Korg Kronos

Heb ook een videoclipje gemaakt op youtube maar weet niet hoe ik deze kan delen hier op het forum.

Gewoon de (volledige) youtube link in je post zetten, het embedden gaat dan vanzelf. Maar dus wel de "youtube" link gebruiken, niet de korte "youtu.be".

Gewoon de (volledige) youtube link in je post zetten, het embedden gaat dan vanzelf. Maar dus wel de "youtube" link gebruiken, niet de korte "youtu.be".

Bedankt Nicolas, weer wat geleerd. Zo simple?? ga het eens proberen....

....

Heb eerst een song template gebruikt en een aantal maten ingeladen. Daarna de pianopartij ingespeeld, heb daarna een audiospoor aangemaakt voor de zang. Zang opgenomen, daarna baspartij en stringtapijtje toegevoegd. We moesten snel zijn, daarom hebben we deze versie gebruikt voor als inzending voor de audities van Junior Songfestival.

Okee, daar gaat ie dan, hier het resultaat:

http://soundcloud.com/knopsi/zoe-knops-betovert-door-jou

....

Groeten van een trotse en dankbare Papa

Knopsi
hartstikke goed bezig hoor daar in jullie familie! Ik las op google plus dat je dochter zelf de muziek, melodie en tekst geschreven heeft. Echt erg knap als je nog zo jong bent en dan al je complete song zelf schrijft. Ik kan me voorstellen dat je daar erg trots op bent :)

wel een enorm refrein overigens, dat refrein zit de hele dag al in mijn hoofd ondanks dat ik hem maar 1 keer gehoord heb :D

Kronosclub

Kronosclub

Hallo muziekliefhebbers,

Op dit moment ben ik actief om nieuwe mensen te werven op het Oostendorp-forum, waar ik ook sta geregistreerd onder de naam New in town.

Het is de bedoeling bij Henk Oostendorp een apart hoekje te krijgen, waar alle Kronos-bezitters zich zonder verplichtingen kunnen melden.
Alleen even registreren.

Ik hoop daar dan ook op een bloeiende, groeiende Kronos-gemeenschap.
Waar we samen antwoorden kunnen proberen te vinden op de vele vragen die we hebben bij deze mooie maar complexe machine.

Dus als er mensen zijn, die het leuk vinden om daar ook een kijkje te willen nemen, bij dit Kronos-forum in oprichting.
En nieuwe Kronosbezitters te willen ontmoeten en vragen over de Kronos te stellen, waar je nog steeds mee zit, meld je dan aan bij het Oostendorp Keyboard forum.
Je bent van harte welkom.

We zijn daar allemaal serieuze beginners, en we zitten daar met veel vragen.
Dus het zou prachtig zijn, als er ook een aantal gevorderde leden onder jullie, daar een kijkje willen nemen.
Hoe meer mensen zich daar melden, hoe groter de kans van slagen is, op een succesvolle nieuwe Kronos-community aldaar.

Als dit niet mag, dan moeten de moderatoren het maar wegvegen.
Ik bedoel hier niets kwaads mee, maar ik vermeld direct maar het adres:

http://www.t-2.nl/forum/

Je vindt mijn topic bij het forum Overige onderwerpen.
Het topic heeft de titel: Wie heeft er al een Kronos?

Ik hoop veel van jullie namen daar ook aan te treffen.

Wellicht tot ziens op dit forum.

8>

Piet,
LegolasII
New in town

Laatst gewijzigd:
Voor de kronos bezitters heb ik weer een nieuwe tutorial gemaakt waarin ik uitleg hoe je backing tracks kan streamen vanaf de harddisk in je eigen songs in de sequencer. Op deze manier kun je simpel meespelen met je favoriete tracks of vocals realtime toevoegen aan je performance of zelfs met combi's in realtime bestaande tracks veranderen.

In de tutorial laat ik dat bijvoorbeeld in het kort even zien met Gotye - somebody that i used to know. Die heb ik versneld naar 144 BPM en synchroniseer die terwijl die streamed vanaf de interne harddisk met hetgeen ik speel met de combi.

De tutorial laat de volgende stappen zien:

The following topics are explained:
- Backing tracks overzetten vanaf usb naar de SSD
- Combi overzetten naar de sequencer en de audio backing track toevoegen aan een stereo kanaal
- meespelen met tracks

Weer een stukje vakwerk, Quifster.

Ook heel duidelijk overgebracht.

