Access Virus

Dat weet ik dat de manual heel handig kan zijn, ben er al een tijdje ijvereg mee bezig alleen is mijn engels niet zo en doe ik zo over 4 pagina zo`n 2 uuren.

Maar ik zal het nog een keer (maar dan ff wat duidelijker) uileggen.

Ik kan nu een geluidje per midi kanaal en per uitgaande signaal kanaal een geluid uitsturen. Nou is het dat kanaal 3&4 en kanaal 5&6 het geluid schoon uitstuurt zonder andere geluiden/presets en dergelijke.
Het probleem zit hem in kanaal 1&2 nl. als ik daar een geluid in afspeel zit er steeds nog een geluid bij die ik als ik alleen in Multimode afspeel goed hoorbaar is en ook verder op geen mogenlijk heid kan bewerken, nog mooier welke preset ik multimode druk het is altijd het zelfde geluidje. Ik kan hem nergens bewerken nog uitzetten.

Das mijn probleem.:confused:

Ik hoop dat iemand hier mee kan helpen:halleluja

Vervolg van hierboven om het hopelijk nog iets duidelijker te maken:)

Het is als ik begin en dan dus dat mutimode geluidje heb en ik druk op een toets van m`n midi keyboard dan komt er zoalsgewoonlijk een noot te staan links boven op het beeldschermpje. Nou is het bij mij zo dat die noot er ook komt te staan alleen is ie op het scherm (hoe leg ik dit nou weer uit) ehm in het rondje beneden zit een gat, je weet wel wat ik bedoel. Nou als ik dan een geluidje wil selecteeren dan word het een volle noot (dan is dat rondje dicht zoals ie dus normaal hoord te zijn) alleen zit dat multimode geluidje er ook onder en ik zo bij god niet weten dus hoe ik die uit of verwijderd krijg.

Oja het gaat overgens om de C versie maar volgens mij verschillen die B & C niet zo met elkaar.

Ik snap er geen :kont: van! ;) Probeer hem eens te resetten.

En wat gebeurt er als je een leeg multimode slot pakt? Die kun je toch helemaal naar wens instellen. Weet trouwens ook welk geluid je steeds er doorheen hoort?

als je op het control-knoppie drukt,kun je per part instellen welk midi kanaal ie gebruikt....check ff daar of je niet twee ( of meer ) geluiden op 1 midi kanaal hebt staan....daar kun je ook instellen of je die part aan of uit wilt hebben staan.
eenmaal in het control menu kun je dmv de value + en - knoppen zappen tussen de verschillende parts......zet m daarvoor wel in de multisingle mode....( klinkt simpel en dat is het ook...;) )

Bedankt voor jullie antwoord.

Bouncemasters: Die had ik al gevonden bedankt.

Dione: Dat heb ik gedaan maar dat ene geluid waar ik het steeds over heb is er nog steeds, ik krijg het niet weg wat ik ook probeer.
Als je zo als jij het uitlegt met de value en zo maar dan is het geluid wat ik heb gekozen dat veranderd dan steeds maar dat ene K*T geluid blijft er gewoon onveranderd in zitten:(

uuuhm metatron zit je dan niet in (uuhm hoe noemen ze dat ook alweer op de virus)
performance mode, want dan zet hij idd 2 geluiden onder elkaar dan kna je zelfs kiezen welke .... nou kan ik het mis hebben qua benaming, maar dit is een mode waarin je hem kan zetten en als je dan op een bepaalde knop drukt kan je hem eruit halen weer en gewoon met 1 geluid verder gaan, ik meen dat je dan op singloe moet klikken , kzal het eens bekijken binnenkort hoe precies.

tenminste als dit wel het probleem is ;)

:confused: De Virus heeft een single, multi en multi-single mode.

Attachments

• thread-makes-no-sense.jpg
    thread-makes-no-sense.jpg
    31,8 KB · Bekeken: 81
hahaha geweldige plaatje onacid :P 8o)

Tsja, aan de ene kant denk ik dat er een aantal mensen die denken dat dit te simple vragen zijn. Maar ik kan me goed voorstellen dat het even zoeken is hoe dat nou allemaal in elkaar steekt. Niet iedereen kan zomaar (kei)makkelijk engels en kon al synths editen voordattie kon lopen.
Dan is het toch leuk om ff te helpen of niet dan? ;)

Origineel geplaatst door OnAcid
:confused: De Virus heeft een single, multi en multi-single mode.

vergeet niet de single-multi mode.....;)

Origineel geplaatst door endonyx
uuuhm metatron zit je dan niet in (uuhm hoe noemen ze dat ook alweer op de virus)
performance mode, want dan zet hij idd 2 geluiden onder elkaar dan kna je zelfs kiezen welke .... nou kan ik het mis hebben qua benaming, maar dit is een mode waarin je hem kan zetten en als je dan op een bepaalde knop drukt kan je hem eruit halen weer en gewoon met 1 geluid verder gaan, ik meen dat je dan op singloe moet klikken , kzal het eens bekijken binnenkort hoe precies.

tenminste als dit wel het probleem is ;)

Ja dat weet ik van dat als je op singel mode drukt maar een geluidje hebt maar ik heb 6 uitgangen en die wil ik allemaal apart kunnen besturen. Het probleem alleen is dat er dus steeds een gekluid in zit die ik niet wegkrijg.

Het antwoord is volgens mij al gegeven. Je zit in multi-mode waar twee geluiden triggeren op het zelfde midi-kanaal. In multi-mode heb je geloof ik 16 parts die je kan je triggeren op verschillende, maar ook op hetzelfde kanaal. Nu moet je dus op [ system ] of op [ edit ] drukken. In een van die twee zie je ergens midi kanaal staan. Nu kijk je bij elke part op welke midi kanaal die staat. Meestal staat part 1 op midikanaal 1 en part 2 op midi-kanaal 2 enz. Wat er dus gebeurt denk ik dat twee of meer van die zestien parts op hetzelfde midikanaal staan. Als je nu gewoon part 1 op midi-kanaal 1 zet en dat ook doet met de rest dan heb je dat probleem niet. En verschillende uitgangen zet je dus ook per part. Dit staat ook in [system] of [edit] menu en het heet output.

Dit is in iedergeval bij virus c .

Succes

My opinion!? Handleiding van Access produkten? Ronduit KuT!=( =( =(

Origineel geplaatst door metatron
Is er misschien ieand in de buurt van Haarlem waar ik anders ff m`n virus mee naar toe kan nemen en dat je me dan ff kan helpen want ik weet geen raad mee.

Heeft Access niet ook zo'n geweldige mailingservice als Waldorf waarbij je mensen kan lastigvallen om je het precies knop voor knop uit te leggen?

Nu ik al die horrorverhalen hoor ben ik toch misschien wat minder enthousiast over de Virus.. then again, ik vond de Nord Lead 3 ingewikkeld... misschien omdat ik -juist- LCD'tjes en non-dedicated buttons gewend ben ;)

Back