Studiogear overspending topic

wie koopt er nou tegenwoordig nog platen? zelfs als je 500 units perst, artwork covers etc.
je pakt dan misschien 3 euro per 12" is 1.500 euro als je ze allemaal wegzet, belasting eraf en dan moet je er iedere maand eentje uitpoepen. digitaal releasen op stores is centenwerk, digitaal releasen op je eigen site is als je erg goed bent 10tallen, zeker geen honderden omdat je site niet de exposure heeft van een A store.

zet geen zoden aan de dijk als je 50K aan gear heb gekocht :D

wie koopt er nou tegenwoordig nog platen? zelfs als je 500 units perst, artwork covers etc.
je pakt dan misschien 3 euro per 12" is 1.500 euro als je ze allemaal wegzet, belasting eraf en dan moet je er iedere maand eentje uitpoepen. digitaal releasen op stores is centenwerk, digitaal releasen op je eigen site is als je erg goed bent 10tallen, zeker geen honderden omdat je site niet de exposure heeft van een A store.

Slaap lekker verder Raph :)

Goeie muziek maken is nooit makkelijk geweest, nu niet, nooit niet :D

En elke maand een release, zijn ze zo kort houdbaar Raph?

Hallo allemaal,

Zijn jullie bekend met het fenomeen van TEVEEL kopen? Ik vrees dat ik daar nu slachtoffer van het worden ben ;)
De helft staat nog in dozen.. nog maar een kwart van de apparaten geschecked. Lijkt wel een loods hier onderhand.
Tips? Naast het blocken van je creditcard en je ebay account opzeggen?
Teveel gear kopen is een teken van gebrek aan concentratie. Vraag je af waarom je niks afkrijgt en de spullen de schuld geeft. Onzeker? Geen talent?

Ik denk dat dat stukje liever niet gelezen wordt 154 ;)

Ik moest hem er stiekem tussen fietsen haha

Om even OT te blijven, als er hier wat minder uit de vingers komt wil ik ook wel eens flink gaan schuiven in de studio of gewoon teveel kopen. Wat dan weer in een hoek staat te wachten op een terugkeer marktplaats. Maar uiteindelijk gaat het om het gevoel of je er spijt van hebt of toch meer spijt van een PS3 of de grote nieuwe tv. Ik zal nooit spijt hebben van gear-aankopen in algemene zin zoals ik dat heb van luxe-spul. Dat is een graadmeter of je serieus bent of niet.

Ja precies. Het is best moeilijk om er uit te springen. Ik word niet warm van 90% van de Beatport tracks. Maar soms koop ik ze wel. Ik draai heel af en toe nog wel eens ergens... dan ga ik niet voor €200 vinyl kopen die ik verder toch nooit draai, maar spendeer liever €30 op Beatport. Maar als je dan er uit wil springen, doe dan iets anders en iets wat de moeite is om te kopen... Da kan in de vorm van 'n hele vette dikke track, zo ene die men nie snel vergeet, of maak vinyl met mooie zeefdruk hoes enzo.

Ik ken best 'n potje goed mixen, muziek maken, mwwwwwwah.. soms komt er iets leuks uit.. heel soms. Maar dat wil niet zeggen dat het meeste wat ik maak niet op Beatport zou verkopen. Maar eerder dat ik het zelf niet de moeite vind of teveel op andere dingen vind lijken..

Volgens mij dwaal ik af ofnie..?

Wie is dat hier toch op het forum, met als handtekening: het maakt niet uit wat je hebt, maar wat je er mee doet. Ik wil ook wel 'n Juno60 extra, 'n Jupiter8, noem het hele zooitje maar op. Maar dan zou het nog steeds hetzelfde klinken.

Dus gewoon alles voor 'n prikkie hier op MP zetten :D

Het gaat mij niet om het geld. Het is leuk als je er een boterham mee kan verdienen. Maar eerst branding, networking etc. Digitaal label opzetten en zo zijn er nog tig ideeen in de pijplijn. Ik geef het een jaar en anders zoek ik een bijbaantje

Eerst branding, networking etc?

Eerst muziek, lijkt me zo. En astemblieft niet nog een handjesschudder erbij, daar zijn er pas teveel van...

Teveel gear kopen is een teken van gebrek aan concentratie. Vraag je af waarom je niks afkrijgt en de spullen de schuld geeft. Onzeker? Geen talent?
hmm .. jay smells serious projection. Can u be my new psychiatrist? :D

Eerst branding, networking etc?

Eerst muziek, lijkt me zo. En astemblieft niet nog een handjesschudder erbij, daar zijn er pas teveel van...
hangt van je stijl af. Networking on twitter and facebook is vital. Je kan nog zo'n kwaliteit afleveren maar zonder netwerk kom je nergens. Hello Nick H, EK, HL, BT ;)

Jongens dit is volgens een synthforum en geen ' geenstijl forum'. Ik ben persoonlijk voor het stimuleren van elkaars creativiteit en openingen bieden. We zijn allemaal artiesten (in wording) en als we elkaar helpen dan komen we allemaal verder (win-win situatie). Ik heb mijn bijdrage geleverd adhv Dutch House Love, waarbij ik een aantal geweldige producties van sommige forumleden heb gesupport.

Wie is dat hier toch op het forum, met als handtekening: het maakt niet uit wat je hebt, maar wat je er mee doet. Ik wil ook wel 'n Juno60 extra, 'n Jupiter8, noem het hele zooitje maar op. Maar dan zou het nog steeds hetzelfde klinken.

Mijn punt...

OT.. Beter een te klein arsenaal, waar je alles mee kan bereiken wat je zoekt, dan een overkill aan apparaten die je niet kent.. Of niet volledig onder de knie hebt..

In iedergeval zou ik de cremedelacreme houden en Ebay de rest de deur uit man.. Weekje Maladiven ;)

Maladiven: leuk als je er geld voor hebt. Anders vakantie ebay per opbod #CHEAP

VinnieQ en Raphie LOL :okdan:

heb je al gitaren?
das essentieel
iig 1 hele dikke en veel peNdalen en amps heb je nodig
daar kan je probleemloos veel geld aan uitgeven EN..
het is noodzaak

Deep, Emotional, Dark Atmospheric House..

Daar heb je geen gitaren en pendalen voor nodig fjoesz...
Maar een amp daarentegen.. Dat is idd noodzaak

het is een mondiaal misverstand
iedereen die maar een reden denkt te hebben om geen gitaar te kopen zal uiteindelijk toch een keer moeten toegeven
als t niet in je genre past is er iets mis met je genre natuurlijk

Back