:okdan:

8>

Laatst gewijzigd:
Hallo muziekliefhebbers,

Op dit moment ben ik actief om nieuwe mensen te werven op het Oostendorp-forum, waar ik ook sta geregistreerd onder de naam New in town.

Het is de bedoeling bij Henk Oostendorp een apart hoekje te krijgen, waar alle Kronos-bezitters zich zonder verplichtingen kunnen melden.
Alleen even registreren.

Kleine aanvulling hierop.
Inmiddels heeft Henk Oostendorp al het belang ingezien van een apart Kronos-forum op zijn site. En is er al een vaste Kronos-rubriek gerealiseerd, waar dus vooral beginners zoals mij, hun weg proberen te vinden op de Kronos. Ik vind het alleen maar super dat van oorsprong toch puur een keyboard-site, nu ook al zo snel een vaste plaats inruimt voor de Korg Kronos. Ik hoop de vele Kronosbezitters hier, daar ook een keer aan te treffen.

Ik ben er in ieder geval heel blij mee. :)

Kleine aanvulling hierop.
Inmiddels heeft Henk Oostendorp al het belang ingezien van een apart Kronos-forum op zijn site. En is er al een vaste Kronos-rubriek gerealiseerd, waar dus vooral beginners zoals mij, hun weg proberen te vinden op de Kronos. Ik vind het alleen maar super dat van oorsprong toch puur een keyboard-site, nu ook al zo snel een vaste plaats inruimt voor de Korg Kronos. Ik hoop de vele Kronosbezitters hier, daar ook een keer aan te treffen.

Ik ben er in ieder geval heel blij mee. :)

top, veel landen hebben inderdaad wel 1 of 2 websites waar dedicated gedeeltes zijn ingericht voor de kronos. Dus leuk om te lezen dat jij er ook 1 opent op hun forum.

Dat wordt nog wel een uitdaging denk ik, er zijn niet zoveel kronos bezitters in nederland om een nederlandstalig subforum voor de kronos echt vol te krijgen. Maar het initiatief is goed :)

Het is mij daar nu iets te rustig nog en ik ben al van zoveel forums lid dat ik het voorlopig maar even oversla, maar ik zal er af en toe eens kijken.

Kronos en Nanopad2

Kronos en Nanopad2

Welke settingen gebruik ik in de Kronos met gebruik van Nanopad2?
(en wat kan ik daar dan mee?):?

Ik bedoel:
Global mode
Page: 3 controller/Scales
Vector Joystick/Pad
Pad 1 - 8 is now set to off

groet,

robbie

Hoi Quifster,

Ik begrijp je reactie volkomen.
Op een gegeven moment zit je gewoon op genoeg fora.
En heb je geen behoefte meer aan weer eens een nieuw forum.

Ik vind het al hartstikke leuk, als je er gewoon eens gaat kijken.
Ik ben ook een beetje bang, dat je je technische ei er niet zo op kwijt kunt.
Het is allemaal wel wat minder modern als dit mooie forum. Met minder mogelijkheden.
Maar het zijn wel weer geheel andere mensen, dan hier met weer geheel andere invalshoeken, en geheel andere vragen wat ik op zich toch ook wel weer verfrissend vind.
En misschien komen er op dat forum wel vragen en onderwerpen naar voren, die hier nauwelijks aan bod komen.

Dit forum en het Oostendorpforum, zijn de fora waar ik op dit moment het meest actief op ben.

Ik heb trouwens jou You tube-kanaal ook al in mijn favorieten staan.
Als ik straks meer met andere zaken bezig ga, van de Kronos, zal ik zeker dankbaar gebruik gaan maken van jouw You tube-filmpjes.

8>

Geweldig tutorial Quifster! Zo komen we weer een stapje verder. Was juist op zoek naar manier om met audio te werken in de Kronos. Ik ben er al meteen mee bezig. Laat die beginners tutorials maar komen. Zeer duidelijke leerzame tutorial, complimenten!:okdan:

Voor de kronos bezitters heb ik weer een nieuwe tutorial gemaakt waarin ik uitleg hoe je backing tracks kan streamen vanaf de harddisk in je eigen songs in de sequencer. Op deze manier kun je simpel meespelen met je favoriete tracks of vocals realtime toevoegen aan je performance of zelfs met combi's in realtime bestaande tracks veranderen.

In de tutorial laat ik dat bijvoorbeeld in het kort even zien met Gotye - somebody that i used to know. Die heb ik versneld naar 144 BPM en synchroniseer die terwijl die streamed vanaf de interne harddisk met hetgeen ik speel met de combi.

