Wat heb je in 2011 gebouwd of ga je bouwen?

En op de val reep van eind 2011 nog afgemaakt:

een isolatie-box voor (o.a.) electrische gitaar!

versterkertje gaat naar speaker in de kleine geisoleerde kamer. in de grote zet je een micofoon. deksel erop: spele en opneme maar. zo hard als ik wil versterker open zonder buren wakker te maken, en echt speaker geluid inplaats van een nep-digitale POD line6 sound.
werkt perfect en hoera! (geen MDF gebruikt )

laat eens horen?

ik wilde ook nog zoiets maken...

:mega:

ik was al lange tijd in mijn hoofd hiermee bezig.

hoe groot, welke speaker? speaker vertikaal? (vanwege zwaartekracht) houtsoort? dikte? isolatie? enzovoort..

uiteindelijk na een jaar gegoogle maar gewoon gaan bouwen. vuren meubelplaat (licht, goedkoop, maar wel echt hout). isolatie van geluidsdempend materiaal en dan akoestich noppen schuim (of hoe je dit soort on-professionele schuimplakken ook mag noemen).

..mijn eerste indruk is: eindelijk een mooi vol levendig gitaargeluid.
ik heb al verschillende mics getest..nu nog een test met verschillende voorversterkers.

ik zal morgen geluidsvoorbeelden uploaden!

Omdat ik niet het idee heb dat ik dit jaar nog iets af ga maken maar effe ter afsluiting een opsommertje:

Living VCOs
1278_dscf5199_1.jpg

MFOS State Variable Filter & MFOS dual VCA + CGS Real Ring Modulator (repanel/ eindelijk af)
1278_dscf5206_1.jpg

Christopher Macdonald dual ADSR
1278_mighty_envelopes_2.jpg

CGS Matrix Mixer + halve Pulse Divider = Matrix Mixer Sequencer Thingy
1278_img_1667_1.jpg

Toppobrillo 281/2
1278_img_1706_1.jpg

CGS Wavetable + vactrol & 4010 VCO (+ 3bit ADC)
1278_cgs02_2.jpg

Nog een Toppobrillo 281/2
1278_2812_baschz_2.jpg

Ian Fritz dual TGTSH
1278_tgtsh_2.jpg

nog eentje
1278_img_1749_2.jpg

o jee ik mag maar 10 fotoos per post invoegen!

Nog een paar...

Dual MFOS VCO (repanel/ eindelijk af)
1278_bruce_n_chuck_1.jpg

Homebrew (stripboard) dual flipflop
1278_img_2022_2.jpg

CGS Tube VCA
1278_img_2024_1.jpg

Papareil Polivoks Filter
1278_img_2032_2.jpg

Falafelbiels Wobblist clock-synced LFO
1278_wobblist_front_2.jpg

Toppobrillo Triple Wavefolder
1278_img_2061_1.jpg

Blue Lantern LM4250 Filter
1278_img_2068_2.jpg

Blue Lantern FM joystick + homebrew decay envelope
1278_bljoystick_2.jpg

En vanaf november heb ik niks meer afgemaakt, maar een beetje zitten protoypen en nadenken over een leuk circuit/ PCB ontwerp. Volgend jaar begint het opskeppen pas echt!

die klinken te gek maar tracken beroerd (+/- 3 oktaven). Ligt waarschijnlijk aan hoe ik ze gebouwd heb hoor, of de componenten die ik heb gebruikt...

merci bonkoep!

En op de val reep van eind 2011 nog afgemaakt:

een isolatie-box voor (o.a.) electrische gitaar!

versterkertje gaat naar speaker in de kleine geisoleerde kamer. in de grote zet je een micofoon. deksel erop: spele en opneme maar. zo hard als ik wil versterker open zonder buren wakker te maken, en echt speaker geluid inplaats van een nep-digitale POD line6 sound.
werkt perfect en hoera! (geen MDF gebruikt )

en bij deze een geluids-illustratie van de basiswerking van de isolatie-box:

u zult gaan horen:

-eerst droog gitaar rechtstreeks in mengtafel (tweemaal vunkie-riff)
-dan gitaar via gitaarversterker/ isolatiebox naar mengtafel (tweemaal vunkie-riff)
-daarna al het voorgaande, maar dan met wat EQ verbetering en Reverb toegevoegd.

en wij wensen u nog een vrolijk luisterfeest! :doei:

Attachments

• isobox.mp3
    688,9 KB · Bekeken: 65
heb je ook scheurgitaar geluiden?

das wel een beetje relatief.
in mijn voorbeeld kan je door het cleane geluid tenminste horen dat er duidelijk klank verbetering is en dat het systeem min of meer ok werkt.

scheurgeluid zal dat zeker een maskeren. en wat is scheurgeluid? een voorversterker helemaal opendraaien? of een effectpdaal ervoor zetten? kan op beide manieren.
en dan heb je nog een bluesy, rock, metal of high gain scheurgeluid. allemaal verschillend..

maar ok, ik zal mijn best doen. iets er tussen in vinden

Laatst gewijzigd:
Enkele MU modules : Bridechamber Wogglebug, Yusynth (ADSR, Quadrature LFO), multiples, attenuators... En binnenkort een MFOS 16 steps sequencer met rotary panel :W
Ook een 4MS Clock Multiplier (recent verkocht hier, maar verdwenen in de Post katakombes, ik hoop dat hij zal opnieuw verschijnen...)

IMGP4650resized.jpg
IMGP4648resized.jpg
IMGP4652resized.jpg
IMGP4654resized.jpg

adsr1.jpg

adsr.jpg

IMGP4657.jpg

IMGP4644.jpg
IMGP4642.jpg

Back