Renoise versie 2.7

En dan ineens is het zover; Renoise 2.7 is goud! Geregistreerde gebruikers hebben nu nog meer voordeel met de komst van een sample pack van PureMagnetik en BeatSlaughter! Om er nog een schepje boven op te doen is er nu ook een automatisch update tool.

attachment.php

Nieuwe features:
  • Sample keyzone editor
  • Sample slicing
  • Verbeterde automation
  • Nieuw vormgegeven instrumenten
  • MIDI input routing
  • Real-time Line-in renderen
  • Multiband send device

Renoise is verkrijgbaar als download met een prijs van €58,-
Verschillende soorten video's: video's over Renoise

Attachments

• s-overview-261.png
    s-overview-261.png
    31,2 KB · Bekeken: 127
  • s-automation-270.png
    s-automation-270.png
    29,8 KB · Bekeken: 120
  • sample-editor-270.jpg
    sample-editor-270.jpg
    75,2 KB · Bekeken: 127
  • keyzones-270.jpg
    keyzones-270.jpg
    93 KB · Bekeken: 133
  • rewire-261.jpg
    rewire-261.jpg
    92,2 KB · Bekeken: 121
Last edited by a moderator:
Ik gebruik Renoise eigenlijk alleen als MIDI sequencer voor m'n hardware.. dus time stretchen enzo... het zal allemaal wel. Ik hoef m'n noten niet te timestretchen :D

Jij blijft doorhakken op iets wat ik uitleg wat niet handig is voor veel simpele taken maar voor bepaalde zaken toch wel de enige manier is om in renoise zelf je geluid te stretchen.
Als je leert lezen en verder denkt dan simpele timestretching en je enorme bron aan kennis in renoise gebruikt kom je tot de conclussie dat dat ook zo is.
Ik beantwoord een vraag over timestretchen in renoise.
Ik ga er niet dieper op in want jij weet dat vast ook wel.
Denk aan, overzicht. Maximale pattern lengte en de render selection to sample functie.
Ik heb je eigenlijk nog geen vraag zien beantwoorden.

Ik gebruik Renoise eigenlijk alleen als MIDI sequencer voor m'n hardware.. dus time stretchen enzo... het zal allemaal wel. Ik hoef m'n noten niet te timestretchen :D

Hmm ja ik probeer het de laatste tijd steeds meer te gebruiken als slave in Ableton maar dat lukt niet altijd even lekker. Ik heb geen hardware synths meer. ;{

Hmm ja ik probeer het de laatste tijd steeds meer te gebruiken als slave in Ableton maar dat lukt niet altijd even lekker. Ik heb geen hardware synths meer. ;{

Ik ben hetzelfde aan het doen met Logic. Het geluid van Logic, de FX en de instrumenten is DUUR, maar wel goed. Maar ik kan maar niet wennen aan die arranger van Logic. Logic PRO was toch tien keer zo duur dan Renoise.. maar het kost me nogal wat moeite om Logic als slave van Renoise te gebruiken. Maar als het goed is (nog geen tijd gehad om te proberen) heb ik van de Logic community de oplossing gekregen :okdan:

Dan gebruik ik Renoise als sequencer om de Logic instrumenten aan te sturen. En de m'n 808 als drumdoos... want tjah, niks kan tippen aan de looks en feel van de echte 808 :duivels:

En zo proberen ik maar heen om voor de 10e september 'n liveset in elkaar te proppen met Renoise in de voorgrond, en Logic op de achtergrond. Ik blijf toch 'n tracker man.. als je dan ineens van links naar rechts moet gaan werken, is toch lastig.

Grappig, we doen echt precies hetzelfde vcovca, met zo lijkt het dezelfde motivatie, Dus ook hier Renoise voor midi en de compositie, Logic voor audio en wat arrangement, de apparaten voor de apparaten.

Heb het werkende in m'n laptop via de IAC driver! Dus de 808 krijgt via Renoise en de KMS-30 het sync signaal... 8 kanalen naar de Mackie. En dan stuurt de sequencer van Renoise de instrumenten van Logic aan! De hardware lekker thuis laten... behalve de 808 dan.. BOOOOOIIIIIIING :D

Moet ook zeggen dan de clock out van Logic zuigt... die van Renoise is lekker strak!

Ik heb ook altijd problemen met de clock out van Logic, als ik er een drumcomputer mee aanstuur en dat opneem is die altijd net zo out of sync dat bij de eerste drumhit het grotendeels transient gedeelte gewoon weg valt :S
Ik heb geen latency, maar krijg het niet gefixt.

Nou, het is niet dat ik er problemen mee heb, maar als je op start drukt mot heel Logic op gang komen, en dat is nogal wat voor zo'n grote DAW.

Maar dat is wel 'n instelling van Logic die met een muisklik dat probleem verhelpt geloof ik. Maar daar is het Logic forum heel handig voor.

Ik wil ook even van het dak schreeuwen hoe enthousiast ik ben over Renoise. Gebruik het sinds 2003 en ook met hardware synths.
Thanks voor deze post, het herinnert me eraan dat ik maar weer eens moet upgraden.

Fantastisch pakket...
Madtracker was aardig maar dit is tot nu toe de beste tracker sinds ft2.09!
Voor het geld hoer je het niet te laten.

Moet ook zeggen dan de clock out van Logic zuigt... die van Renoise is lekker strak!

Ik heb in de afgelopen 20 jaar diverse sequencers gebruikt, en geen 1 geeft zo'n strak resultaat als Renoise. De timing is echt snaarstrak.

En we zitten alweer op 2.8

Back