Wat heb je in 2011 gebouwd of ga je bouwen?

RSB schreef:
Heb je ergens audiovoorbeelden online staan?
Nog niet, ik heb op het moment geen mogelijkheid om iets op te nemen. Het is sowieso een panel met vooral sound sources en processors, er missen nog wat CV sources om iets echt leuks te maken.

sms303 schreef:
+1 ... :okdan:
het panel is toch anders dan panel 1b en heb je het zelf gedaan?
Ja ik heb het zelf 'ontworpen' (zoals je ziet gebaseerd op Johns designs), op deze manier kan ik zelf kiezen welke modules erin komen.

Toch eventjes iets opgenomen.

Je hoort eerst een VCO door de Steiner Filter, wat later introduceer ik een feedback loop door de bandpass filterbank, dan wat delay en ten slotte nog één van de VCOs door de Wavemultiplier.

Dit alles wordt aangestuurd door de combo Serge VCF in zelf-oscillatie en de wavefolder.

Attachments

• modular.mp3
    6,3 MB · Bekeken: 69
Vari Mu is af....

Attachments

• DSC_6643.jpg
    DSC_6643.jpg
    34,7 KB · Bekeken: 73
Ik rack regelmatig bestaande modules.
Hier een foto van twee apparaten met elk vier preamps erin.
Bovenste zijn Telefunken V72 en V72a's buizen preamps.
Onderste zijn vier Collins 356 buizen preamps.

Kast is gegraveerd door Schaeffer.
Voeding, phantom power en bedrading is diy.
Verder zijn de modules een beetje gemodificeerd zodat ik op de kast de impedantie van de in en output trafo's kan schakelen. Ow en de V72's zijn nog een beetje gemodificeerd zodat ik op de voorkant de mate van feedback kan regelen. Zo kan je meer gain genereren dan de standaard 34dB.

Attachments

• V72-Collins.JPG
    V72-Collins.JPG
    134,1 KB · Bekeken: 70
Yes, eindelijk af na ..wat is het..twee jaar ofzo?

Modushop & Front Panel designer

Grappig:)
Ik geburik dezelfde combinatie (Modushop en Front Panel Designer).
En dit soort projecten kunnen bij mij ook langer dan een jaar duren :)

ben een quantiser aan't ontwerpen. hardware is af maar aan de programatie is nog wat werk.
het wordt een zeer melodieuse quantiser, gebaseerd op m'n melody maker sequencer die enkelen onder julie al eens gezien (gehoord) hebben, enkele jaren geleden op een syntforum-meeting.
en hij heeft al een naam: de Soloist. zal waarschijnlijk najaar worden voor ie toonbaar is want in de zomer heb ik er erg weinig tijd voor.
enkele spec's: 1 kanaal, 12 toonladders of notenreeksen. en 12 reeksen zelf in te programeren door de gebruiker. met note shift ingang, werkt zowel op =_12v als op +_15v
waarschijnlijk ga ik er ook de losse printjes van aanbieden alsook volledig gebouwde exemplaren in eurorack formaat.

Er zijn al genoeg mooie dingen in deze draad voorbijgekomen....
Keep on posting
:okdan:

Toch eventjes iets opgenomen..
nice :okdan:

mijn best of cgs project gaat op de stapel niet-afgemaakte projecten....
als het panel besteld kan worden ga ik er weer mee verder :)

Het vakantiegeld komt er snel aan en de pcb bestellingen zijn alvast gedaan......
Je kan er nooit vroeg genoeg bij zijn .....

Wmonk --> Mankato VCF kitje....
000b6fde.jpg

Fonik ---> Thomas Henry X4046 VCO & Waveshaper...
5162800532_ee3fda521f.jpg

5162801596_aa1e087a6d.jpg

Clee --> 8 channel quarter-tone PIC quantizer.....

Aan vervelen, doen we poos maar niet :P

Edit:
Zo kan je je bouwverslag ook bijhouden :D

Laatst gewijzigd:
mijn best of cgs project gaat op de stapel niet-afgemaakte projecten....
als het panel besteld kan worden ga ik er weer mee verder
Welke panels ga je bouwen, allemaal? Panel 3 is blijkbaar bijna klaar om verkocht te worden.

Ken heeft ondertussen ook al de extended ADSR in zijn lijstje staan, die gaat er bij mij waarschijnlijk ook (een paar keer) inkomen ... DUSG + slope detector + eADSR lijkt me een zeer leuke combinatie.

Clee --> 8 channel quarter-tone PIC quantizer.....
Heb ik ook besteld, een uitgebreide quantizer met meerdere kanalen is toch iets waar tot nu toe geen DIY ontwerp van in omloop was.

Bedankt, hier nog een opname. Weerom met toegevoegde delay.

Attachments

• jam_cut.mp3
    8,4 MB · Bekeken: 72
Welke panels ga je bouwen, allemaal? Panel 3 is blijkbaar bijna klaar om verkocht te worden.
Het liefst allemaal, met uitzondering van de sequencer.....
je weet toch --> you have to catch/collect them all! :D

Als het financieel lukt koop ik panel 3 alvast, eraan beginnen gebeurt pas later. Voor het voicepanel heb ik 4 pcb's zo goed als af en klaarliggen. Hieraan ga ik weer verder als het panel besteld kan worden...
Heb ik ook besteld, een uitgebreide quantizer met meerdere kanalen is toch iets waar tot nu toe geen DIY ontwerp van in omloop was.
dit wordt mn 1e quantizer ....
het demo filmpje is trouwens 1 van de weinige filmpjes die ik in 1x heb uitgekeken :)

Zijn dat foto's van jouw modules Cas.......of komen deze van het net.
Frontjes zijn mooi.
De foto's zijn van het net....
Fonik verwacht binnen een week de pcb's te ontvangen en Clee is nog druk bezig met het programmeren van de PIC voor de quantizer.......
nog belangrijker... ik heb besteld maar nog niet betaald... nog 2 daagjes :okdan:

Jean.. de CGS36 pulse divider/boolean module komt van mijn hand, tot nu toe ook de enige....
het achtergrondpatroontje ga ik vaker gebruiken voor zelffabrikaat...

Nog steeds ben ik aan meerdere project tegelijk bezig en heb nog geen nieuwe dingen klaar om te laten zien......

Maarre waar blijven de foto's van onlangs afgemaakte projecten van jullie?

Heb sinds de elektuur t laatst bij mij op de mat viel rond 79 niets meer geknutseld,.
Maar door de DIY 909 kick ga ik weer bouwen,. En als ik dan toch bezig ga zal ik mn hoofd ook gelijk maar es breken over die ms20 filter van Hilltree!
Heb r zin an!,. Plekje op de werkbank gemaakt en een stuk of wat verhuisdozen opengetrokken op zoek naar de bout!
Zou leuk zijn als ik die ook nog zou vinden 1 der deze dagen! :mega:

Back