Sampling Kicks

D12-4ever

Stamgast
Eeuj

Ik werk al een tijdje met samples als het gaat om drums in mijn beats, ik sample nu ongeveer een jaar drums van oude jazz/funk/afrobeat. Van tevoren gebruikte ik gewoon wat vaste sample packs en stylus rmx. Maar waar ik nu achter ben gekomen is dat het samplen van kicks niet al te makkelijk is. Ik ben altijd opzoek naar een lekkere cleane en ik zou graag wat argumenten willen waar je lekkere cleanu kickt uit zou kunnen samplen...

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Waarom vind je eigenlijk het samplen van kicks lastig? en waarom zijn kicks moeilijker dan andere geluiden? .. en wat bedoel je met argumenten in dit opzicht?

Je bent gewoon te lui om goed te zoeken!
Ales je schone drumhits wilt hebben moet je samplepacks kopen of goed zoeken, wil je juist de charme van vinyl dan moet je het daar zoeken.. Het geduld opbrengen om te luisteren en die ene dope sample te vinden!
Das juist de hele magie van samplen..

Dat snap ik allemaal maar ik heb de meeste kicks met een hat er onder en niet een enkele cleane kick en ik vroeg me af wat er geschikt is om deze kicks uit te samplen. Trouwens... lui ben k zeker niet... hb n hele hoop drums al gesampled van een hele hoop oude muziek waar ik ook inspiratie uithaal. K heb snares en hats voor het uitkiezen maar ik heb alleen niet altijd de benodigde kickdrum... verder geen problemen en geen gezijks

kicks zijn idd vaak f#cked... kijken in een analyzer waar wat weg kan zodat die wat dikker kan worden... etc... los compressen... beats combineren etc..... knippen knippen plakken plakken.. ;) en libraries aan maken.... voor t later snel zoeken... en roepen dat iemand lui is vink ook weer zowat....

kicks zijn idd vaak f#cked... kijken in een analyzer waar wat weg kan zodat die wat dikker kan worden... etc... los compressen... beats combineren etc..... knippen knippen plakken plakken.. ;) en libraries aan maken.... voor t later snel zoeken... en roepen dat iemand lui is vink ook weer zowat....

Oke, dus er is eigenlijk niet echt een bepaald soort muziek waar je meer kans op lekkere kickdrums hebt dan bij de ander;)

Dat wilde ik dus weten... dan weet ik dat ik wel op de goede weg zat met het samplen van kicks.

Gaat t niet om de juiste sample samplen .. anyway.. Clear kicks zijn weinig te vinden... Over het algemeen gezien zijn kicks niet clear.. dan moet je 'm toch echt zelf maken.. met als gevolg dat er iets op komt.. :P
Wrschnlijk zoek je 808 stijl.. daar zijn genoeg packs van te vinden toch?

Wat ik doe is uit samplepacks de juiste kicks zoeken die mij liggen en heb van al deze kicks 1 gezamelijke preset in me sampler...Dan ga ik kijken welke kick in me track past.

Dus eigenlijk gaat 't niet om, "ik wil een clear kick" maar om welke kick past in me track.. met EQ kun je vervolgens een hele hoop olossen.. Maarjah.. zullen er vast een hoop niet mee eens zijn..Grtz..

Back