De tutorial laat de volgende stappen zien:

The following topics are explained:
- Backing tracks overzetten vanaf usb naar de SSD
- Combi overzetten naar de sequencer en de audio backing track toevoegen aan een stereo kanaal
- meespelen met tracks

Korg Kronos Tutorial: 06 Using Backing Tracks - YouTube

Hoi ,mijn Nickname is Rebelfrosty.

Ik heb me reeds enige dagen geleden voorgesteld op het daarvoor bestemde post .
Echter ik wil me echter hier op het kronos forum ,nogmaals voorstellen .
Ik ben vanaf mijn 6e met toetsen in de weer ,echter na enkele jaren getrouwd te zijn ,met kid en drukke baan kreeg ik niet meer genoeg tijd om hier nog met genoeg energie Lol eraan te beleven .Het was zo erg dat ik zelfs in ,ijn spelen achteuit ging .
Heb toen besloten om mijn gear te verkopen ,laatse synt ow1/fd .:stupid
Naderhand een gitaartje gekocht om toch nog iets met muziek te doen maar dat is niet helemaal mijn ding .
Nu ik wat ouder ben 46 inmiddels ,en het bloed toch gaat waar het niet gaan kan ,heb ik besloten weer een synt te kopen ,wou eerst een 2e hands synt kopen ,maar ik kwam al gauw op de motif xf uit ,ja dat is het dus niet geworden .
Heb van de week de kronos besteld .:okdan:nu nog hopen dat ie met goed keybed geleverd word .
Ik heb deze forum van 1 tot laatste pagina gelezen ,en met jullie ellende van het wachten om dan een kronos met een fout keybed te krijgen gevolgd ,en met jullie meegeleefd .
Gelukkig is dit nu verleden tijd .
Ik wil ook Legolas,jick en vooral quifster ,complimenteren met hun inbreng in dit forum,en hoop dan ook dat ik veel van jullie kan opsteken en misschien ook nog wat eigen inbreng kan geven , als ik de kronos 73 geleverd krijg .
Hopenlijk duurt dat niet te lang ,groetjes Winand .:walker:
Ps ,even een opmerking over het Oostendorp forum ......We hebben dit toch .
Waarom nog een forum ,kronos is een duur apparaat ook ik moet daar veel voor laten .Dus ik denk niet dat er zoveel mensen zullen zijn die zich echt in de kronos willen verdiepen als ze hem hebben ,ik wel Natuurlijk .:gaap: ja ik weet het word te lang haha . groetjes en tot schrijfs Rebelfrosty.

Hallo Rebelfrosty,

Erg leuk zoals je je voorstelt.
En natuurlijk dank je wel voor je compliment.
En ook gefeliciteerd met je beslissing om je te scharen onder de steeds groter wordende groep Kronos-bezitters.

Maar, ik heb toch wel een aantal opmerkingen.

Mensen die veel geld voor een dure Kronos neertellen, zullen volgens mij juist wèl erg veel moeite doen, om zo'n duur apparaat te leren kennen.
Anders koop je toch zo'n mooie machine niet, met al die mogelijkheden?

Er zijn maar weinig Nederlandse fora over de Kronos.
Zoals de Kronos hier behandeld wordt, richt het zich toch meer tot de Synth-gerichte onderwerpen. Dus een heel ander publiek.

Bij Oostendorp heeft men, redelijk frequent de Kronos gecombineerd met een keyboard, vaak is dit een Tyros. Dus de Kronos-club bij Oostendorp richt zich dus meer op Keyboard-gerichte vragen. Men zal daar bijvoorbeeld veel over de CX-3 willen weten, omdat men graag een orgel-geluid hoort. Zoals ik al zei in mijn vorige stukje.
Maar ook zullen veel mensen graag hun Tyros of keyboard zoals mij, midi-gekoppeld willen zien. Dit soort vragen komen hier niet echt voor.
Omdat men hier synth-gericht is. Dat is niet erg, maar dat is nu eenmaal zo. Het zijn dus wel weer geheel andere mensen, dan hier met weer geheel andere invalshoeken, en geheel andere vragen wat ik op zich toch ook wel weer verfrissend vind. En misschien komen er op dat forum wel vragen en onderwerpen naar voren, die hier nauwelijks aan bod komen.
Zoals ik dus al in een vorig berichtje heb geschreven.

