Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
zo, dat is wel heel erg zuurBij een grote leverancier stond ik als eerste op de lijst voor een Korg Kronos 88. Dit heb ik officieel per mail bevestigd gekregen. Groot was de teleurstelling, dat ik op het web moest vernemen, dat de bewuste leverancier de eerste Kronos 88 aan een klant geleverd had en dat met een fotosessie illustreerde.
Ik had zelfs geen bericht gekregen. Na tal van excuses, is mij nu verzekerd, dat eerst komende echt voor mij is.

ik vond die hogere resolutie juist wel fijn, bovendien als je inzoomed op een synth zoals de ms20 dan zie je alles in detail, dus echt een nadeel vind ik het niet.Ik heb 2 dagen geleden op de Korg Kronos 61 keys gespeeld,
enige wat me echt tegenviel was het lcd scherm.
Het is kleiner als dat van de Oasys,maar heeft dan weer een grotere resolutie,
Main is inderdaad wat ik bedoelde. Tjsa, dat is subjectief, ik vond het op de kronos wat scherper allemaal door de hoge resolutie, maar ik kan me wel voorstellen dat anderen de resolutie van de oasys fijner vinden. Er wordt in ieder geval wel over geklaagd door kronos bezitters dat ze de letters te klein vinden of dat hun vingers te groot zijn voor het knopje op het scherm. Die gebruiken dan een stylus. Dus het is voor veel mensen inderdaad wel een issue (niet voor mij overigens, ik heb kleine handen hehehe).@ Quifster : heb je ooit de Polysix en de MS-20 op een Oasys scherm gezien en ik bedoel dan ook het scherm dat je krijgt als je EXi kiest en dan main,dus zoals jij het noemt helemaal ingezoomed.
Ik zeg niet dat het op de Kronos nu zo klein is hé,maar kwam echt wel beter tot zijn recht op het Oasys scherm.
Ja klopt, maar bijvoorbeeld zo'n plastic draaiknopje naast het scherm, hoe duur is dat nou? Ik vind nog steeds dat dat echt niet kan voor een workstation.De build kwaliteit is inderdaad mijlenver van een Oasys,maar de Kronos kost dan ook weer de helft van een nieuwe Oasys in de tijd.
Ja daar verschillen we over van mening, die 2 nieuwe EXI modules waren de modules die mij direct over de streep trokken. Vooral de EP Exi vond ik waanzinnig goed. Ik vind over het algemeen EP's in synths waardeloos klinken (vooral in het laag), maar bij de Kronos in deze EXI module had ik voor het eerst eindelijk het gevoel dat het echt goed klonk kwa druk in in het laag, zoals ik dat graag wilde. Toen ik daarna nog even de editing van die EP's ging uitproberen hebben ze me tegen moeten houden in de winkel om het demo exemplaar niet direct mee te nemen lol.Persoonlijk vind ik een tweedehands Oasys nog altijd een betere zet,
...
De 2 nieuwe Exi zijn niet echt zo'n super aanvulling,ze klinken inderdaad super,maar de piano van de Oasys blijft ook nog steeds goed en tja,de EP's moet je op de Oasys uit de STR halen of wel met de multisamples,maar toch blijft dat ook nog wel goed klinken hé.
volgens iemand op het korgforum heeft Korg USA een mail verzonden naar oasys gebruikers waarin aangegeven wordt dat de 2 nieuwe EXI modules van de Kronos (de piano en EP module) gratis geleverd gaan worden als nieuwe modules voor de OASYS.
Dat zou wel heel mooi zijn als dat echt waar is voor de oasys bezitters (en maakt hem 2e hands gelijk weer een stuk interessanter)
En de Oasys heeft blijkbaar genoeg rekenkracht aan boord hiervoor?
Die 2 Exi instruments van de Kronos op de Oasys,zou wel leuk zijn,maar dan moet er toch iets aan veranderd worden,want de Oasys heeft geen Solid state drive en die streaming engine,kan die compatibel worden met een Oasys met die zijn harde schijf????
Anderzijds krijgen de Oasys bezitters die dus voor augustus 2011 uitbreidingen hadden gekocht voor de Oasys schreef:Even iets rechtzetten hier,heb de brief even terug doorgelezen die ik heb gehad.
Dus er komt geen speciale update prijs als je als Oasys bezitter een Korg Kronos koopt,dus een reductie op de aankoopprijs van de Kronos zelf.
Wel blijft dat als je voor 8 augustus 2011 Oasys uitbreidingen had gekocht,je dus een reductie krijgt op de nieuwe uitbreidingen die voor de Kronos gaan uitkomen en als Oasys bezitter krijg je daarop dan nog een extra korting omdat je dus een Oasys bezit.
Dus 2 maal korting,1 omdat je een Oasys bezit en 2 omdat je uitbreidingen ervoor had gekocht voor 8 augustus 2011.
Voila,om toch misverstanden te vermijden :-)
ja dat vraag ik me ook af. Als ik jouw verhaal zo lees van die mail, dan komen die 2 nieuwe exi modules dus niet (zijn niet expliciet genoemd. Wel mooi van Korg dat ze nu de overige EXI modules gratis weggeven, maar ja, de meeste oasys bezitters zullen die inmiddels wel gekocht hebben, dus dat is een beetje late actie van hun dan.
Maar liep er (nog) niet warm voor schreef:Deze vergelijking werd bij de Oasys ook al gedaan,maar gaat echt niet op.
De Kronos heeft echt dedicated hardware en gebruikt als DSP chip een PC processor,maar is niet zoals de Open Labs
een pc met een keyboard eraan.
Hoe Korg een geheel maakt van hardware,controllers,touchscreen en Engines ga je nergens anders vinden
en zeker niet 1 mooi geheel perfect op elkaar afgestemd.
De Kronos start traag op omdat de samples niet in een Rom zitten,maar telkens ingeladen worden vanaf de harde schijf,
daarom dat de basis sampleset al groot is in MB,de Piano wordt dan weer gestreamed,wat die GB's grote samples worden dacht ik niet ingeladen,dan zou het volgens mij nog wel langer duren om op te starten :-)
Denk dat een Kronos ook wel eens kan vastlopen,maar vermoedelijk zeer weinig.
(iets met stekkerblok aanzetten/uitzetten en rond dat moment ook de synth aanzetten/uitzetten; hij leek nadien maar "half aan". Even alles uitzetten en terug aan, en al 2 jaar probleemloos mee gewerkt)