dot.com vs arp 2600

Of je verkoopt je SQ10 en koopt er een Prodigy, MicroMoog of Source bij. Dan zit je met je Moog geluid OK en kun je stap voor stap euromodules bij je ARP kopen met (exotische) functionaliteit die je mist op je ARP.

Heb je al berekend wat het kost om een 2 VCO + noise + LFO + S/H + LPF/HPF + VCA + Mixer + voeding + kast + importkosten (25%) in dotcom oid kost? Je hebt dan een basale synth bijelkaar geplakt waar je waarschijnlijk alleen typische Moog dingetjes mee doet

het lekkere van euro is dat je steeds een klein beetje erbij kan kopen, en tegenwoordig heel veel aanbod voor redelijke prijzen..... Wiard is erg vet, dat borg filter klinkt vet maar idd dure grap...wel topnotch

Ik vind vinnieqs idee best wel goed, simpele moogshit uit simpele moogs en ingewikkelde shit uit een klein rackje euro dat door kan groeien tot een hele wand euro's evt i.c.m. je arp

Dit plaatje met de verschillende modular formaten staat weer op Muffwiggler:

Attachments

• modularroundupSEAMUS.jpg
    modularroundupSEAMUS.jpg
    47,2 KB · Bekeken: 62
Dit plaatje met de verschillende modular formaten staat weer op Muffwiggler:

dat is best nog wel een verschil als ik dat zo zie. ik neem aan dat ook elke type dan zijn eigen soort psu heeft qua voltage en aansluiting?

@154 welke boot? pakjes boot 12?

Hier vind je ook van alles: http://www.analognotes.com/

Denk naast Euro ook aan het Frac format, daarin zijn ook een hoop meer exotische modules te vinden (Metalbox, Blacet), ook erg tof voor ritmische dingen (zowel sequencer/trigger- als percussiemodules)

Kheb een dochter van een jaar, en een tweede opkomst.
Twee weken geleden men arp 2600 verkocht.
Merkte als hij te weinig gebruikt werd (om de 14 dagen of meer es een half uurke) er toch wat nadelen aan verbonden zijn kwa onderhoud. Wat ik ervoor toen ik hem bijna dagelijks gebruikte niet had. (weet niet of dat met .com ook zo is?)
Grotendeels de reden van verkoop voor mij.
Soundwise weet ik niet welke modular u 4 modulatie mogelijkheden geeft per ocs, filter en envelopes vond ik heel dik, Maar voor de filter en de sound (en niet modulatie) denk ik dat je met een oddy er ook komt als je over arp sound spreekt toch.
En euh korg heeft toch de ms02 of 03, een van de twee die korg trigger kan omzetten naar arp trigger. Dus euh tja blijft wikken en wegen.
Ik heb voorlopig nog geen spijt als ze morgen nog wat stijgen in prijs tja..
Dat zal .com wel niet gauw doen.

da's dan wel erg gevoelig. Ik tracht om de x maanden alles eens aan te zetten, en dat gaat meestal goed bij mij. Als 14 dagen al teveel wordt, is het wel extreem. :)

Kheb een dochter van een jaar, en een tweede opkomst.
Twee weken geleden men arp 2600 verkocht.
Merkte als hij te weinig gebruikt werd (om de 14 dagen of meer es een half uurke) er toch wat nadelen aan verbonden zijn kwa onderhoud. Wat ik ervoor toen ik hem bijna dagelijks gebruikte niet had. (weet niet of dat met .com ook zo is?)
Grotendeels de reden van verkoop voor mij.
Soundwise weet ik niet welke modular u 4 modulatie mogelijkheden geeft per ocs, filter en envelopes vond ik heel dik, Maar voor de filter en de sound (en niet modulatie) denk ik dat je met een oddy er ook komt als je over arp sound spreekt toch.
En euh korg heeft toch de ms02 of 03, een van de twee die korg trigger kan omzetten naar arp trigger. Dus euh tja blijft wikken en wegen.
Ik heb voorlopig nog geen spijt als ze morgen nog wat stijgen in prijs tja..
Dat zal .com wel niet gauw doen.