Om dan maar één voorbeeld te noemen,
Gisteren heb ik bij het Oostendorp forum een vraag kunnen beantwoorden, of het ook mogelijk is de snelheid van de leslie via aftertouch te kunnen regelen? Dat kan namelijk.
En ik heb daar inmiddels die vraag bevestigend en duidelijk kunnen beantwoorden. Die vraag is hier dus nog niet gesteld.
En zo zullen er wel meer andere items aan bod komen.

Dus ja, een extra Nederlands gericht Kronos-forum is zeer welkom in mijn opinie. Niet iedere kronos-bezitter is het Engels zodanig machtig dat ie alles goed kan volgen op de buitenlandse fora. Daar komt bij, het is een forum van een degelijke muziek-zaak.
Klanten die daar een Kronos kopen, zullen dan direct door Oostendorp worden doorgestuurd naar dit nieuwe subforum, wat dus inmiddels gisteren wat mij betreft, succesvol gestart is.

Ha, ha voor het antwoord op mijn vraag, ;)
adviseer ik je even in te loggen bij het Oostendorp forum.
New in town is daar mijn naam.

Aangenaam.

8>

Laatst gewijzigd:
Gefeliciteerd met je kronos keuze, Rebelfrost :okdan:

Er zijn maar weinig Nederlandse fora over de Kronos.
Zoals de Kronos hier behandeld wordt, richt het zich toch meer tot de Synth-gerichte onderwerpen. Dus een heel ander publiek.
Dat klopt denk ik wel, mensen die de kronos in combinatie gebruiken met hun keyboard zullen vaak toch wat ander type vragen hebben dan de meeste bezoekers hier. Dus ik kan me wel voorstellen dat een kronos sectie op een keyboard forum voor die doelgroep veel toevoegt.

Om dan maar één voorbeeld te noemen,
Gisteren heb ik bij het Oostendorp forum een vraag kunnen beantwoorden, of het ook mogelijk is de snelheid van de leslie via aftertouch te kunnen regelen? Dat kan namelijk.
En ik heb daar inmiddels die vraag bevestigend en duidelijk kunnen beantwoorden. Die vraag is hier dus nog niet gesteld.
En zo zullen er wel meer andere items aan bod komen.

Nou het is zo dat dit soort vragen hier ook wel voorbij komen hoor :D, Sterker nog, deze vraag (alleen nu met foot pedal ipv aftertouch) is hier ooit al gesteld en beantwoord, zie:
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1480152&postcount=1131

Maar je hebt wel gelijk hoor, hier gaat het al vrij snel meer de diepte in op specifieke onderdelen die wat minder interessant zijn voor de keyboard spelers.

Overigens hou ik zelf wel rekening met het feit dat mensen de kronos nog een beetje verder moeten ontdekken, Bijvoorbeeld bij mijn eigen tutorials zit ik nog echt op het beginners niveau dingen uit te leggen waarin ik wat van de basis dingen laat zien van wat een kronos kan.

Vanaf tutorial 11 heb ik de advanced serie gepland. Daar krijg je dan de meer complexere dingen te zien zoals bijvoorbeeld een drumbeat gebruiken om een melodie te laten genereren in de MS20 via het patch panel (ja dat kan echt :) ), of hoe je specifieke vocal truuks kan doen, zoals het eerste woord steeds sneller en korter laten herhalen via je modulation wheel (time slicing), etc.
Op dit vlak zijn er heel veel dingen mogelijk die met name door producers vaak toegepast worden in tracks maar het is ook vrij complex om in de kronos op te zetten. Maar goed, eerst de beginners tutorials maar eens afronden :D

Heel fijn dat je het in grote mate met me eens bent, Quifster.

Tja, dat onderwerp was dus hier toch al behandeld.
Okay, klein foutje van mijn kant. Maar zoals ik al zei, het ging hier om de after-touch. (Hoewel ik toch zelf liever leslie regel met de Joy-stick.)
Of idd. nog beter een voetpedaaltje, als je die hebt.

Zelf heb ik vier voetpedaaltjes op een rij, een sustain-, volume-, expressie-, en weer een sustain-pedaal. Geen schakelpedaal, die kan er niet meer tussen, ha, ha. ;)
Dat komt doordat ik een X-standaard heb, en de ruimte om beneden voetpedalen uit te stallen, is door die X-vorm beperkt. Ik had beter een H-vorm kunnen kopen. Ik was er nog niet genoeg bekend mee.
Nu moet ik het daar nog maar een tijdje mee doen.

