Elevator music?

quisquater

Ebos
Ik probeer eens iets anders, maar ik vrees dat het een behoorlijk hoog 'elevator-music' of muzak gehalte heeft. Luister eens, duurt slechts 50 seconden, en laat me maar weten als het zin heeft hier verder iets mee te doen. Spaar me niet. Ben eigenlijk meer een klankenmaker dan een muzikant, maar heb ondertussen zo'n aardig arsenaal aan instrumenten verzameld dat ik er ook eens wat muziek uit wil halen.

Attachments

• super2_2.mp3
    5,2 MB · Bekeken: 81
super klanken, niks mis met melodien...het houdt op waar veel beginsels ophouden: je hebt een 2e (en 3e) harmonie nodig en een struktuur in de song. niet opgeven!

Gaat wel aardig hoog dan die elevator. Ik voel me net zoals die kat kijkt in je avatar :P

Die synth die inkomt op 00:34 vind ik soundwise de mood wel breken , maar misschien ligt dat wel aan mij.

Klinkt goed verder :)

Bedankt voor jullie reacties. Stage73, kan je me kort uitleggen, als je dat ziet zitten uiteraard, wat je bedoelt met 2 en eventueel 3e harmonie? Ik heb ooit als jong broekje muziekschool gevolgd, dus hopelijk kan ik wel enigszins je uitleg volgen.

super klanken, niks mis met melodien...het houdt op waar veel beginsels ophouden: je hebt een 2e (en 3e) harmonie nodig en een struktuur in de song. niet opgeven!
toch klink het wel lekker ,er zit wel een melodie iin.
En ben met Stage73 mee eens.
Geeft het niet op er zit inderdaad wat in.
))

Als dit toevallig in de elevator draait waar ik in sta, vergeet ik plots naar welke etage ik toe moet! :S

wel, je gebruikt nu een loopje van Cm, Bb, Ab en Gm, het wordt interessanter als je een 2e harmonie invoert, eventueel ook een bridge, zodat het zaakje wat struktuur krijgt. Ik kan je niet zeggen wat nu precies: dat is de kunst van het liedje schrijven (meer dan "alleen een lekkere groove neerleggen")

als voorbeeldje een stukkie work in progress http://www.chromelegs.nl/mp3s/Roald_Science.mp3 vanaf 1:29 hoor je een duidelijke akkoord verandering erin, en dan gaat ie weer terug naar normaal

@Stage73, bedankt voor de uitleg. Met een bridge bedoel je waarschijnlijk de overgang tussen de verschillende harmonie-en. OK, ik zal er aan werken, eens ik zover ben post ik het resultaat.

nee, de standaard struktuur voor een song is meestal

ABABCB, A=couplet, B=refrein, C=bridge

eventueel een intro en outro, en er is errug niks op tegen...eerder gewenst...dit schema te doorbreken. Zelfs als je constant dezelfde akkoorden gebruikt, kun je zo´n struktuurtje gebruiken. Dan is BV A=rustig, B=hektischer, C=breakdown

Back