Wie werkt er hier met SSL Alpha AX + Madixtreme?

niet, maar dat is niet echt een nuttige bijdrage dan zo :D

Ik heb alleen een Alpha MADI AX
In de toekomst wil ik een RME of SSL madikaartje voor in de pc kopen.
Maar ik weet nog niet welke.
Ben jij met hetzelfde vraagstuk bezig Raphie?

De SSL Alpha Link Madi AX bevalt me overigens erg goed.

Ja, zit ook te denken aan MADI AX + MadiXtreme 128 (als ik er ooit nog eens een 2e bij wil)
wil kortere latency dan via FW en MADI schijnt tot 128 kanalen prima op 32kb buffers te kunnen draaien (ipv de 256 die ik nu draai via FW)

wel zit ik nog met een aantal vragen:
- m'n SSL Alpha channels hebben RCA spdif uit, de Alpha AX heeft geen spdif, alleen adat, hoe los ik dat op?
- m'n Steinberg MR816x's hebben device aggregation (dus 2x de MR en m'n Motif XS rack maken allemaal gebruik van dezelfde firewire poort en driver, op het moment dat SSL m'n ASIO driver wordt, kan ik waarschijnlijk m'n MOTIF XS Rack niet meer via FW aansturen?

Tevens is er ook de MX4 kaart, deze heeft DSP plugins ('a la duende) en een mixer, heeft de Madixtreme geen mixer dan?

Ik wil ook een tweede SSL Alpha link.
Wat ik weet van mijn exemplaar (MADI AX) is dat je er MADI in kan stoppen en dat je dan kan doorlussen via adat kabels naar een tweede alpha link.
Oftewel: een MADI AX kan dus 48 channels tegelijk converteren, 24 van madi naar analoog en 24 van madi naar adat.

Ik weet niet veel te vertellen over latency omdat ik daar weinig tot geen ervaring mee heb.

misschien anders ff samen kijken, als je ook nog een maid kaart nodig hebt kunnen we misschien nog wat korting krijgen?

Ja wie weet...en dat allemaal nadat ik zo'n lullige post heb geschreven in de studer a800 thread?
:)
Misschien moet ik hier maar ff schrijven dat ik daar enigszins uit de bocht vloog.
Dus bij deze.;)

Dat komt dan goed uit.:)

Maar wat zijn jouw overwegingen w.b.t. de keuze?
Is RME een optie die je overweegt?
Of niet? en waarom niet?

Ben gewoon fan van SSL, wil graag naar een MADI oplossing en de SSL units klinken goed
en zo'n rijtje SSL staat natuurlijk leuk in het rack :)

Denk dat t wel de best koop is op 24 sporen, eigenlijk een nobrainer wat bucks per i/o betreft. Klinkt echt super maar je moet t zelf horen natuurlijk. De latency wat we op een mac pro octo met logic hadden was volgens mij .9 maar k weet ff niet meer welke settings. t was iig belachelijk laag. Verder is t nog kijken of een ext. clock nog nodig is, daar gaan nogal gemengde verhalen over.

Verder is natuurlijk madi erg fijn tegenwoordig op live applicaties, meeste nieuwe digi tafels hebben ook madi. macbook pro met pcmcia madi maakt dus een hele fijne mobiele setup.

ik heb er naar zitten kijken als vervanging voor mijn 003r en weiss afi-1 voor mijn surround en playback i/o, erg interessant en het klinkt prima. voor mijn stereo mastering chain zou ik het niet inzitten als adda, daar vind ik de kwaliteitsstap naar cranesong en forsell toch te groot voor.

ik heb de converters nog niet van gehoord, m'n chain zit nu op de x-patch met de AD van de SSL Alpha channels en MR816x en beiden bevallen erg goed moet ik zeggen, eerst maar eens luisteren en dan beslissen voor mastering

Draai met een MX4 en een geleende AlphaLink (die trouwens snel terug moet). En ik ben er bijzonder over te spreken. Het is echt een fantastische setup en met die MX4 heb je 2x 64 kanaals MADI. Genoeg I/O dus.

Ik heb een aantal alternatieven bekeken en beluisterd, maar het eerste dat ik mijn studio ga infietsen is een AlphaLink, echt super geluid.

heb vorige week een Sonic core Ferrofish A16MKII besteld, deze komt vandaag binnen. voordeel van deze unit zijn de 16 balanced aansluitingen. kijken of dit qua geluid voldoet en anders toch aan de Alpha AX :okdan:

metingen zijn goed (108dbA dynamisch bereik op analoog I/O loop gemeten)
Bij SSL heb ik deze niet kunnen vinden, die publiceren alleen de 126db "digital performance" (ofwel het theoretisch bereik van de gebruikte converter)

Ik heb zelf SSL Deltalink en 2 Alphalink AX.
Klinken heerlijk (heb ze geclocked aan een Rosendahl nanosync HD)
Draai nu alles op 96 khz.
Zonder die clocking vond ik ze al lekker klinken.
Zeker de moeite waard!

met de MadiXtreme kaart van SSL zelf heb je NIET een interne mixert. Ik neig daarom naar de RME HDSPe RayDAT of de RME HDSPe MADI.
Heeft iemand ervaring met deze combo? Het prijsverschil tussen de twee kaarten is wel even 700 euro.

Ik heb vandaag m'n RME RAYDAT binnengekregen, ga ik morgen inbouwen, 2e Ferrofish unit is inmiddels ook besteld. dus 32x I/O over 4 ADAT poorten (8x spdif kabel)

Die Ferrofish lijkt me ook wel interessant om eens binnen te hengelen. ;) Op papier zit het bij deze converter met de prijs/kwaliteitsverhouding iig erg goed! Heb nu 8 kanalen Lucid ad/da, is af en toe net wat aan de krappe kant, 24 ch. Madi ax is weer overkill... Dan is de Ferro wel een betere optie dan pak mbeet een adi-8 erbij hangen...

Back