Gezocht: Mensen met een RME FireFace 400

AppA

Nieuwkomer
Beste synthforumers,

Een tijdje geleden wou ik de RME FireFace 400 kopen, maar werd ongelukkig verast door het feit dat mijn FireWire kaart niet goed genoeg bleek te zijn voor die audio interface.
Het was zodanig slecht, dat na het inpluggen van de firewire connector en aanzetten van de FF400 ik meteen een BSOD kreeg.

Hier nam ik echter geen genoegen mee en contacteerde ik JMicron (de maker van de firewire chipset). Die had vervolgens interesse om samen met mij tot een oplossing te komen, en niet al te lang daarna heb ik een soort experimentele externe firewire chipset gekregen om te testen in combinatie met een FF400.

De situatie op dit moment is dat ik dus geen FF400 heb om mee te experimenteren, hetgeen ik hard nodig heb om tot een werkende oplossing te komen.
Dus vandaar dat ik hier ben om te vragen of misschien mensen met een FF400 mee kunnen werken aan het vinden van de oplossing.
De bedoeling is dat ik de FF400 in bruikleen krijg (evt. onder toezicht) en dat ik daarmee kan troubleshooten. Het proces is niet schadelijk voor de audiokaart zelf, het enige is dat de FF400 de laatste firmware moet hebben, maar het updaten is heel simpel duurt erg kort.

Ik hoop dat ik hiermee voldoende interesse heb gewekt :)

Alvast bedankt,
AppA

Dan sluit je je interface toch ergens anders f aan om te updaten naar de laatste firmware????

Dan sluit je je interface toch ergens anders f aan om te updaten naar de laatste firmware????
Dat zal niet echt makkelijk gaan aangezien ik de FF400 niet heb :)
Daarom zoek ik dus mensen die de interface hebben, anders koop ik die interface en zal achteraf blijken dat het absoluut niet met mijn laptop werkt.

Je verhaal klopt niet.. Hoe weet je dat ie nie werkt dan?
Het was zodanig slecht, dat na het inpluggen van de firewire connector en aanzetten van de FF400 ik meteen een BSOD kreeg.
Of heb je 'm nooit aangesloten? Of wel? hoe dan want je hebt 'm niet..

?

Laatst gewijzigd:
Je verhaal klopt niet.. Hoe weet je dat ie nie werkt dan?

Of heb je 'm nooit aangesloten? Of wel? hoe dan want je hebt 'm niet..

?
Ik had hem mogen testen toen ik het 2e hands wou aanschaffen, maar nadat hij niet compatibel met mijn laptop bleek te zijn had ik geen 600 euro over voor iets dat niet zou werken met de gear die al had.
Waarschijnlijk moest ik dit stukje inderdaad bij m'n oorspronkelijke post zetten :p

Ik snap niet dat je al die moeite neemt terwijl je toch gewoon OF een andere (usb) RME kan kopen OF een firewire express kaartje kan kopen dat wel werkt..

Als je deze weg wilt volgen kun je ook bij thomann/musicstore iets bestellen en later inruilen, mocht het niet werken..

Ik snap niet dat je al die moeite neemt terwijl je toch gewoon OF een andere (usb) RME kan kopen OF een firewire express kaartje kan kopen dat wel werkt..

Als je deze weg wilt volgen kun je ook bij thomann/musicstore iets bestellen en later inruilen, mocht het niet werken..
Omdat USB versie (UC) niet bus-powered is, dat is enigszins een punt bij mijn aanschaf. Ook heb ik liever firewire omdat (van wat ik gelezen heb althans) het een stuk stabieler werkt met multi-channel audio toepassingen.
Daarnaast heb ik vernomen dat een FW express kaart ook geen baat heeft, iemand anders met dezelfde probleem had namelijk dit ook geprobeerd.
Inruilen had ik ook al aan gedacht, maar elke 8 dagen dat ding terugbrengen lijkt me ook niet echt leuk voor de winkel (of mezelf).

Firewire gaat om de combi moederbord+firewire chipset... Dus als een express kaartje niet werkt gaat het waarschijnlijk sowieso niet werken op je laptop.
Rede waarom het wel zou kunnen werken: je hebt een TI of VIA chipset, wat aangeraden is ipv de jmicron.. Je moet wel het goede express kaartje vinden.

Mag ik vragen hoe je van plan was de andere jmicron chip uit te proberen zonder hem in je express slot te stoppen? wil je de chip vervangen? (gewoon uit interesse)

Dit lees ik over de RME UC:

we got 5 of them in last week and tested.

depending and this is a big depending....
on a desktop they perform very much on par with a Fire face 400 same awesome drivers we have come to love from RME. same great AD/DA.

laptop performance varies greatly based on how the USB ports are throttled and what the USB is sharing with (IE eSata)

they can be had for far less the $1300

Scott
ADK

http://www.gearslutz.com/board/music-computers/413097-whats-word-rme-fireface-uc.html

Met andere woorden.. Het hangt ervan af hoe goed je laptop is of het werkt of niet :)

Firewire gaat om de combi moederbord+firewire chipset... Dus als een express kaartje niet werkt gaat het waarschijnlijk sowieso niet werken op je laptop.
Rede waarom het wel zou kunnen werken: je hebt een TI of VIA chipset, wat aangeraden is ipv de jmicron.. Je moet wel het goede express kaartje vinden.

Mag ik vragen hoe je van plan was de andere jmicron chip uit te proberen zonder hem in je express slot te stoppen? wil je de chip vervangen? (gewoon uit interesse)

Dit lees ik over de RME UC:

we got 5 of them in last week and tested.

depending and this is a big depending....
on a desktop they perform very much on par with a Fire face 400 same awesome drivers we have come to love from RME. same great AD/DA.

laptop performance varies greatly based on how the USB ports are throttled and what the USB is sharing with (IE eSata)

they can be had for far less the $1300

Scott
ADK

http://www.gearslutz.com/board/music-computers/413097-whats-word-rme-fireface-uc.html

Met andere woorden.. Het hangt ervan af hoe goed je laptop is of het werkt of niet :)

De kaart is zelf een ExpressCard 34. Ik heb de Jmicron engineer op de hoogte gebracht maar hij zei dat het alsnog verstandig was om te testen. Hij zei wel dat ik een BIOS update moest toepassen, maar omdat dit best link is stuur ik liever mijn laptop naar de reparateur.

Toen ik deze laptop kocht had ik geen idee dat het zo'n problematische situatie kon opleveren, maar aan de andere kant wil ik het liever gefixed hebben i.p.v. een nieuwe laptop te kopen.

ik woon in zuid limburg, je kan een keer langskomen met de laptop, uitlenen doe ik sowieso niet

Het kan zijn dat in die JMicron firewire aansluiting geen Texas Instruments chipset zit maar een andere (bijv. VIA o.i.d.)

Je hebt voor de meeste interfaces een firewire aansluiting met Texas Instruments nodig, heb hier zelf ook problemen mee gehad, door een focusrite saffire pro 24 dsp aan te sluiten op een verkeerde firewire poort.

Heb zelf toen een Belkin Firewire ExpressCard (kaart voor in laptop met firewire aansluitingen) gekocht.

Dus ik zou zeggen kijk hier even: http://www.kelkoo.nl/ss-belkin-firewire-expresscard.html
Als het een vaste pc is is de bovenste goed, en voor laptops die andere kleine kaartjes.
Je kan ze als je goed zoekt nog wel goedkoper vinden en ook 2ehands op marktplaats of speurders.

Back