... Nou, daar wil ik best wel wat tegenover stellen als het moet. Maar liever niet ... laten we het er maar op houden dat het een eigenzinnig beestje is.
heb je helemaal gelijk in, er zijn best de nodige kritiekpunten te benoemen zoals bijvoorbeeld:
- de sequencer die wel het nodige verbeterd kan worden
- de digitale distortion op je output als je de output levels van je sound te hard zet in de sound zelf.
- de digitale synchronisatie tikjes als je gaat spelen met parameters die de dc offset beinvloeden in de step sequencer in een program (is overigens opgelost in 2.0 na een bugmelding van mij)
- en zo zijn er nog wel meer dingen te benoemen.
Maar goed, dat geldt voor elke synth natuurlijk. Ik probeer zelf om de minpuntjes heen te werken (kan bijna altijd) op elke synth en focus me dan voornamelijk op de pluspunten.
Ik ben nog het meest enthousiast op dit moment over de VMT functie van OS 2.0 die streaming van enorme sample libraries mogelijk maakt voor eindgebruikers.
Standaard zitten er goede samples in de Kronos, maar deze methode maakt het doodsimpel om die sample library als basis voor je eigen sounds heel eenvoudig uit te breiden met bijvoorbeeld de samples van omnisphere of een virus ti of wat dan ook.
Enige wat je daarvoor hoeft te doen dan is een sample robot programma aan de gang te zetten die elke noot sampled van een preset en die automatisch om laten zetten naar Soundfont 2 formaat.
vervolgens kopieer je die dan over het netwerk naar je Kronos (kan in os 2.0) en je importeert de Soundfont 2 file in je kronos. Dan heb je de presets van je synth gekopieerd (inclusief looppoints) met behulp van lange samples en je hebt de samples dan los beschikbaar voor je compleet nieuwe sounds die je kunt maken dan.
En het mooie is, het kost bijna geen RAM geheugen en dus ook bijna geen laadtijd aangezien bij VMT alleen de attack van de samples in memory geladen wordt en de rest vanaf SSD gestreamed wordt.
ja, er komen mooie tijden aan