Blofeld - geen midi out..wat houdt dat in?!

skywalker1

Stamgast
Hallo Mensen!

Ik heb mijn oog op de Blofeld laten vallen en het lijkt een prachtig apparaat voor dat geld..

Maar nu lees ik in een review (SOS) dat deze module geen midi-out heeft!
Wat houdt dat nu in?!

Houdt dat in dat als je alleen een midibased studio'tje hebt en "live" draait aan de knoppen van de Blofeld dat dit dan niet in Logic is te zien?!
Verder zou hem dan willen aansturen met mijn Yamaha an1x - dat kan toch?!

En kun je je patches van de Blofeld na veranderingen gewoon opslaan in het apparaat zelf?!

Hoop van jullie te horen, Mvrgroet, Sander.

iig heeft ie geen midi-out via de din plug, maar volgens mij wel via de usb aansluiting

waar maak je je druk over ?

Het ding heeft "amper" 8 knoppen. Akkoord, wel een uitgebreide arpeggiator.
Maar zoals Eraser reeds aanhaalde, je kan via de usb perfect midi-out versturen.

Verder zou hem dan willen aansturen met mijn Yamaha an1x - dat kan toch?!
Daar heb je midi-in voor, duh.
En kun je je patches van de Blofeld na veranderingen gewoon opslaan in het apparaat zelf?!
Uiteraard, we leven in 2011.

Goeie keuze die Blofeld, zeker als beginner. Erg uitgebreid en toffe display ! (helpt enorm bij het begrijpen van de synthese)
Je kan af en toe wel op een bugje stoten maar dat mag de pret niet drukken.

Welkom in deze hobby !

Bedankt voor jullie reacties!

Midi out via USB houdt in dat je bv. je een midi-Interface (waaraan de Blofeld gekoppeld is) zoals een Emagic amt8 aan je pckaart hebt hangen?!

dat betekent dat je in Logic de usb poort van de Blofeld moet selecteren voor de midi

Ok - dus er is geen reden waarom je niet voor deze Blofeld zou moeten gaan?!

Top, bedankt voor jullie hulp - lijkt me idd een leuk ding..

Sorry was niet helemaal thuis in het usb verhaal maar dat schijnt dus geen probleem op te leveren..!

als je een pc-gebruiker bent, is midi-over-usb ideaal. Anders moet je je nog een midi-interface apart aanschaffen. (want waar dacht je die midi-kabel ergens op je pc in te prikken ?)

Op termijn zal je misschien een audio interface (externe geluidskaart) willen aanschaffen en vaak zit daar ook een midi-interface op, maar toch.

Midi is trouwens geen audio he. Geen idee hoe ver je staat met de terminologie maar ik ruik verwarring *snif snif*
Midi is aansturing, noot-informatie, geen geluid an sich.

Wat hoop je te zien gebeuren in Logic wanneer je aan de Blofeld zit te pielen ? Wil je er softsynths mee aansturen ? (daar bestaan handigere controllers voor)

Ok - dus er is geen reden waarom je niet voor deze Blofeld zou moeten gaan?!
Buh, dat is zoals vragen of de Opel Astra geen nadelen kent. Zal wel, ik zou zeggen, maak eens een testritje. De Blofeld is nog in de winkels verkrijgbaar.

Wil je qua sound een indruk krijgen, dan zou je de demo-versie van de Waldorf Largo eens kunnen uitproberen. Zal min of meer wel op dezelfde lijn liggen.

De Blofeld is een beetje bekend om zijn bugs. Hij durft wel eens hangen, en bepaalde "extreme" tweaks geven niet het gewenste/verwachte resultaat. (maar met een Access Virus loopt het bijvoorbeeld ook niet altijd van een leien dakje, dus ik zou dat -zeker gezien de prijs- relativeren)

He Keybern!

Heb in het verleden een setupje gehad..

Een Emagic AMT8 interface was gekoppeld aan een (goedkoop) geluidskaartje in de pc.
Daarbij ging het alleen om die koppeling naar de pc (waar het connectiviteitstekkertje van de interface dus in ging) - want ik recorde niet op de harddisc van pc, maar speelde gewoon midi af met het programma Logic. Een dure geluidskaart is dan helemaal niet nodig..

Dus als je dan aan de knoppen van een synth ging draaien terwijl je REC opneemt in Logic, dan recorde Logic dat draaien van de knoppen. Als je daarna de song in Logic afspeelt dan gaat dat tweaken automatisch..!

Mijn vraag is dus of dat nu ook zou lukken met Logic, een interface en deze Blofeld..?! En naar ik begrijp van jullie is dat zo kennelijk als je de usb poort in Logic kiest..?!

Je hebt helemaal geen interface nodig. Je kunt gewoon de USB in je pc steken.

Maar toch wel als je meerdere synthen op je pc wil aansluiten?!
Als je meerdere USB-poorten hebt (ongetwijfeld) dan kun je gewoon meerdere synths aansluiten. Overigens hebben niet alle synths USB.

Back