En jij hebt nog heel wat dingen voor ons in petto.
M'n petje af, zoals jij je de Kronos eigen maakt.
En die kennis met ons wilt delen.
Zelf vind ik het ook heel leuk om mijn kennis te delen.
Alleen dat is echt nog beginners-niveau.

Ik ben nu al een klein beetje begonnen, om eens te kijken wat ik met al die andere AMS sources kan doen. Vooral LFO's en EG's.
Dus probeer ik een sweep in een EG te maken... pfff.
Op dit moment met de AL-1 bezig om dit een beetje te verkennen.
Allemachtig, wat een mogelijkheden, en wat complex.
Ha, ha, ik krijg wel veranderingen in het geluid, maar of je dat mooi kunt noemen. Ook die AMS-mixer is voor mij nog heel duister.
Voor zover ik het begrijp gebruik je dus de AMS-mixer als je door alle AMS-mogelijkheden heen bent. En dan kun je dus het AMS-signaal mixen.
Maar ik gebruik nog lang niet alle AMS-mogelijkheden, dus hoef ik de AMS-mixer dus ook nog niet te gebruiken?

Valt niet mee hoor, voor iemand die 20 jaar geleden alleen een 01/W heeft gehad, en zoals je weet vòòr de Kronos, 3 maandjes een "zieke" M3. :D

8>

Ik ben nu al een klein beetje begonnen, om eens te kijken wat ik met al die andere AMS sources kan doen. Vooral LFO's en EG's.
Dus probeer ik een sweep in een EG te maken... pfff.
het beste kun je gewoon een filter EG daarvoor gebruiken die je koppelt aan de cutoff. Kijk dan gewoon naar de grafische representatie van je ADSR. Die moet dan oplopen van 0 naar 127, als een soort van berg die je opgaat. Simpel gezegd is hoe hoger de berg hoe hoger de waarde op dat moment.

Ook die AMS-mixer is voor mij nog heel duister.
Voor zover ik het begrijp gebruik je dus de AMS-mixer als je door alle AMS-mogelijkheden heen bent. En dan kun je dus het AMS-signaal mixen.
Maar ik gebruik nog lang niet alle AMS-mogelijkheden, dus hoef ik de AMS-mixer dus ook nog niet te gebruiken?
De AMS mixer valt in de advanced use categorie, hiermee kun je 2 AMS sources combineren tot 1 unieke curve. Dit wordt door sounddesigners gebruikt om unieke LFO's mee te creeeren of om bepaalde envelopes die gangbaar zijn op een synth te creeeren.

Ik denk niet dat je hier random resultaten mee kan boeken, je zult echt een praktische toepassing in je hoofd moeten hebben om dit zinvol te kunnen gebruiken (lijkt me een mooi onderwerp voor 1 van mijn advanced tutorials, bedankt voor de tip :) )

Valt niet mee hoor, voor iemand die 20 jaar geleden alleen een 01/W heeft gehad, en zoals je weet vòòr de Kronos, 3 maandjes een "zieke" M3. :D
ik vind het knap, je pakt het structureel aan en je komt steeds verder in de materie zo, goed gedaan hoor :)

Hoi Quifster,

Ik vind je positieve reactie echt een stimulans om door te gaan. :)
En ik vind het ook prachtig om met de Kronos bezig te zijn.

Merendeel van je laatste reactie begrijp ik wel.
Echter met:

het beste kun je gewoon een filter EG daarvoor gebruiken die je koppelt aan de cutoff.

Daar snap ik niet helemaal wat je daarmee bedoelt.
Misschien doe ik dat al, en dat je het anders formuleert.
Maar hoe koppel ik in dit geval een filter EG aan de cutoff?

Misschien is het in dit geval wel handig om een program op te zoeken waar al een sweep in zit.
En dan maar eens op de EG kijken hoe ze het gedaan hebben...

8>

Laatst gewijzigd:
Way to go, quif, erg goede tutorial weer, kan ik wel wat mee. Nu nog proberen zoiets te implementeren in mijn band, hetzij met backing tracks, hetzij met clicktracks.

Ik heb deze forum van 1 tot laatste pagina gelezen ,en met jullie ellende van het wachten om dan een kronos met een fout keybed te krijgen gevolgd ,en met jullie meegeleefd .
Gelukkig is dit nu verleden tijd .
Ik wil ook Legolas,jick en vooral quifster ,complimenteren met hun inbreng in dit forum,en hoop dan ook dat ik veel van jullie kan opsteken en misschien ook nog wat eigen inbreng kan geven , als ik de kronos 73 geleverd krijg

Welkom! En graag gedaan :)! Je hebt een erg goede keuze gemaakt, daar twijfel ik niet over. Ik hoop ook voor je dat het keybed goed is, maar eigenlijk verwacht ik niet anders. De vanaf nu geleverde kronossen hebben als het goed is allemaal een nieuw keybed.

