Analoge filters op PCI?

fuse

Gepokt en gemazeld
Misschien een dom idee maar wat als je nou eens in een gat in de markt springt en een PCI geluidskaart bouwt met daarop analoge filters die aanstuurbaar zijn via midi drivers of zo.
Het hoeft allemaal verder niet zo spannend als Waldorf het heeft gemaakt maar gewoon goedspul voor weinig.

Volgend stap is natuurlijk een analoge synth op PCI kaart. ;)

Re: Analoge filters op PCI?

Origineel geplaatst door fuse
Misschien een dom idee maar wat als je nou eens in een gat in de markt springt en een PCI geluidskaart bouwt met daarop analoge filters die aanstuurbaar zijn via midi drivers of zo.
Het hoeft allemaal verder niet zo spannend als Waldorf het heeft gemaakt maar gewoon goedspul voor weinig.

Ik zie daar het voordeel niet echt van in...analoge aparaten zijn gevoeliger voor interferentie en dat soort storing dan digitale aparaten...waarom zou je analoge componenten dicht op ventilators, schijven, je videokaart en al die andere storingveroorzakede rommel willen stoppen? Tenzij je natuurlijk fan bent van muziek waar je het openen en scrollen door windowtjes kan horen met daarnaast een permanente 50hz brom.

Re: Analoge filters op PCI?

Origineel geplaatst door fuse

analoge synth op een pci kaart is er al....de hardsid 8o)

Re: Re: Analoge filters op PCI?

Origineel geplaatst door bazziman
Ik zie daar het voordeel niet echt van in...analoge aparaten zijn gevoeliger voor interferentie en dat soort storing dan digitale aparaten...waarom zou je analoge componenten dicht op ventilators, schijven, je videokaart en al die andere storingveroorzakede rommel willen stoppen? Tenzij je natuurlijk fan bent van muziek waar je het openen en scrollen door windowtjes kan horen met daarnaast een permanente 50hz brom.

misschien 20 jaar geleden, maar ik denk dat met hedendaagse technolgie dat wel goed af te schermen is.

Origineel geplaatst door actionHank
analoge synth op een pci kaart is er al....de hardsid 8o)

heeft geen analoog filter toch?

Is volgens mij ook gewoon digitaal die kaart, toch?

:P

Ik meen te geloven dat microsoft hun PCI-sloten op korte termijn links gaan laten liggen. Dus in de toekomst geen PCI meer op moederborden etc.

<< edit:

Ik heb het net opgezocht en de nieuwe versie van PCI (-SIG of zoiets) zal wel compatibel blijven met de gewone PCI, alleen stukken sneller dus. http://www.pcisig.com/news_room/news/press_releases/2003_03_25

USB2.0 zit ook op Laptops dus met PCI zou je al de helft van je verkoop zien dalen (fuse= slecht zakenman :D )

Een echte analoge synth die je als softsynth kunt bedienen en die via AD rechtstreeks de computer binnenkomt, tja dan zal je moeten wachten tot die van mij af is (lees binnen 10 jaar of zo)

nee, hier zit ik ook op te wachten, hoewel een Andromeda ook niet slecht zou zijn.

Laatst gewijzigd:
LOL

Gewoon een alu bakkie eromheen bouwen, niets aan de hand.
Het is geen pleuris cheapo onboard geluidskaartje van de Aldi he.

Ze bouwen ook buizen in computers dus moet dit ook kunnen. ;)

Zo dicht als dat die PCI kaarten nu al op elkaar zitten (moet je die powercore kaart eens zien; echt een joekel)
kan ik me niet voorstellen dat het past, maar wel een leuk idee. Maar geef me toch maar knoppen :P

Zo, effe combineren met wat iedereen al gepost heeft:

Een analoge filter in een alu bakkie aangesloten op de USB. Tevens midi interface en -controller.
Bestaat dit al? *kijkt naar de jury*

Lijkt me een beetje zinloos allemaal. Zeker omdat de softwarematige emulaties nu al zo dicht in de buurt komen. Dan lijkt het me toch logischer om hierop voort te blijven bouwen in plaats van nou ineens weer analoge spullen in een computer te gaan bouwen.

Re: Re: Re: Analoge filters op PCI?

Origineel geplaatst door STicKX
heeft geen analoog filter toch?

Is volgens mij ook gewoon digitaal die kaart, toch?

:P

kay, de kaart is digitaal maar de synth zelf is echt analoog, de filters ook.
maar goed, twas eigenlijk meer als grappie bedoeld, hij mag dan wel analoog zijn maar tis geen moog ofzo :)

Origineel geplaatst door Sander02
Zo dicht als dat die PCI kaarten nu al op elkaar zitten (moet je die powercore kaart eens zien; echt een joekel)
kan ik me niet voorstellen dat het past, maar wel een leuk idee. Maar geef me toch maar knoppen :P

eerlijk gezegd zie ik het ook niet zo heel snel gebeuren, maar wat betreft de knoppen, wat dacht je van een soort van breakout box net zoals bij de geluidskaarten, en daar dan alle knoppen op doen.

misschien 20 jaar geleden, maar ik denk dat met hedendaagse technolgie dat wel goed af te schermen is.
Nee, hoor niks 2 jaar geleden. De grootste afschermer is de compukast zelf, daarbinnen is het een grote rommel met diverse spanningsvelden...waarom dacht je anders dat de breakoutbox was uitgevonden?

