Korg Kronos

Hoi,

Kan ik ergens het volume van de drumtrack wat verminderen en opslaan als een permanente instelling ?

Hallo Vic,

Bij de Kronos save je het volume van de drumtrack tegelijk met het program waar je op dat moment mee speelt.

Je drukt op control surface tab op het display.
Vervolgens kies je bij control assign timbre/track.
Op dit scherm kun je het volume van de drumtrack met de schuifregelaar wijzigen. En vervolgens kun je dit volume meesaven met het program.

Groetjes,
Piet

8>

Thx Piet,

'k Zoek eigelijk om alle drumtrack geluiden tegelijk stiller te zetten voor alle progs en combies als een soort van global instelling, dat kan blijkbaar niet.

Geen punt, we komen er wel in de timbre/track page

'k Zoek eigelijk om alle drumtrack geluiden tegelijk stiller te zetten voor alle progs en combies als een soort van global instelling, dat kan blijkbaar niet.

Ha, Ik ben dus niet de enige die vindt dat de drumtrack standaard te hard is in de mix.
Ze houden wel van aanwezige drums bij Korg.

ja, eerste wat ik ook altijd doe is de drums van 127 naar 85 zetten, die japanners zijn blijkbaar stokdoof hehehe

Ik schrok me in het begin er altijd het lamlazerus van.
Nu ben ik er op ingesteld. Idd. veels te hard afgesteld.

Een extra voorziening in de global mode daarvoor, was wel plezierig geweest. :)

het heeft natuurlijk ook een voordeel, je kunt zeker voor dance combis en sounds de Drums wel enorm hard mee laten knallen en ook als je ze de compressor instuurt kun je door de hoge dynamiek die zelfs als soort van effect apparaat gebruiken.

Maar default had het allemaal wel wat minder gemogen inderdaad :D.

"Een extra voorziening in de global mode daarvoor, was wel plezierig geweest."

Daar ben ik het helemaal mee ens, ik schrik me ook vaak te "pletter":Z=)

rob

Fijn Quifster, dat je eindelijk geholpen bent en nu echt kan genieten van je K88!

gisteren heb ik hem heengebracht en vandaag is die door voerman in de winkel gerepareerd. TOP service vind ik dat. Memory is uitgebreid met de officiele 1 gig korg memory oplossing.

Vandaag kon ik hem dus direct weer ophalen, dus ben hem maar een dagje kwijt geweest. Dat heb ik gedaan en zojuist even een uurtje getest voor een eerste indruk van het nieuwe keyboard.

eerste indruk nieuwe keyboard:
Direct valt op dat het nieuwe keyboard tijdens het spelen anders aanvoelt. De reactie van het terugkeren van de toets na het aanslaan is nu iets langzamer. Ook voelt het alsof de aanslag meer gedempt wordt door het rubber. Dat is even wennen maar het voelt echt veel beter aan dan de vorige.

Dus het eerste pluspunt was al ontdekt. Helemaal zeker weet ik het niet, maar ik had het gevoel dat de zwarte toetsen ook iets veranderd zijn (een fractie smaller), met spelen merk je daar geen verschil in, maar visueel kwam het zo op me over, maar ik zou net zo goed het compleet verkeerd kunnen hebben :D

Het spelen erop voelt dus stukken beter dan de vorige (is natuurlijk een mening van mij, dus wie weet ervaart iemand anders dat weer anders), maar dan kwam het belangrijkste: double strikes en notes cutoff, is het te reproduceren?

Ik heb me helemaal rot geprobeerd, maar het is me niet gelukt. Ik kon geen enkel speelfoutje meer ontdekken en alles wat ik deed werd perfect vertaald door de keys. Echt een verademing. Wel is de aanslaggevoeligheid anders, je slaat al snel te hard (kon ik simpel oplossen door de global velocity naar 3 te zetten in plaats van 4), maar dat is een kwestie van wennen.

Eindelijk kon ik klassieke stukken goed spelen op de keys zonder me te ergeren en ook neo soul en clav spel werkt nu eindelijk goed. Ook waren de karma patterns zonder quantisering ineens strak op de maat. Of te wel, dit nieuwe keyboard maakt er gewoon een compleet andere kronos van qua ervaring.

