Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Dat is duidelijk, jij kiest dus duidelijk voor de ambient achtige programsMaar inmiddels ken je m'n smaak al een beetje.
En ik moet zeggen, dat er toch ook wel een aantal tussen zitten, die me minder aanspreken. Gewoon omdat het me een beetje te hard gaat.
Road to Eden en Reso dream pad, zijn wat mijn smaak betreft de mooisten.

Ik heb gisteren voor weinig een vijf maanden oude Kronos 61 gekocht van een medeforumlid. Het is mijn eerste ervaring met Karma en mijn vierde workstation van Korg, waarvan ik alleen de M-1 niet meer heb. Drie generaties en wat een verschil. Ik heb hem voor de DX-7 en de CX-3 gekocht, maar de piano's en snaarinstrumenten klinken ook fantastisch. Ik ga deze draad nog intensiever volgen.

).de soundset loopt erg goed, in 2 dagen tijd al 240 keer gedownload wat veel meer is dan ik had verwacht. Ik heb ook meerdere keren de vraag gekregen of ik een tutorial kan maken hoe je sounds maakt me de ms20. Met name het patch panel schijnt voor veel mensen nogal ingewikkeld te begrijpen te zijn.
Dus ik ben nu bezig met het maken van een ms20 tutorial die de basics uitlegt van het maken van sounds met de ms-20. Iemand nog een speciaal verzoek over die ms20 EXI module die je behandeld wilt zien (het kan nu nog).

P.S Trouwens in programs staan bij mijn Kronos de U banken allemaal vol met geluiden ,exi's hoort dat zo ?( nee heb ik zelf niet gedaan )
dat is niet echt uit te leggen in 1 tutorial. Je begint met het programmeren van de KARMA patterns, daarvoor zou je de eerste 2 tutorials kunnen volgen die ik gepost heb (tutorial 1 en 2). Dan weet je de basis van hoe je KARMA kan programmeren.Een tutorial van hoe je precies die Neptunian trance demo hebt gemaakt ,was ook wel leuk
Dat zou goed kunnen bij de factory presets. Die japanners die die presets en combis gemaakt hebben hebben niet echt veel moeite in de KARMA programmering gestoken vind ik.Ook heb ik af en toe het idee dat karma off beat loopt .

Hoi Quifster ,
Dank je voor de reactie ,ik ben dus al verkeerd begonnen door meteen in de combi's te duiken .
Wil weer eens te snel zijn dus ,ga ik maar eerst maar eens karma onder de loep nemen dan .
THX . Aggain.

Ik ben nu begonnen aan de tweede ronde met de MS20.
De eerste keer had ik moeite met het patchpanel.
Mijn doel is nu het patchpanel beter te leren begrijpen.
Hoe heb jij je die engine eigen gemaakt?
Wat is jou aanpak geweest, daar ben ik nieuwsgierig naar.
Want ik moet zeggen dat dat hele pakket aan draadjes best wel imponerend is...![]()
Die tweede ronde is er nu dus ook voor de PolySix.
Dat is wel grappig nu ik dat ams beter snap, vallen van de PolySix, de laatste puzzelstukjes ook op hun plaats.

Movin on...de mod7 is de moeilijkste, maar dat komt ook omdat FM programmeren echt heel erg ingewikkeld is.Ik weet al wel wat de moeilijkste engines zijn van de Kronos.
De MS20 en de Mod-7, door die patchpanels.![]()