Two Divided By Zero (Pet Shop Boys) synths?

noescom

Ingeburgerd
Ik wil bij wijze van oefening een paar Pet Shop Boys nummers namaken. Ook omdat ik een groot fan ben van PSB, dus een soort ode. Mijn eerste keuze is gevallen op Two Divided By Zero. Nu kom ik er niet helemaal uit wat voor klanken/synths zij daar gebruikten. De samples komen uit een Sharp EL-620 rekenmachine, zover was ik al. Maar met name de drums en de hits lijkt niet op iets dat ik op dit moment in mijn arsenaal heb. Iemand een idee?

Vette track. Eerlijk gezegd weet ik niet, volgens mij is overlayered.
*Kleine toevoeging: het nummer is samen met Bobby Orlando gemaakt, de drums komen namelijk uit samples van hem. Volgens mij zijn de pads gewoon met de fairlight gemaakt heb ik wel eens gelezen...

Als je zoiets wilt maken kan ik je helpen met zang (bij dit nummer lukt mij wel) :D :)

Dat is een cool aanbod. Ik loop al een hele tijd met het idee rond om iets van een PSB tribute bandje op te richten. Dat is lastig, want de stem van Neil Tennant is heel uniek. Ik moet sowieso mijn kennis van sequencen en alles erg bijspijkeren, want het is echt jaren geleden dat er qua sequencede muziek iets uit mijn handen is gekomen. In het kort is het verhaal hierachter dat ik echt mijn best heb gedaan om op de PC te MIDIen en dit niet lukt met de software voorhanden (want ik snap de software niet) en ik uit frustratie muziek een hele tijd heb laten liggen, behalve wat bandjes waar ik in heb gespeeld. Nu er een Atari onderweg is hiernaartoe heb ik de hoop dat er weer wat uit mijn handen gaat komen.

Ik zou zeggen bas minimoog, pads iets juno achtigs (misschien gelayered met fairlight), de rest zowiso fairlight. Brilliant nr btw.

Back