Ik vind zelf het verschil bizar groot ten opzichte van de vorige versie. Zo had die gewoon uit de fabriek moeten komen en het was met afstand de workstation killer geweest die ze voor ogen hadden. Nu moeten ze eerst zorgen dat mensen weer vertrouwen gaan krijgen in het apparaat door een langdurige positieve gebruikers ervaring te lezen of zelf te ervaren.

Ik heb geen idee of dit keyboard op de lange termijn goed blijft werken (ik verwacht van wel), maar de eerste indruk is dus bizar goed. Ik hoop dat dat zo blijft.

Wat wel vreemd is, is dat ik niet het nieuwe os heb gekregen wat bij dit keyboard schijnt te horen 1.5.2. Die van mij staat nog gewoon op 1.5.0. Maar afgezien van de gewijzigde velocity kon ik verder geen verschil ontdekken dus ik vind het allemaal wel prima zo :D

Dus voor de mensen die nog wachten op een replacement, hou vol, het is echt het wachten waard want dat nieuwe keyboard kicks ass!

Can't Execute Audio Track Recording !

Can't Execute Audio Track Recording !

Beste mannen,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende:

Ik wil graag audio (zang) gaan opnemen als toevoeging van mijn songs. Hiervoor heb ik een Shure SM-58 gebal aan gesloten. Mijn dochter van 10, heeft zelf een nummer gemaakt met zang en tekst. Hiervan wil ik met haar een opname maken.
Jammer genoeg is het me nog niet gelukt om haar zang op te nemen.

Aan de hand van de Kronos tutorial video kan ik immidels eenvoudige opnames maken, met song templates een basis opnemen. Als ik vervolgens via de audio track mix tab alles heb ik ingesteld (volgens instructies van de video tutorial van Korg), druk ik op REC/WRITE en START/STOP maar krijg het volgende error bericht:

"Cant't execute audio track recording FACTORY directory is locked"

Weet iemand weet hoe ik dit probleem kan aanpakken?
Wat doe ik fout? Naar mijn idee volg ik precies de video..

Je zou er mij en mijn dochter enorm mee helpen.
Bedankt voor je tijd en moeite!

Muzikale groet,

Knopsi

Ik heb dit nog niet uitgeprobeerd, maar wil dit in de nabije toekomst wel doen.
Als ik het error bericht zo lees, betekent het dat je geen schrijfrechten hebt op de schijf.
Misschien een instelling in Global die je wel schrijfrechten geeft, of niet bekend waar de audio heen geschreven moet worden?
Hopelijk zet het je op een spoor.

Laat sowieso even weten hoe het opgelost wordt.

Ik wil graag audio (zang) gaan opnemen als toevoeging van mijn songs. Hiervoor heb ik een Shure SM-58 gebal aan gesloten.

(volgens instructies van de video tutorial van Korg), druk ik op REC/WRITE en START/STOP maar krijg het volgende error bericht:

Weet iemand weet hoe ik dit probleem kan aanpakken?
Wat doe ik fout? Naar mijn idee volg ik precies de video..
ja, dat is wat lastig in de kronos inderdaad. Je fout is dat je de factory directory gebruikt, deze is eigenlijk niet bedoeld voor het plaatsen van eigen opnames. Het kan natuurlijk wel, maar dan moet je de factory folder unlocken (staat nu een slotje voor).

- ga daarvoor naar de disk mode (knop disc)
- kies de internal harddrive en selecteer de folder Factory-
- dan rechtsbovenin het menu openen en de unlock optie kiezen

Dan werkt het.

