Renoise versie 2.7

En dan ineens is het zover; Renoise 2.7 is goud! Geregistreerde gebruikers hebben nu nog meer voordeel met de komst van een sample pack van PureMagnetik en BeatSlaughter! Om er nog een schepje boven op te doen is er nu ook een automatisch update tool.

attachment.php

Nieuwe features:
  • Sample keyzone editor
  • Sample slicing
  • Verbeterde automation
  • Nieuw vormgegeven instrumenten
  • MIDI input routing
  • Real-time Line-in renderen
  • Multiband send device

Renoise is verkrijgbaar als download met een prijs van €58,-
Verschillende soorten video's: video's over Renoise

Attachments

• s-overview-261.png
    s-overview-261.png
    31,2 KB · Bekeken: 127
  • s-automation-270.png
    s-automation-270.png
    29,8 KB · Bekeken: 120
  • sample-editor-270.jpg
    sample-editor-270.jpg
    75,2 KB · Bekeken: 127
  • keyzones-270.jpg
    keyzones-270.jpg
    93 KB · Bekeken: 133
  • rewire-261.jpg
    rewire-261.jpg
    92,2 KB · Bekeken: 121
Last edited by a moderator:
Blijf 't wel shit vinden dat er nog steeds geen sysex support is, ik hoop dat iemand via de API iets schrijft.
Er is wel een workaround om softwarematig midi CC messages naar sysex te transformeren, maar dat is behelpen. Veel oudere synths en digitale mixers kunnen via sysex worden aangestuurd om parameters te wijzigen.

Veel oudere synths en digitale mixers kunnen via sysex worden aangestuurd om parameters te wijzigen.

Op m'n Amiga Setup met SoundStudio doe ik dat via de NSM plugin..
Daar zijn Sendmidi commands voor, en daar kan ik alles mee doorsturen incl Sysex..

Maar om Sysex in realtime te gebruiken, moet je wel rekening houden
dat sysex niet bedoeld is voor realtime, tegelijk met de midi clock...

vraagje aan de gebruikers van de laatste versie:
is er al iets dat in de buurt komt van time stretchen?

dus bijvoorbeeld een sample op 16 lines sync zetten en dan de pitch nog kunnen veranderen?

Op m'n Amiga Setup met SoundStudio doe ik dat via de NSM plugin..
Daar zijn Sendmidi commands voor, en daar kan ik alles mee doorsturen incl Sysex..

Maar om Sysex in realtime te gebruiken, moet je wel rekening houden
dat sysex niet bedoeld is voor realtime, tegelijk met de midi clock...

Ja in Octamed 5.04 (Amiga) kon het al (vond de interface van Soundstudio zeer irritant door al die losse windows wat dan zgn. volgens de "Intuition" standaard was, nou...).
En ik gebruikte het ook intensief. alleen de sysex editor was niet zo gebruikersvriendelijk, maar DO-able.

Het mooie was dat je via een command een van je gemaakte sysex messages kon triggeren op een noot.
Handig om in een nummer op bepaalde momenten naar een andere sound op synth of soundmodule te switchen (zoals de juno1)...
Of bijv. een kanaal te muten/unmuten van een 01V mixer. (bijv. als je een kanaal met wat ruis hebt en die je in een rustige passage ff niet wilt horen).

Ja in Octamed 5.04 (Amiga) kon het al (vond de interface van Soundstudio zeer irritant door al die losse windows wat dan zgn. volgens de "Intuition" standaard was, nou...).

Ja idd, de eerste switch van Med V4 naar de intuition versie vond ik ook niet echt geslaagd..
Met soundstudio en de Picasso IV in 800x700 ben ik wel tevreden..

De kracht van SoundStudio vind ik, buiten dat de midi timing erg okey is, de Arexx support..

Mijn SynthCtrl plugin is in Amos Proff Basic, Communiceert met Soundstudio via Arexx,
en zend Midi via de Sendmidi commands van de nsm plugin.
Midi controllers ontvangen gaat via Bars& Pipes en arexx tool..

Het is een beetje de mix van Sounddiver en "midi control" van cubase.

Met de standard Sysex en Midi Controller Commands van Med v4
is't bij mij ook begonnen.. Om oa een soundcanvas aan te sturen :) :)

Volgens mij ligt snelheid puur aan welke software je gewent bent :) ik heb vroeger ooit verhalen gehoort over tracktion nu kan ik me herinneren toen je zij van eerste muzieksoftware zijn trackers, dat klopt wel volgens mij. ik werkte toen met fl studio 4.0 en vroeg aan een Dj welke DAW hij gebruikt. Hij beantwoordde tracker, wat is dat dan?
Toen heb ik demo opgezet en snapte geen zak van zag alleen maar midi parameters in me scherm. man wat is die veranderd hij zag toen anders uit.

Niet helemaal
Als je renoise onder de knie hebt kun je alles met je toetsenbord af.
Je raakt geen muis meer aan.
Dat gaat ultiem veel sneller dan je ooit met cubase kunt.

