Opleiding gezocht...ik zie tussen de bomen het bos even niet meer

Hoi allemaal :) Alvast bedankt om m'n bericht (euh epistel) te lezen en/of te reageren.

Hoewel er op internet een overvloed aan informatie te vinden is over muziekproductie/engineering en techniek, ben ik toch zoekende. Juist omdat er zoveel te vinden is, is het moeilijk filteren voor mij. Ik kom hopeloos vast te zitten in details waardoor ik eigenlijk niet 'leer'.
Dus ik ben op zoek naar een part time studie waarbij de onderwerpen in duidelijke taal uitgelegd worden met een ruime overschot aan echte praktijk. Ik wil uiteraard zelf aan die knopjes draaien ipv een leraar.
Aangezien muziek voor mij een hobby is (waar ik echt iets mee wil doen), zoek ik iets wat niet academisch en relatief goedkoop is. Het zou fantastisch zijn als ik er na afronding ook beroepsmatig mee aan de slag kan. Ik ben realist...concurrentie is moordend en veel gebeurt in thuisstudio tegenwoordig.
Ik ga aanstaande dinsdag naar een open dag van soundeducation.nl. De beschrijving van de opleiding en de introductie van de leerkrachten op de website spreekt mij erg aan. Deze opleiding is hier op het forum een aantal jaren geleden genoemd, maar geen ervaringen van mensen die de opleiding afgerond hebben (voor zover ik kan vinden). Zijn er mensen hier die deze opleiding gevolgd hebben? Zo ja, wat vond je van de opleiding? Als er mensen zijn die juist vinden dat dit geen goed idee is, hoor ik graag waarom...en eventuele goede alternatieven. Alle meningen zijn uiteraard welkom!

Back