Peavey Analog Filter stuk...

purejunk

Stamgast
Net een Peavey Filter op ebay gekocht. Ik zet hem aan en merk meteen al een probleem: de CLIP led staat aan en dit zonder dat er ook iets is aangesloten. Na het aansluiten van in en output staat het probleem vast... er komt geen enkel geluid uit. Display is ok, alles blijkt ok maar CLIP led staat contant aan en er komt geen geluid uit, zelfs niet in bypass mode.
Zou dit een makkelijke fix zijn? Enig idee? Als het een makkelijke fix is kan ik misschien met de verkoper onderhandelen anders moet ik deze terugsturen en verlies ik transport kosten heen en terug.
Iemand een idee? THANKS!!!!!!

IMAG0033.jpg

IMAG0030.jpg

Zo ziet ie eruit van binnen, aan de kant van de power. Schema heb ik niet dus wat kan eraan gedaan worden?

De negatieve spanningeregelaar lijkt kapot. Je zult de 7912 moeten desolderen en vervangen door een nieuwe. Deze zijn bij iedere elektronicawinkel verkrijgbaar voor onder de 50 cent.

Maar eerst zou ik voor de zekerheid eens meten op de middenpin van de 7912. Daar zou je iets van -15V of zo moeten meten (enkele volts negatiever dan -12V in ieder geval). Als je daar inderdaad wel spanning hebt is de regelaar dus kapot, anders heb je een probleem daar nog vóór.

Het probleem lijkt me nog vóór de spanningsregelaars te zitten. Ik neem aan dat de filter gevoed wordt met een aparte AC adapter? Het probleem zou hierin ook kunnen liggen. Kun je meten op de socket waar deze aangesloten wordt? Daar zou je tussen de massa en de middenstift van de socket een wisselspanning moeten meten (ik gok op 15VAC, hangt af van de adapter).

Dan zal-ie nog niet werken.

Dit soort voeding werkt door de wisselspanning op te splitsen in positieve en negatieve delen. Deze worden dan ieder gestabiliseerd om de juiste gelijkspanningen (+15V, +5V en -15V) te bekomen.

Als je het gaat proberen met een DC-voeding zullen de +15V en +5V wel werken, maar heb je nog steeds geen -15V om je filter te voeden.

Meer (en duidelijkere) uitleg hier.

Je beste optie is om er zeker van te zijn dat de adapter in orde is en die 16V wissel geeft. Als je dat zeker weet, weet je ook dat het probleem op de print zit en ergens anders.

Ik kan je wel aan een schema helpen, PM me even. Wel effe beloven dat je voortaan wat minder d/t fouten maakt ;) (sorry voor m'n gezeur, maar 't lukt me niet om ze niet te zien)

En bestel meteen ook een nieuwe backup-batterij, die zal zeer waarschijnlijk aan vervanging toe zijn (presets zullen niet goed bewaart, sorry bewaard blijven)

Aha, we kunnen hier pdf-files aan berichten hangen. Nou, hier meteen het schema, succes !

Attachments

• SPECTRUM_ANALOG_FILTER.pdf
    2,1 MB · Bekeken: 56
Het spijt me voor de d/t fouten: Nederlands is mijn moedertaal niet.
Ondertussen weet ik dat het aan de voeding ligt. Ik heb met een andere getest (wel een 12V) en het probleem verdwijnt... ik heb dus een nieuwe 16v moeten bestellen! Thanks aan iedereen met hun :mega: hulp!
PS: en die schemas komen zeker later van pas :-)

Laten we anders maar hopen dat je ze niet meer nodig zult hebben. ;)

Het spijt me voor de d/t fouten: Nederlands is mijn moedertaal niet.
Ondertussen weet ik dat het aan de voeding ligt. Ik heb met een andere getest (wel een 12V) en het probleem verdwijnt... ik heb dus een nieuwe 16v moeten bestellen! Thanks aan iedereen met hun :mega: hulp!
PS: en die schemas komen zeker later van pas :-)

Hi,

Ik zat maar wat te guppen over die d/t, no sweat ;)
Ha, volgens mij spreken jullie daar in Vlaanderen (?) bovendien nog eens een zuiverder Nederlands
dan wij hier doen... veel Anglicismen etc, waar jullie gewoon een prima NL-woord voorhanden hebben 8)

Maareh, mooi, goed te horen dat het er inmiddels beter uitziet. Die 16V is een rare waarde,
dat komt niet zo precies.

Kun je de spanning van de interne batterij meten ? Na al die jaren zal die batterij wel aan vervanging toe zijn.
Bovendien zie je bij de nodige pics op internet dat 'ie is gaan lekken en er wat troep op de print is gekomen.

Grt!

Niemand een idee waaran dit kan liggen? Van binnen ziet alles er ok uit. Een elco? Iets anders?

lastig ,..zou m terug sturen in gangs leveller , kapot van best veel zijn iig repareren , kost misschien net so veel as andere

Back