Als je dus allebei op je duimpje kent, zul je sneller werken met renoise daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.

hehe, Zouden ze ni beter deze demo song erbij geven !!??

vraagje aan de gebruikers van de laatste versie:
is er al iets dat in de buurt komt van time stretchen?

dus bijvoorbeeld een sample op 16 lines sync zetten en dan de pitch nog kunnen veranderen?
Het is wel te mogelijk via de 09xx commands, maar dat is me een werk, dan moet je ook op een hele hoge LPB gaan werken, wat extra onoverzichterlijk is, maar een officiele timestretch tool is er nog niet aanwezig.
Ik doe het altijd met me S2000, maar dat ligt uiteraard aan wat je precies wil timestretchen, als je bijv in een breakbeat een snaredrum wil stretchen kan dat wel met de 09xx manier, maar als je een hele vocal wilt doen bijvoorbeeld is dat echt een werk van uren en uren, en dan heb je waarschijnlijk nog niet wat je wilt.
als je op windows werkt zou je kunnen kijken naar Dblue stretch, erg oké timestretching dedicated tool.
voor de mac zul je naar een andere DAW moeten gaan, of effectrix pakken misschien.
of je moet zin hebben dus met 09xx commands op hoge LPB je sample te choppen in kleine graintjes met note offs, pitch verschillen en 100den commandos over een sample die je in een stuk of 10 moet knippen afhankelijk van de lengte om helemaal te kunnen stretchen.

Mss heb je hier iets aan:
okey, ga ik eens bekijken !! En 't is precies iets nieuws..?? van 2011-06-16
s er al iets dat in de buurt komt van time stretchen?
Het is wel te mogelijk via de 09xx commands,
Ik vind dat ik aardige resulaten heb met de Tweakalizer pitch shift...
Soit, da's op m'n amiga MED-SS tracker, via hardware,

Maar mss dat 't ook wel werkt om de sample gewoon trager af te spelen,
en die dan te pitchshiften??? Zal mss ook wel gaan met een VST pitch shifter als effect denk 'k??

Het is wel te mogelijk via de 09xx commands, maar dat is me een werk, dan moet je ook op een hele hoge LPB gaan werken, wat extra onoverzichterlijk is, maar een officiele timestretch tool is er nog niet aanwezig.
Ik doe het altijd met me S2000, maar dat ligt uiteraard aan wat je precies wil timestretchen, als je bijv in een breakbeat een snaredrum wil stretchen kan dat wel met de 09xx manier, maar als je een hele vocal wilt doen bijvoorbeeld is dat echt een werk van uren en uren, en dan heb je waarschijnlijk nog niet wat je wilt.
als je op windows werkt zou je kunnen kijken naar Dblue stretch, erg oké timestretching dedicated tool.
voor de mac zul je naar een andere DAW moeten gaan, of effectrix pakken misschien.
of je moet zin hebben dus met 09xx commands op hoge LPB je sample te choppen in kleine graintjes met note offs, pitch verschillen en 100den commandos over een sample die je in een stuk of 10 moet knippen afhankelijk van de lengte om helemaal te kunnen stretchen.

Wat een onzin, 'werk van uren en uren'. Gewoon aan het begin van de sample 0900 zetten en aan het eind 09ff, dan alles selecteren en linair laten interpoleren. Nog geen minuut werk. Verder zijn er op de site gratis tools speciaal voor Renoise te downloaden waaronder 'Rubberband Stretch/Pitch shift'.

Nou sorry, geen manier die ik ken.
De manier die ik voorstel gaat je wel uren kosten.
Ik zou zeggen bedankt voor de tip als je wat subtieler geantwoord zou hebben.

Waarom zou je per line een 09xx command in gaan voeren als daar speciaal een interpolatiefunctie voor ingebouwd zit? Het is toch raar dat je iemand tips gaat geven als je de software zelf niet eens onder de knie hebt?

Puur gebaseerd op het feit dat ik jou 0900-09ff
Command niet ken basseer jij dat ik renoise niet onder de knie heb? Beetje kortzichtig.
Heb et trouwes eventjes geprobeerd maar je hebt 80 procent minder controle met jou manier.
Ik houd het toch bij mijn akai s2000,
Wat ook verder geen slechte tip is van mij als renoise noob.
Gebruik et al een jaar of 6 maar who cares?

Gebruik et al een jaar of 6 maar who cares?

Ja precies, het gaat er immers om wat je er mee kan, niet hoe lang je er al mee werkt right? *highfive*

Ik gebruik het ook al 'n jaar of zes, maar gebruik nooit die commands. Het is maar net waarvoor je het gebruikt. Maar wel 'n beetje lief doen tegen elkaar heh?

