Midi aansluitings vraagje

SL1200

Nieuwkomer
Hallo,
Ik zit nu al een tijdje met m'n Rm1x te kloten,en het lukt ook wel aardig..Ik gebruik SX als sequencer.Maar nu wil ik verder en heb nu 2e hands een Virus C gekocht(Erg leuk spul).
Maar moet ik nu een midiman midisport kopen om de virus en Rm1x aan te sluiten?En hoe kan ik het dan het beste aansluiten?
Want nu kan ik maar 1 apparaat aansluiten...

Groetjes

Rick8)

Een of 2 midikabels volstaan.

PC midi out naar rm1x midi in, rm1x midi out naar pc midi in, rm1x midi thru naar virus midi in.

of

PC midi out naar virus midi in, virus midi out naar pc midi in, virus midi thru naar rm1x midi in. Kan je als het goed is je virus ook als midi-controller gebuiken voor andere apparaatjes en dit ook opnemen in de sequencer

Ps: een midikeyboardje is ook wel handig en kost niks. Check rm1x/virus manual voor mogelijke midi-configuraties.

Dus als ik het op manier 2 doe..Dan heb ik 3 midikabels nodig toch?
Verder heb ik al een midikeyboard van Evolution MK-316,die heb ik via een usb poort aangesloten.

Groeten

Rick

Origineel geplaatst door SL1200
Dus als ik het op manier 2 doe..Dan heb ik 3 midikabels nodig toch?

FF denken hoor.......midi in, midi out en midi thru....JA dat zijn drie kabels :)

Aangezien je een midikeyboard hebt op USB hoef je de virus C (rack toch hè) z'n midi out niet met de computer midi in verbinden (dus 2 midikabels is al genoeg) . Zorg er ook voor dat de RM1X niet reageerd op midi CC's en dat het midikanaal waar de Virus op speelt op de RM1X dan dicht (volume dichtzetten) staat.

voorbeeld: wil je op kanaal 16 van de Virus een lead spelen dan zal ook kanaal 16 van de RM1X hierop reageren, hierdoor moet je dus kanaal 16 op de RM1X muten.

Koop je nu bv. een 2 x 2 midi interface dan kan je de Virus en de RM1X elk apart op een midipoort hangen en hoef je niets te muten (en verlies je op de RM1X ook geen sporen).

(M'n goed hart heeft weer eens gesproken :D )

Het is wel handig de midi uit van de virus in je pc te prikken om alle knopbewegingen op te kunnen nemen (zoals filtersweeps).

Back