Maar beter is het als je een eigen directory creeert voor je opnames
dat doe je als volgt:

- ga naar de disc mode
- klik op de utility tab op je touchscreen
- Dan rechtsbovenin het menu openen en kies daar create directory
- geef deze een logische naam bijvoorbeeld audio opnames

Dan hoef je daarna alleen nog maar aan te geven bij je sample opname dat je naar die folder op disc opneemt.
- dus ga naar sequencer mode of sampling mode
- geef bij de tab audio in / sampling aan dat je naar disc opneemt
- dan rechtsbovenin de menu optie select directory kiezen en dan kies je je nieuwe eigen audioopnames folder

neem dan op en dan zul je zien dat het daarin komt, dit is een betere methode dan de factory folder te unlocken en vervuilen :))

zo kom je er denk ik wel uit :okdan:

voor een ieder die denkt dat de kronos niet analoog sequencen wil:
hier een realtime study met nogal wat mistakes moet nog oefenen.
http://soundcloud.com/vonhaulshoven/seq-study-master

voor de mensen die een kronos hebben en de sampler willen ontdekken heb ik een tutorial gemaakt waarin ik een sound van omnisphere sample en in naar de HD1 module van de Kronos zet.

In de tutorial zie je de volgende onderdelen:
- Samplen van de noten uit omnisphere in cubase
- Importeren van de samples in de kronos
- Aanpassen van de Loop points inclusief Crossfading van de loop
- Het aanpassen in basis van de HD1 program die gemaakt wordt vanuit de samples
- Het toevoegen van wat basis effecten om de sound af te maken.

Je kunt het beste de video in 1080p bekijken om alles goed te kunnen lezen.

YouTube - Broadcast Yourself.

Mijn volgende tutorial gaat over hoe je kan sidechainen op de kronos. Dat gaat via een intern bus systeem waarvan maar weinig mensen weten hoe ze dit kunnen gebruiken terwijl dit toch extreem krachtig is.

amai, jullie zijn je goed aan het amuseren met die leuke nieuwe Korgbak zeg...:)

(zo van: neen ik neem niet mee naar de buhne die laptop met omni vst gevaar voor crash, maar stop die sounds lekker in men KRONOS universum) :okdan:

:koffie:

voor een ieder die denkt dat de kronos niet analoog sequencen wil:
hier een realtime study met nogal wat mistakes moet nog oefenen.
http://soundcloud.com/vonhaulshoven/seq-study-master

Goed bezig van haulshoven :okdan:

vervelend is het volgende:
je gebruikt de sliders voor de karma engine, vervolgens ga je met die sliders sounds tweaken, ga je terug naar karma , raak je weer een slider aan, die maakt dan (dus ook desbetreffende karma functie) een enorme Jump. (dit hoor je ook in "sequencer study")

kun je dit veranderen en wel zo dat hij bij beweging eerst naar de huidige waarde moet en dan pas verandering doorvoert.

bij vele synths kan dit dus ik denk ook bij de kronos.

vervelend is het volgende:
je gebruikt de sliders voor de karma engine, vervolgens ga je met die sliders sounds tweaken, ga je terug naar karma , raak je weer een slider aan, die maakt dan (dus ook desbetreffende karma functie) een enorme Jump. (dit hoor je ook in "sequencer study")

kun je dit veranderen en wel zo dat hij bij beweging eerst naar de huidige waarde moet en dan pas verandering doorvoert.

bij vele synths kan dit dus ik denk ook bij de kronos.

Klopt dat kan uiteraard.

- druk op de knop Global
- op de Basic tab zie je onderin bij System preferences het woord Jump staan bij Knobs / sliders
- Verander deze in Catch
- Sla je global settings op zodat die bij een reboot ook die waarde nog heeft.

thanks, je sampling filmpje was trouwens subliem.
ik ga hem rippen van tube.
mocht je ooit zin en tijd hebben voor een bakkie, ik woon immers in de buurt. :-)

ik overweeg er een motif xf6 bij aan te schaffen, lijkt me een waanzinnige combinatie.

mocht je ooit zin en tijd hebben voor een bakkie, ik woon immers in de buurt. :-)

ik overweeg er een motif xf6 bij aan te schaffen, lijkt me een waanzinnige combinatie.

Daar maak ik graag gebruik van von haulshoven, ik had het al een keer beloofd toen je vorige keer bij me was maar het is er nooit van gekomen. Maar aangezien ik maar heel weinig snap van de berlin school stijl en de manier waarop jij dingen doet zou ik dat graag een keer willen zien :)

mocht je de motif en kronos in combinatie met elkaar een in alle rust uit willen proberen dan ben je altijd welkom hier, ze staan hier beide.

Back