Adobe Audition CS 5.5

D12-4ever

Stamgast
Eeuj,

Ik heb mijn Adobe audition geupdate naar CS5.5 versie en ik ben erachter gekomen dat er wat onhandige veranderingen zijn plaatsgevonden. Normaal als ik drums wil samplen uit een nummer convert ik die eerst naar een mono zodat er bijvoorbeeld links evenveel snare is als rechts. Maar bij deze nieuwe versie gaat dit anders... Je kunt namelijk niet in de miltitrack een clip naar mono converten. Wel kun je de track in de file lijst zetten en dan via rechtermuisknop naar mono converten maar dan maakt hij van de linkse en de rechtste apart een clip.

Kan iemand mij vertellen hoe ik één clip krijg van de linkse en de rechtse?

Extract audio channels to mono files

If you want to edit or output individual channels of a stereo or surround-sound file, extract them to mono files. Adobe Audition appends the channel name to each extracted filename. For example, a stereo source file named Jazz.aif produces mono files named Jazz_L and Jazz_R.

In the Waveform Editor, choose Edit > Extract Channels To Mono Files.
Audition automatically opens each extracted file in the Editor panel.

is dittut?

Hier gevonden.
http://help.adobe.com/en_US/auditio...tml#WS2bacbdf8d487e582739a75512e1d86d99c-8000

Extract audio channels to mono files

If you want to edit or output individual channels of a stereo or surround-sound file, extract them to mono files. Adobe Audition appends the channel name to each extracted filename. For example, a stereo source file named Jazz.aif produces mono files named Jazz_L and Jazz_R.

In the Waveform Editor, choose Edit > Extract Channels To Mono Files.
Audition automatically opens each extracted file in the Editor panel.

is dittut?

Hier gevonden.
http://help.adobe.com/en_US/auditio...tml#WS2bacbdf8d487e582739a75512e1d86d99c-8000

yissur, maar dats het probleem:P
Ik moet ze niet in 2 individuele hebben maar in 1

maak eens een screenshot van die box die je krijgt wanneer je op de knop save drukt...

ik heb het idee dat het er gewoon tussen staat, of anders ergens in je prefs roeren.
het zal heus ergens staan, maar waar...das de vraag.

adobe heeft er wel een handje van om de boel ineens ergens anders te zetten.
net als microsoft...zucht :)

maak eens een screenshot van die box die je krijgt wanneer je op de knop save drukt...

ik heb het idee dat het er gewoon tussen staat, of anders ergens in je prefs roeren.
het zal heus ergens staan, maar waar...das de vraag.

adobe heeft er wel een handje van om de boel ineens ergens anders te zetten.
net als microsoft...zucht :)

Ik moet m niet save... :P
Ik moet het nummer dat ik heb geimporteerd naar een enkele mono kunnen overzetten zodat ik in de mono mijn drums uit kan knippen en die drums dan te bewerken en die opslaan zodat ik die kan gebruiken voor een drum te maken in Battery ;)

dus er komt nergens een box waarbij je je bitrate enzo kan aanpassen>ook niet vantevoren.

tis toch vreemd dat je iets wilt doen, en je niets kunt aanpasseh?
dus je daauwt op een knoppie, en dan doettie ut gewaun?
zegt ie niet; weet jut sekah dat je dit wilt doen, en zo ja, hoe dan?
:)

dus er komt nergens een box waarbij je je bitrate enzo kan aanpassen>ook niet vantevoren.

tis toch vreemd dat je iets wilt doen, en je niets kunt aanpasseh?
dus je daauwt op een knoppie, en dan doettie ut gewaun?
zegt ie niet; weet jut sekah dat je dit wilt doen, en zo ja, hoe dan?
:)

Kijk... Ik drag het nummer naar Adobe Audition dan staat hij tussen de map files, Dat staat er een rondje bij die vol loopt omdat hij hem aan het laden is, dan klik ik op add to miltitrack en dan vraagt hij... new multitrack? en dan zeg ik "ja"
Dan krijg k een venster met Als title "New Multitrack Session" en daarin staat
Session name:
Folder Location:
Sample rate:
Bit Depht:
Master:

En dan staat er... Oke en Cancel

dan zeg ik : naar de prefs om dingetjes aan te vinken, om te zorgen dattie vraagt of je stereo of meauxneaux moet...

ik ken het pakket verder niet, maar logischerwijsch zou je dat in je voorkeuren ergens moeten kunnen veranderen.

van de site: check de laatste zin:

Create a new multitrack session

Session (*.sesx) files contain no audio data themselves. Instead, they are small XML-based files that point to other audio files on the hard drive. A session file keeps track of which files are a part of the session, where they are inserted, which envelopes and effects are applied, and so on.

To examine settings in detail, SESX files can be opened in text editors or stored in version control systems (such as Perforce, which is popular in the gaming industry).
Choose File > New > Multitrack Session.
Enter a filename and location, and set the following options:
Sample Rate Determines the frequency range of the session. To reproduce a given frequency, the sample rate must be at least twice that frequency. (See Understanding sample rate.)
Note: All files added to a session must share the sample rate. If you attempt to import files with different sample rates, Adobe Audition prompts you to resample them, which may lower audio quality. To change resampling quality, adjust the Sample Rate Conversion settings in the Data preferences.
Bit Depth Determines the amplitude range of the session, including recordings and files created with the Multitrack > Mixdown To New File command. (See Understanding bit depth.)
Important: Choose a bit depth carefully, because it cannot be changed after you create a session. Ideally, you should work at the 32-bit level with CoreAudio and ASIO sound cards, and the 16-bit level with MME cards. If your system performs slowly, try a lower bit depth.
Master Determines whether tracks are mixed down to a mono, stereo, or 5.1 Master track. (See Routing audio to buses, sends, and the Master track.)

http://help.adobe.com/en_US/auditio....html#WS58a04a822e3e5010548241038980c2c5-7fba

zou dus bij master moeten worden gevraagd...

WTF:P kheb t opeens gevonden als je op de clip op rechtermuisklick doet en dan bounce to new track> selectet clip doet hij automatisch al naar mono overzetten hij maakt nieteens meer het onderscheid tussen bounce to mono of stereo... eigenlijk is het dus heel makkelijk en veel handiger inplaats van ingewikkelder;)

bamgoos!

WTF:P kheb t opeens gevonden als je op de clip op rechtermuisklick doet en dan bounce to new track> selectet clip doet hij automatisch al naar mono overzetten hij maakt nieteens meer het onderscheid tussen bounce to mono of stereo... eigenlijk is het dus heel makkelijk en veel handiger inplaats van ingewikkelder;)
Zo eenvoudig was het ook al in CoolEdit Pro (de voorganger van Audition).

Back