MIDI in fruityloops

matthijs124

Nieuwkomer
Hallo mensen,

Ik begrijp niet helemaal hoe midi werkt. Ik zou graag mijn roland synthesizer aansluiten in fruityloops. Ik wil gewoon dingen opnemen en bewerken. Dit kan wel met een jack kabel maar het geluid is dan niet mooi. Maar wat is de functie van midi als het geen geluid is? Krijgt het programma dan alleen de noten door die gespeeld worden? Zoja dan heb ik dus niets aan de geluiden die op de synthesizer zitten. Ik wil dus de geluiden die op mijn synthesizer zitten gewoon op mijn computer krijgen.. En hem aan sluiten in fruityloops. Ander programma is ook goed..

Wie kan mij helpen?

Midi is puur data.
Dus data van je sequencer naar je synth (gesequenced in bijv. FL). Midi uit sequencer (via je midi doos) naar midi in synth.
Of data van je synth (keyboard) naar je sequencer (FL). Midi uit synth naar midi in sequencer (midi doos).

De audio uit van je synth gaat naar de plek waar jij je audio heen stuurt.

Verder lijkt het me handig als je wat gaat lezen:)

Je kan een heel goedkope midi interface of midi-usb kabel kopen, dan kan je in fruity loops een piano roll melodietje spelen en die sturen naar je roland via midi, en vervolgens speelt je roland die tonen af en dan kan je vanuit de roland weer met jack kabels de boel meteen als geluid terug opnemen in fruity loops, dan heb je je ingetekende piano roll deuntje gespeeld door je synth opgenomen als geluid.

Je hebt al midi interfaces/midi-usb kabels van 25euro, maar persoonlijk zou ik gewoon een audio interface kopen, is wel duurder maar dan heb je ook kwaliteit geluid en daar zit ook bijna altijd midi op. Dat is zeg maar een geluidskaart bedoelt om dingen op te nemen. Krijg je zeker geen spijt van!

Zoiets kost bijv. niks: http://www.synthtopia.com/content/wp-content/uploads/2007/07/usb-midi-cable.jpg

Een audio interface kost wel wat meer.

Back