[Erwiesto] by dextron

demian

Ojee
Hallo,

Ik val jullie weer lastig. Kheb voor het eerst een cheesy trancy nummer gemaakt en volgens mij is dit het wel... downloaden aub en reviewen als u nog puf heeft.

Ik wil graag weten wat er nog mankeert zodat ik deze track misschien na kleine wijzigingen misschien uit kan brengen (jaja.. ambiteus als ik ben)

thnx!

www.smokeandnoise.com/sounds/erwiesto_112kbit.mp3

Ben geen trance-liefhebber... maar:
Begin klinkt lekker hoor, goed "live" gevoel. Die transposes mag je eruit halen, en proberen met andere dingen te bouwen, die hoge arp bijv nĂ¡ 1:30 klinkt ook goed. Strings zijn mooi gemixed. Na 5:10 ofzo klinkt dat rimshotje ook niet echt op zijn plaats, misschien iets anders mee doen. Meer compressie op de drums nog?

Voorzichtige en nauwkeurig welgemikt rotschopje;

Vraagje, afmaken deze track of een nieuwe doen ?

Wil graag weten of het de moeite waard is om op de ingeslagen weg door te gaan ...

mijn mening:

tempo: vind ik wel heel erg snel. Die tegendraadse accoorden komen niet echt tot hun recht. Hoe snel is dit wel niet? 140?
kick: vind ik een beetje slap. Hij klinkt heel erg hoog.
hihats: klinken mij ook iets te hard. En af en toe een beetje opgefokt.
accoorden: erg mooi. Bij 3:20 had ik hem liever horen zakken eigenlijk. Lekker hoor.
die onderliggende bass achtige string mag wel wat meer power hebben.
beat: ik zou iets meer volgens less:more werken. Gebruik alleen de drums die echt een functie hebben. (toevoegende waarde)

Om antwoord op je vraag te stellen, ik zou de track sowieso afmaken. Klinkt potentieel namelijk !

Posten als die klaar is.

Dank je voor je review.
Wat bedoel je met tegendraadse accoorden ? En welke drumgeluiden hebben geen functie volgens jou?
Het less is more concept is me duidelijk, maar wat is er dan te veel ?
Snelheid is tegen de 140 bpm... dit kan natuurlijk omlaag, geen probleem.
De kick moet inderdaad vetter, en ik wil nog een bas inlassen omdat er nu niet echt een baspartij is.

Verder vind ik de opbouw niet spannend genoeg. Vanaf de eerste break ben ik zelf zeer tevreden, hoewel ik te veel met de filter speel, dus dat moet ook iets minder.

Ik ga iig aan de slag, en ik kom er zeker op terug. thnx nogmaals!

* tegendraadse accoorden, jah, beetje vaag gezegd, maar ik bedoel accoorden die niet NET ALS de melodie lopen (ingespeeld zijn), maar een mooi gevoel teweegbrengen, doordat ze een andere weg op de toonladder betreden.

* teveel drums? jah, ik had een aantal snares/hihats eruit gehaald.

jeetje laat dat gefilter er juist in dat maakt het hele nummer zeker dat ruis achtige geluid dat jesteeds filter bijv. rond 2:45
gewoon laten

Om eerlijk te zijn vind uk het niet echt waanzinnig. Volgens mij is het de bedoeling dat dit nummer melancholisch en meeslepend is, maar dat is het niet echt. Als track vind ik hem gewoon niet interessant.
Ook aan de individuele sounds kan je wel wat schroeven: kick herkende ik niet eens, ik dacht dat het een rimshot met een hihat erop was (luister trouwens wel op heeele lullige computerboxjes), filteren is tof, maar niet de hoeveelheid die je op loop toepast. Verder zou ik inderdaad een zwaardere synthbass toevoegen. Ook wat warmere synths zouden niet misstaan.
Ik denk dat ook de opbouw en dan met name de overgangen tussen de verschillende delen van track (waar er nieuwe geluiden inknallen) wel wat meer in het oog springen.

Succes verder!

Hoi, ja het klinkt niet diep genoeg, ik heb het zaakje afgemixed op een sennheiser koptelefoon die teveel bas geeft. Het klonk erg spetterend op dat moment (om 05.30 u) Over de speakers klinkt het minder. Dit komt omdat de EQ totaal verkeerd is en de beats te hard staan tov de rest. Als ik er tijd voor heb ga ik hem opnieuw mixen en masteren.
Ook ga ik nog wat editen in het arrangement omdat ik vind dat het pas na de 1e break lekker gaat lopen.
Ik kom dus nog terug met een update. iig thnx.

mag wel iets meer pompen

mag wel iets meer pompen

Klinkt heel aardig , ebbing and flowing! Beats mogen van mij iets meer pompen , dan komt de complete track beter tot zijn recht denk ik ! (of het is gewoon mijn smaak!)
groeten LecZ

Back