lady gaga ding

allanh

Stamgast
Mijn dochter (11) denkt dat "Lady Gaga" muziek complex is om na te maken, volgens mij niet.
Dit is 30 min werk.:peukie:

Attachments

• lady-gaga-ding.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 78
Vandaar dat die age group de doelgroep voor dat Gaga-geval is natuurlijk :)

Ik heb hier in huis ook eens zo'n stelling onderuitgehaald door zoiets in een paar minuten in elkaar te flansen.

Maarre, ik zou zeggen trek een leuke vleesjurk aan en breng hem uit. Nog een onsamenhangende tekst over lesbians eronder en je hebt zo een nummer 1 te pakken :D

Het is natuurlijk geen complexe muziek in de trent van ingewikkelde akkoorden, verrassende progresssie's of andere subtiliteiten. Namaken is daarom ook niet zo heel lastig. Tenminste als je voorbijgaat aan de muur van geluid die een Gaga song toch wel typeert. Het staat als een huis. In die zin is het denk heel wat complexer om na te maken.

De productie als geheel is uiteraard ook geniaal. Om iets te produceren dat zo succesvol is over heel de wereld is niet voor iedereen weggelegd. In die zin is het dus wel weer complex denk ik.

Paul

Bent ik met je eens, maar het is leuk om het gezicht van je kind te zien als je in korte tijd zo iets kan maken, ze denkt iets anders over muziek nu.

klopt, devil is in the detail, dit klinkt als een GM file, Gaga is i.d.d. wel "iets" anders
doet me denken aan "hollands got talent" vorig jaar waar die fanfare "Pokerface" speelde :D

Bent ik met je eens, maar het is leuk om het gezicht van je kind te zien als je in korte tijd zo iets kan maken, ze denkt iets anders over muziek nu.
absoluut, apetrots natuurlijk dat papa dat zo even uit de mouw schudt... :okdan: (maar voor mensen die iets verder kijken is het hetzelfde als Pokerface op de blokfluit spelen)

klopt, devil is in the detail, dit klinkt als een GM file, Gaga is i.d.d. wel "iets" anders
doet me denken aan "hollands got talent" vorig jaar waar die fanfare "Pokerface" speelde :D

lol yup:okdan:

maar, blokfluit spelen blijft voor mij moeilijk, m.a.w. ik speel het niet zo even noot voor noot na, dus voor het spelen op zich natuurlijk kudos :D

Jij hebt zeker al het verzamelwerk van "that Gaga monstrosity" in de kast Raphie?

;)

het verbaast me eigenlijk dat je in 30 minuten de melodielijn niet eens goed na hebt kunnen maken. Los van het feit dat het niet echt klinkt

verder kan Ik ook 'let it be' naspelen van the beatles, makkelijk liedje hoor, jammer dat ik het niet kan bedenken, dan was ik wel wat rijker geweest...

pruik op, grote zonnebril, een amperjurk aan en dan maar dansen voor die dochter.... dan kan je niet meer stuk!

Dan maar arm, maar liever je eigen werk maken, waar je achter staat. Je moet ook de ambitie hebben om dat succes te bereiken. Daar bewonder ik haar wel om.

Ik vind dat je hiermee een verkeerde boodschap meegeeft aan je dochter wat muziek betreft. Zo kan je alles wel namaken en de emotionele waarde van muziek eigenlijk ondermijnen.

Behalve dat, muziek hoeft niet complex te zijn voordat het enig 'luisterwaarde' mag hebben

Ik heb de zanglijnen! Maar die zijn voor het K thread bedoeld.

Maare... Goed gedaan lol!

misschien reageer ik daarom wat heftig. Ik word altijd zo moe van mensen die zeggen dat goeie pop zo makkelijk is. Goeie pop is geniaal en teringmoeilijk om te maken. Iets maken wat miljoenen mensen aanspreekt van metalheads tot hardcore bzn fans, allemaal beetje mee-boppen met lady gaga. Ik ben zeker geen fan, maar ik vind het verschrikkelijk knap geproduceerde muziek

Dan inderdaad de boodschap dat dat makkelijk na te maken is....nee dus

dit voorbeeldje geeft precies aan waarom papa t niet kan
gelukkig kan je t je dochter nog wijsmaken hehe

Back