Hi Rick, ik zat net naar je youtube video te kijken waar je het nummer van Titanium speelt op je Kronos. Echt geweldig gedaan! Dat is ook een supertoffe manier om muziek te spelen en een beetje te coveren. Hoe heb je de orginele audio voice kunnen gebruiken zonder de rest van de song mee te copieren? Ik ben zeer benieuwd ik ben op zoek naar een manier audio van songs te te gebruiken om eventueel re-mixen te maken. Ik ben benieuwd of dit mogelijk is met de Kronos.

Als we weten hoe we audio vocals uit songs kunnen halen dan kunnen we deze techniek gebruiken in combinatie met die van Quifster en als backingtrack opnemen.

Weet jij of Quifster misschien hoe dit voor elkaar te krijgen?

het beste kun je gewoon een filter EG daarvoor gebruiken die je koppelt aan de cutoff.

Daar snap ik niet helemaal wat je daarmee bedoelt.
Misschien doe ik dat al, en dat je het anders formuleert.
Maar hoe koppel ik in dit geval een filter EG aan de cutoff?

Misschien is het in dit geval wel handig om een program op te zoeken waar al een sweep in zit.
En dan maar eens op de EG kijken hoe ze het gedaan hebben...
ok, ik heb even voor je gekeken

- kies A093 Power Ana Brass
- druk op de exi1 tab
- druk op de filter tab
- druk op de EG1 filter sub tab

Nu zie je de ADSR (attack decay sustain release) grafiek van hoe het filter envelope loopt
we willen een sweep dus vul bij de envelope sectie in het midden van het scherm de volgende waardes in:
- Time: Attack 64, decay 77

nu zie je dat de grafiek een soort berg vormt, dat wil zeggen dat de filter envelope nu langzaam een hogere waarde krijgt en dan weer naar beneden

als je nu speelt hoor je een sweep. Dit komt omdat in deze preset deze envelope al toegekend is aan het cutoff filter. Dat kun je als volgt checken:

- druk onderin op de Filter tab
- in het midden zie je een sectie Filter EG
- bij de EG select van Filter A staat nu: EG filter 1 (de envelope die je net ingesteld hebt)
- bij de EG INT (intensity) staat het getal 42, zet deze maar eens op 0, dan hoor je geen sweep meer, hiermee bepaal je dus hoe veel invloed de envelope heeft op je cutoff waarde die je default hebt ingesteld.

dus door te kiezen bij EG select van filter A voor het EG filter 1 kun je op een simpele manier de envelope gebruiken van je filter. Het kan ook nog wel anders, maar dit is wel de beste manier, omdat je bij 2 filters verschillende envelopes kan toepassen als je deze techniek snapt. Dus bijvoorbeeld een cutoff sweep waarbij je een bandpass filter met een ander envelope laat lopen. Dat doe je dus op deze manier.

Hi Rick, ik zat net naar je youtube video te kijken waar je het nummer van Titanium speelt op je Kronos. Echt geweldig gedaan! Dat is ook een supertoffe manier om muziek te spelen en een beetje te coveren. Hoe heb je de orginele audio voice kunnen gebruiken zonder de rest van de song mee te copieren? Ik ben zeer benieuwd ik ben op zoek naar een manier audio van songs te te gebruiken om eventueel re-mixen te maken. Ik ben benieuwd of dit mogelijk is met de Kronos.

Als we weten hoe we audio vocals uit songs kunnen halen dan kunnen we deze techniek gebruiken in combinatie met die van Quifster en als backingtrack opnemen.
ja, ik vind die manier van spelen van ikkejick ook helemaal te gek!

Hij gebruikt daarvoor een accappella (dus alleen de vocal zonder muziek), deze kun je kopen via remix sites of via itunes in remix packs (deze vocal staat in ieder geval in itunes).
Alleen de vocal uit een bestaande track halen is niet echt goed mogelijk, theoretisch kun je het voor elkaar krijgen door je vocal te isoleren door het rechter spoor in fase te zetten maar dat is een lapmiddel, het beste resultaat krijg je echter als je een pure vocal gebruikt.

Back