Voor wie of waar maken jullie muziek voor?

Ik voor niemand, vind het zelf vaak niet eens om aan te horen laat staan dat andere het mooi vinden :r, maak ook nooit iets af, ik pruts maar wat raak eigelijk.
Geld zal ik er wel nooit mee verdienen, maar dat hoeft ook niet zou het niet eens durven te verkopen :D.

Ah, collega. :D

De vraag van het topic lijkt meer op "hoe breng ik het aan de man".
De "voor wie" vraag is bij mij nogal passief, ik zet het op een site, http://soundcloud.com/melambdalguq en als iemand het leuk vindt vind ik dat fijn, en als een professioneel iemand het idee wil gebruiken voor een plaat en ik kan lekker binnenlopen en aan de tiet liggen zodat de hobby zichzelf terugbetaalt, dan natuurlijk ook. Of als er kritiek is, dat het iets is waar je wat mee kunt voor een volgende keer. Qua bekijks loopt het niet zo hard, dus voor dat laatste ben je toch meestal op jezelf aangewezen, qua ontwikkeling van de hobby.

Ik doe het allereerst vanuit een eigen drang, gewoon iets creatiefs, zoals ook een beeldhouwer, een schrijver etc dat zouden doen. Ik leg ook iets vast door het op te nemen. Voordeel is wel dat als je een alternatieve versie ergens van wilt, en het is geen radicale verandering, dat ik geen blok steen van een paar ton naar binnen hoef te slepen. Dat scheelt toch wel weer.
Als ik terugkijk dan maakt muziek een hoop uit van mijn achtergrond, zelf liefhebber van pop, maar van huis uit ook veel klassiek meegekregen via pianoles plus de muzikale smaak van mijn vader die dat vaak een groot deel van de weekends op had staan. Muziek is niet onmisbaar maar er is zoveel van, en ik doe er zelf ook actief aan mee, dat ik zelf ook wel eens wat ideeën heb waarvan ik voel dat die vorm moeten krijgen. Dus zodoende.

Nog een collega! Maakt me soms niet uit als ik eigenlijk wel weet dat een nummer volgend jaar wellicht anders gaat klinken. Ik maak het met wat ik nu kan of weet.

Dat geld, je verdient het wel, maar je KRIJGT het alleen niet :-)

Waar ik muziek voor maak? Voor de lol.
Het geeft mij een grote kick wanneer ik tricks in platen kan gebruiken waardoor ik mijzelf in die plaat kan blijven amuseren.
Dat anderen dat ook leuk vinden staat voor mij op nummer twee.

Ooit zou ik wellicht een dj-cursus willen gaan volgen, zodat ik naast bestaand werk ook af en toe eigen werk zou kunnen draaien.

Het kan zijn dat de vraag al eerder is gesteld, maar wat verwacht je van die DJ cursus en wat wil je ermee gaan bereiken?
De Nederlandse dance scene is onderhand al zo kapot dat er in elk geval geen droog brood meer in te verdienen is, daar kan je het beter voor laten.

Back