Wat merk je qua onderhoud dan bij de arp? Slider of iets dergelijks?
Ik heb ook een oddy staan. Toch is de klank verschillend. klinkt allebei als een Arp maar anders.
Toen ik de 2600 kocht was ook het idee om de oddy te verkopen. maar vond het verschil zo groot dat ik het maar niet heb gedaan.

Ga denk ik toch maar voor een dot.com setje ga. gewoon om dat ik daar al tijdje naar zit te kijken. en dan met alle tips uit deze thread de set uitbreidden. heb al een paar leuke dingen op het oog. ik houd voorlopig de arp en de korgjes. die kan ik altijd nog verkopen.

@vinnieq. wat de prijs betreft ik zag op de synthesizer.com dat je voor 2700 de studio 22 set had. ben er eigenlijk van uitgegaan dat een basisset is. met import en de dollar koers
zou je rond de 2500 euro uitkomen. vind dit persoonlijk niet een abnormale prijs. maar misschien vergeet ik nog iets.

de arp heet semi-modulair te zijn. dat betekend dat deze in basis pre-patched is. toch is deze voledig modulair omdat je overal kunt 'inbreken'. ik had er 1, weggedaan, veel spijt. niet verkopen. of mischien projecteer ik nu wel.
hmmm, te laat en ik zie hier geen verwijderknop. sorry mensen.

Ik kan uit ervaring zeggen:
a) tussendoor een maand afstaan kan absoluut geen kwaad voor een dotcom
b) met de lage dollar is een dotcom nu inderdaad erg goedkoop (ik heb aardig wat verlies gedaan met mijn dotcom te verkopen)
c) om dezelfde kwaliteit te hebben (als dotcom, bv in oscillators) moet je in eurorack toch iets hoger gaan dan doepfer/analogue solutions of zelfs analogue systems. Mijn livewire AFG kon qua basisklank wel tegen de dotcom op (en heeft meer mogelijkheden), maar is dan ook duurder dan een dotcom oscillator.
Dotcom heeft misschien qua basisklank/bouwkwaliteit wel de beste prijs-kwaliteit verhouding, maar uiteindelijk trok de grotere keuze aan modules in eurorack-formaat me meer aan en vond ik met twee formaten aan jacks werken onhandig. Natuurlijk vind je in grote jack ook een hoop exotische modules (MOTM etc), maar dan begin je toch erg serieus geld uit te geven. Dus voor standaard moogy sound is dotcom zeker een goeie keuze; wil je meer de buchla/experimentele toer op ga dan voor eurorack.

Joris

Laatst gewijzigd:
Een cabinet zou ik zeker zelfbouwen. Door het gewicht scheelt dit bergen aan verzend- & importkosten en met 2 tot 3 tientjes kan je klaar zijn....

In een zelfbouwcabinet kan je evt. onderaan nog 1u toevoegen voor diy multiples, dit zijn aan elkaar verbonden jacks en niet moeilijk om zelf te doen..... één dotcom multiple module kost namelijk 10x zoveel meer als zelfbouw...

en als aflsuiter: een cabinet op de groei is ook wel zo slim :P

Twaren vooral de sliders die ik op dat halfuurtje bijna of niet gebruikte, sliders in de moxer van de filter en van de filter zelf en de freq en finetune van de osc en envelopes blijven redelijk goed, de rest die ik dan minder gebruikte begonnen als ik ze langzaam bewoog toch verschillende ruispunten te gevenwat weliswaar allemaal te verhelpen is maar daar heb ik momenteel geen tijd voor. Bakken zijn drek 40jaar oud en voor lange tijd niet gebruiken doet ze zeker geen goed.
Keb ook een oddy gehad en die klonk idd ook anders.
Maar ik heb ook op 3 dezelfde versie 2600 gespeeld als mijn toen ik hem nog had.
Geen een klonkt hetzelfde of zo goed als mijne dan in mijn opinie.
Toch blijf ik vinden dat brand en sound wise een oddy je een heel eind verder helpt.
Pas op 2600 is the bom echt waar jaren hopen plezier aan beleeft, maar nu moet ik iets kunnen opzetten en dat moet instant werken anders heb ik er niets aan. Vandaar...

Back