plugin L&R even hard

meloyoungster

Ouwe rot
ik ben op zoek naar een plug-in voor op men master die ervoor zorgt dat L&R even hard zijn. maar niet het stereo veld veranderd. laag moet mono blijven en wat naar link is gepannend links blijven wat rechts moet rechts gepanned blijven

iemand suggesties?

niemand?. jammer ik krijg het maar niet voor elkaar al pan ik alles naar de andere kant op

Een equalizer waarbij je alleen links of rechts een gain geeft, en bij lage frequenties alles op 0 dB houdt?
Met een mono high-shelf zou je een eind moeten komen lijkt me zo?

Toch vraag ik me af.. waarom zou je dit achteraf willen oplossen?

Omdat je geen keuze hebt? althans, ik mix outboard en in sommige gevallen is mijn rechterkanaal 1 of 2 db zachter dan mijn linkerkanaal. Nu kan ik dat inderdaad oplossen door standaard 1 of 2 db op dat kanaal harder op te nemen, maar dat is veel gepriegel en alsnog niet 100% precies.

Geen kritiek of antwoord, maar kan iemand het uitleggen?
Ik snap niet echt hoe het kan dat je Linker en Rechter niet even hard zijn, er van uitgaande dat ze het zelfde signaal krijgen.

Geen kritiek of antwoord, maar kan iemand het uitleggen?
Ik snap niet echt hoe het kan dat je Linker en Rechter niet even hard zijn, er van uitgaande dat ze het zelfde signaal krijgen.

simpel. analoge mixer, af en toe moet ik even de insertkanalen (en andere kanalen) stofvrij maken. Heb ook nog even net de jacks aangedrukt op mijn audiodock en dat bleek eigenlijk ook al te helpen :stupid

simpel. analoge mixer, af en toe moet ik even de insertkanalen (en andere kanalen) stofvrij maken. Heb ook nog even net de jacks aangedrukt op mijn audiodock en dat bleek eigenlijk ook al te helpen :stupid

Maar in het geval van de Topicstarter, lijkt het te gaan om ITB toch? hij vraagt immers om een plugin? of begrijp ik het nu verkeerd.

die tip van eq is een goede!

ik werk itb ja en begrijp ook niet hoe het kan. ik dacht aan dc offset maar ook dit is het niet

die tip van eq is een goede!

ik werk itb ja en begrijp ook niet hoe het kan. ik dacht aan dc offset maar ook dit is het niet

Ik ken het probleem. Meestal komt het bij mij voor als ik patches gebruik uit mijn Virus C waarbij de LFO het stereobeeld aan zit te sturen. Kwestie van die eraf halen dus.

Verder gaat het vaak maar om 1 of 2 kanalen dus een kwestie van die kanalen opsporen en even goed pannen :)

Back