Ja, dat kan ik me wel voorstellen, KARMA is ook niet echt geschikt om keyboard style liedjes na te spelen. Dat kan een Tyros echt veel beter.
KARMA is meer geschikt als inspiratie tool vind ik. Mede door het wat onvoorspelbaardere karakter van je patterns brengt het mij vaak op ideeen voor mijn eigen producties. Als ik even vastzit tijdens het maken van een track start ik meestal gewoon KARMA op en binnen no time heb ik wel weer iets van een riffje die mij inspireert om een eigen nieuwe riff in mijn track op te nemen. Dat is gewoon enorm handig voor mij. Mede doordat KARMA niet echt een pure arpeggiator is, maar meer een Note generator op basis van een algoritme krijg je toch elke keer wel weer iets unieks als inspiratie.
Andere manier waarop ik KARMA veel gebruik is als 'CC' tool om parameters in sounds aan te sturen, zoals panning, cutoff patterns, gates, waveshaping, etc. Dat is met name handig in die motion sounds voor ambient pads. Ik zet dan de note generation uit, en stuur puur alleen maar 'geluidsmodificatie' parameters uit naar die padjes. Als je dat dan ook nog koppelt aan geautomatiseerde Vector modulatie dan is het eindresultaat echt heel erg indrukwekkend en vergelijkbaar met de ORB mogelijkheid in omnisphere
Dat vind ik trouwens wel interessant, hoe gebruiken andere korg bezitters KARMA? Zo was ik zelf zwaar onder de indruk van hoe niconoise KARMA gebruikte voor die harmonizing mogelijheid, ik wist echt niet dat dat mogelijk was namelijk. Dat geeft ook wel aan dat met creativiteit het hele leuke toepassingen kan bieden. Dus hoe gebruiken jullie het?