Origineel geplaatst door King of Snake
Lijkt me een beetje zinloos allemaal. Zeker omdat de softwarematige emulaties nu al zo dicht in de buurt komen. Dan lijkt het me toch logischer om hierop voort te blijven bouwen in plaats van nou ineens weer analoge spullen in een computer te gaan bouwen.

oooh, laat maar, jij snapt het ook echt niet. :(

Re: Re: Re: Re: Analoge filters op PCI?

Nee, hoor niks 2 jaar geleden. De grootste afschermer is de compukast zelf, daarbinnen is het een grote rommel met diverse spanningsvelden...waarom dacht je anders dat de breakoutbox was uitgevonden?

Spanningsvelden hebben hier geen invloed op. Je bedoeld vast en zeker electromagnetische velden (krijg je als ervoor gestuurd hebt). Maar als je net zo als bij een TV kaart er gewoon een alu kastje omheen doet dan stoort er niets hoor. En je moet verder ook zo weinig mogelijk draadjes naar buiten laten gaan dus eigenlijk een gesloten kast met alleen het PCI slot zelf.

Maar net zoals ze die Hardsid bebouwd hebben kunnen ze ook makkelijke en PCI kaart beplakken met AD/DA's en nog wat SEM chippies of iets dergelijks. En midicontroller erop en aansluiten op PCI poort en dan moet het wel lukken.

Firewire of USB versies kunnen natuurlijk ook. Maar Waldorf heeft er ook een. Die is wel erg uitgebreid en meer voor de mensen met teveel geld IMO.

die magnetische svelden zijn idd aanwezig maar er zijn dan toch wel manieren om dat probleem te tackelen, voor de andere onderdelen in de computer zijn immers ook oplossingen bedacht anders had heel die computer nooit kunnen werken. als de onderdelen in de computer er niet tegen bestand waren hadden we waarschijnlijk geen dsf.

breakt out box vanwege die magnetische velden? ik zou eerder denken dat ze dat hebben gedaan vanwege meerdere inputs en outputs.....

Re: Re: Re: Re: Re: Analoge filters op PCI?

Re: Re: Re: Re: Re: Analoge filters op PCI?

die magnetische svelden zijn idd aanwezig maar er zijn dan toch wel manieren om dat probleem te tackelen, voor de andere onderdelen in de computer zijn immers ook oplossingen bedacht anders had heel die computer nooit kunnen werken. als de onderdelen in de computer er niet tegen bestand waren hadden we waarschijnlijk geen dsf.

De onderdelen in je compu zijn digitaal van aard niet analoog. Digitale aparatuur is niet gevoelig voor magnetische velden...tenminste niet zo gevoelig als analog. En dan nog: bij veel videokaarten en geluidskaarten kan je gewoon 'horen' hoe je je muis beweegt en hoe windows geopende worden...zeker een jaar of 3 4 geleden...je haalt je dus alleen maar onnodig veel problemen op je dak als je per se analoge onderdelen in een compu wilt plaatsen...ruimte, warmteopwekking, storing etc.

breakt out box vanwege die magnetische velden? ik zou eerder denken dat ze dat hebben gedaan vanwege meerdere inputs en outputs.....

Ook, maar bij vind de D.A conversie niet gewoon in de break out plaats ipv in de compu?

Spanningsvelden hebben hier geen invloed op. Je bedoeld vast en zeker electromagnetische velden (krijg je als ervoor gestuurd hebt).

Tja, typefoutje, ik ben zelf ook ir. :geslaagd:

Maar als je net zo als bij een TV kaart er gewoon een alu kastje omheen doet dan stoort er niets hoor. En je moet verder ook zo weinig mogelijk draadjes naar buiten laten gaan dus eigenlijk een gesloten kast met alleen het PCI slot zelf.

Dan zit je wel met de ruimte...ik bedoel een analoge synth neemt redelijk wat ruimte in, moet er ook nog een kooi van faraday omheen...past zoiets op een pci-kaartje?

Maar net zoals ze die Hardsid bebouwd hebben kunnen ze ook makkelijke en PCI kaart beplakken met AD/DA's en nog wat SEM chippies of iets dergelijks. En midicontroller erop en aansluiten op PCI poort en dan moet het wel lukken.

De hardsid is toch niet afgeschermd? De SId is volgens mij ook niet bepaald een analoge synth.

Firewire of USB versies kunnen natuurlijk ook. Maar Waldorf heeft er ook een. Die is wel erg uitgebreid en meer voor de mensen met teveel geld IMO.

Als je toch een alukastje om je toestel heen moet bouwen...wat is dan het verschil in prijs voor het vervaardigen...immers een kasje met een midikabel/us/firewire erheen is dan net zo goen in te zetten?

Gewoon een Omega 8 met hetzelfde principe als die Waldorf filterbak (maar dan mét knoppen). Nu nog een fabrikant vinden die dit voor ons(mij ;) ) wil maken.

Back