'k zal me ffies voorstellen

Traxopia

treksopia
Ik ben Chris Roeleveld uit Zoetermeer,

Ik doe TI (technische informatica) op het Crabeth college in gouda en loop nu stage bij een Ietee bedrijf in DenHaag.

Ik maak al jaren muziek met ImpulseTracker :) en Cooledit Pro. Nu wil 'k graag overstappen op hardware (dus ook soft synths), vandaar dat ik op dit forum eens kom kijken of jullie me kunnen helpen :D

dan meteen maar m'n eerste vraag: Ik wil binnen kort m'n eerste hardware synth aanschaffen, ik had de yamaha CS2x in gedachten, aangezien ik geen geld heb voor iets als een Virus zoek ik dus iets GOED koops met goede geluiden en dat kan functioneren als Masterkeyboard. Graag jullie advies.

Alvast bedankt jullie allemaal.

Geen slechte keuze op zich, CS1x'en gaan voor nog minder weg. De AN1x is hier op het forum ook behoorlijk geliefd.

Je hebt in ieder geval voor weinig geld een goed(*) keyboard en 8 controller knoppen die je kunt toewijzen aan parameters van je softsynths. En dan als bonus nog wat redelijke goede geluiden (ik denk dat de AN1x nog iets beter is dan de CS-serie).

(*)OK er zijn betere

Orgineel geplaatst door bikkel
Geen slechte keuze op zich, CS1x'en gaan voor nog minder weg. De AN1x is hier op het forum ook behoorlijk geliefd.

Je hebt in ieder geval voor weinig geld een goed(*) keyboard en 8 controller knoppen die je kunt toewijzen aan parameters van je softsynths. En dan als bonus nog wat redelijke goede geluiden (ik denk dat de AN1x nog iets beter is dan de CS-serie).

(*)OK er zijn betere

Tnx voor je reactie, misschien dat ik dan een 2de hands cs1x of een AN1x zoek. En dat er betere zijn weet ik maar daar heb ik voorlopig geen geld voor =(

Ik bedoelde kwa klavier, kwa sounds natuurlijk ook maar ja in die prijsklasse zijn ze onverslaanbaar.

AN1x is inderdaad perfecte instap VA...voor 800 piek is ie 2e hands te vinden...

wat ook een prima optie is, de OB12....die werd(wordt?) voor 1900 piek verkocht bij feedback....zeker geen slechte bak als je door de presets heen kan luisteren

Olaf

he ik dacht dat ik de enigste Zoetermeerder was die iets met music doet!..

an1x is een vet ding maar niet echt multitimbraal en maar een stereo uitgang ...een an1x is dus meer voor een synth er bij tenzij je steeds spoor per spoor opneemt
cs1/2x zijn geen synthesizers het zijn sample players(wel met veel en goede samplers) de an1x is wel een echte synth. maar de cs2x is daarin tegen geloof ik wel multitimbraal...

vergeet dat multitimbraal op de CS1x en CS2x maar......1 performance op kanaal 1, en dan GM sounds op kanalen 5 t/m 16....niet echt bruikbaar..

Olaf

Olaf >> weet je het zeker? ik kan me herinneren dat vroeger toen het ding nog nieuw was ik nog minder van MIDI wist dan nu en de dildo's nog van handgesneden hout waren die vriend van mij er een stuk of 6 geluiden tegelijk uit kon halen.

Ik Google het ff op.

ja ik weet het zeker ;)
vriend van me hep een CS1x en bij de CS2x hebben ze dit helaas niet aangepast...

je performance (dus het 4layer geluid) zit op channel1, pakt de 1e 4 channels......vervolgens kan je alleen nog maar 1 layer geluiden uit de overige channels toveren...

dus je kan wel 6 geluiden eruit halen, maar je kan niet zeggen van: performance 12 op channel1, performance 24 op channel 2 etc.

dan moet je de hele performance met PC's enzo gaan nabouwen op 4 aparte kanalen...

(performance is overigens yamaha's term voor een patch, als ik me niet vergis, maargoed, je snapt wel wat ik bedoel)

Olaf

http://cs1x.hypermart.net/info-main.html

The Yamaha CS1x has two modes, performance and multi. In multi mode you can trigger the 480 XG sounds on 16 channels. In performance mode you get 1 performance sound (=cool sound) plus 12 sound from multi mode. This is a bit confusing, but you will learn to live with it. Most people won't use the multi mode, because it's in performance mode you will find all the neat sounds.

nee er is een truukje dat je de geluiden wel op meerdere kanalen kan aanspreken alleen zonder FX alleen. ditweet ik van een vriend die ook een cs1x heeft hoe het bij de cs2x is weet ik niet
ik weet ook niet hoe dat truukje gaat maar ik zal het hem eens vragen als ik hem zie

truukje beschrijf ik eerder in deze thread, gaat als volgt:

zend programchanges (NPRN of hoe heten die ingewikkelde dingen;) naar kanalen 4 t/m 16...als je dus performance 13 op kanaal 5 wilt spelen, moet je uitvogelen welke layers performance 13 gebruikt, en vervolgens de pc's voor elke layer op kanaal 5 t/m 8 (als het er 4 zijn) sturen.....niet echt handig dus..

wat mij betreft kan je de CS1x en CS2x dus geen multitimbrale synths noemen..

Olaf

ja sorry olaf was me ff ontgaan.... maar dat is idd een beetje omslachtig dat is het zelfde idee bij de an1x dat je de layers (2stuks) apart kunt aansturen....

An1x is geil...

An1x is geil...

Ik heb zelf net 2 dagen de AN1X en ik moet zeggen dat ik FLINK onder de indruk ben van dat ding. Niet alleen de sounds zelf, maar ook de FX die erin zitten zijn top! En met AN1X editor kun je op je PC (als je die hebt tenminste) allerlei parameters editten en patches van het internet downloaden of je eigen patches saven. Echt een leuk ding voor het geld. Het klavier is ook nog eens erg prettig (met aftertouch). Als je ook nog iets wilt met een percussie-set dan moet je de AN1X vergeten, maar dan kom je ook in een hogere prijsklasse. In ieder geval is de AN1X een aanrader!! Zeker als je (nog) geen outboard FX hebt.

Welkom! Zo, ook een (bijna) ex-tracker :) Daar is het voor velen allemaal mee begonnen...

Orgineel geplaatst door EDP
he ik dacht dat ik de enigste Zoetermeerder was die iets met music doet!..

Hehe nou nee dus.... maar de meeste mensen uit zoetermeer die iets met muziek doen zijn Trackers (ik dus ook),

Verder allemaal bedankt voor jullie reacties, ik ga zeker hard op zoek naar een An1x, lijkt me n leuk bakkie, dat er geen percussie mee mogelijk is geeft niet(heb ik altijd impulse tracker nog voor :) )

Laatst gewijzigd:
Back