Ik doe mijn best om lief te doen, maar als mensen een paar zinnetjes uit een hele post pakken en dat dan gaan afkraken, wat verder niet echt iets bijdraagt aan de discussie word ik daar een beetje gefrustreerd van.
Vooral als het onzin is. Maarja als meneertje Noiseflux een beetje de elite ik weet alles uit wil hangen vind ik dat best, ga dan alleen niet zinloos op mensen die je niet kent in bashen :S
Je kent mij niet eens maar toch weet je alles over mij, ik snap niks van renoise, ik heb et niet onder de knie. Sorry maar vind het een beetje nutteloos.
Ontopic: Zoals ik eerder al zei, timestretchen is mogelijk een renoise, het ligt er helemaal aan wat je wilt doen, zoals hier boven gepost is der dus ook een speciale command, maar die heeft verder weinig variabelen, dus die zal voor bepaalde zaken wel goed werken, maar niet voor alles, en zoals eerder gezegt is het ook mogelijk om door slicen van samples, en die dan over 0900 commands te verspreiden om heel precies te stretchen, dit doe ik overigens nooit want het is erg omslachtig.
In renoise zelf zit geen timestretch tool ala logic, soundforge, er is er wel een die je kan implanteren, maar in het programma zelf zit er geen.

Ik doe mijn best om lief te doen, maar als mensen een paar zinnetjes uit een hele post pakken en dat dan gaan afkraken, wat verder niet echt iets bijdraagt aan de discussie word ik daar een beetje gefrustreerd van.
Vooral als het onzin is. Maarja als meneertje Noiseflux een beetje de elite ik weet alles uit wil hangen vind ik dat best, ga dan alleen niet zinloos op mensen die je niet kent in bashen :S
Je kent mij niet eens maar toch weet je alles over mij, ik snap niks van renoise, ik heb et niet onder de knie. Sorry maar vind het een beetje nutteloos.

Bwahaha, je weet dingen wel prachtig uit hun verband te trekken, props! Ik zei alleen dat het ONZIN is om bij een lange sample 1 voor 1 de 09xx commands in te gaan zitten typen. Jij gaat me er een partijtje om zitten huilen van heb ik jou daar. Maargoed, ik kan wel wat hebben hoor, dus verzin er rustig nog wat dingen bij op mijn naam als je je daar goed bij voelt. :okdan:

Ik gebruik het ook al 'n jaar of zes, maar gebruik nooit die commands. Het is maar net waarvoor je het gebruikt. Maar wel 'n beetje lief doen tegen elkaar heh?

Ja helemaal prima, maar dan ga je mensen daar toch ook niet over vertellen als je niet echt weet hoe het werkt?
Ik bedoel het allemaal niet lullig, maar als iemand onzin verkondigt (en dat ik het enige dat ik zei) kan diegene toch gewoon even reeel blijven en bij zichzelf denken, 'ohja, misschien had ik eerst even moeten kijken hoe iets werkt voordat ik er iets over post' (of het gewoon negeren) ipv net te doen of ik 'm aanval.

Laatst gewijzigd:
Jij pakt een zin uit een hele post die aangeeft dat het mogelijk is om op allerlei manieren te timestretchen.
En dan zeg je dat het onzin is om het zo te doen,
Als je even terugleest, is dat praktisch wat ik ook schrijf.
Ik zit overigens niet te huilen ik snap alleen niet waarom mensen
Altijd zo aggresief en asociaal moeten reageren op andere mensen omdat zei anders werken met dezelfde software?
Het is geen onzin.. Er is geen timestretch tool zoals dat in een heleboel daws wel aanwezig is. Dat betekent niet dat het niet kan.
Ik heb veel met timestretchen gewerkt,
Niet om drumloops te syncen aan de bpm.
Ik gebruik het om sounds helemaal uit elkaar te trekken en dan weer in stukken te hakken en zo weer verder te bewerken.
Ik heb veel manieren van timestretchen in renoise geprobeerd maar heb met de tools die in renoise zitten dat nooit zo gekregen als ik dat wou hebben. Terwijl dit met soundforge erg goed ging, en nu met logic ook wel. Dus, het ligt er maar net aan wat je wil bereiken. Zoals ( ik herhaal nog maals) in mijn post iets naar boven ook al staat. Nou je kan het enigsinds doen via een eerder genoemde command, maar die red het niet bij een volwaardige timestretch tool. Nou ik trek me inderdaad terug in deze discussie omdat ik geen zin heb om met chagarijnige mede forumers onzinnige discussies te voeren omdat iemand er van overtuigd is dat ik het programma niet begrijp.
Groet,
De zielige huilebalk.

Mooi verhaal

Je noemt me "agressief", "asociaal" en "chaggarijnig" omdat ik de vreselijk omslachtige methode die jij aan iemand uitlegt "onzin" noem. Ik hoop dat je nog een hele post over deze gaat schrijven want ik geniet hier echt met volle teugen van :D

Ik trek me in ieder geval bij dezen terug uit dit heen en weer gejengel :W

Back