quifster
Gepokt en gemazeld
voor de mensen die een kronos hebben en wat leuke truuks willen leren, hierbij 1 van de beter bewaarde geheimen van de kronos. Het interne audio routing systeem: Sidechaining
het is erg eenvoudig om te gebruiken als je het truukje eenmaal snapt. Dus vandaar deze tutorial.
In de tutorial zie je de volgende onderdelen:
- selecteren van sounds in de combi mode
- een compressor toevoegen op het insert kanaal van de pad
- een drum track toekennen als input source voor de compressor
- een uitleg van de basis onderdelen van de stereo compressor
- een voorbeeld van het Control FX bus systeem
Eerste gedeelte laat een stukje zien waarin ik sidechaining gebruik in 1 van mijn combi's voor de mensen die sidechaining niet echt als effect kennen maar meer als ducking tool voor het ruimte maken in het frequentie spectrum. (Niet dat die mensen hier in nederland zitten, want hier kent iedereen sidechaining als effect wel
)
het 2e gedeelte laat zien hoe je dit effect voor elkaar krijgt in de Kronos. Dus je kunt eventueel direct naar dit gedeelte springen op 03.43
Je kunt het beste de video in 1080p bekijken om alles goed te kunnen lezen.
het is erg eenvoudig om te gebruiken als je het truukje eenmaal snapt. Dus vandaar deze tutorial.
In de tutorial zie je de volgende onderdelen:
- selecteren van sounds in de combi mode
- een compressor toevoegen op het insert kanaal van de pad
- een drum track toekennen als input source voor de compressor
- een uitleg van de basis onderdelen van de stereo compressor
- een voorbeeld van het Control FX bus systeem
Eerste gedeelte laat een stukje zien waarin ik sidechaining gebruik in 1 van mijn combi's voor de mensen die sidechaining niet echt als effect kennen maar meer als ducking tool voor het ruimte maken in het frequentie spectrum. (Niet dat die mensen hier in nederland zitten, want hier kent iedereen sidechaining als effect wel
)het 2e gedeelte laat zien hoe je dit effect voor elkaar krijgt in de Kronos. Dus je kunt eventueel direct naar dit gedeelte springen op 03.43
Je kunt het beste de video in 1080p bekijken om alles goed te kunnen lezen.
Laatst gewijzigd: