Wie werkt er hier met SSL Alpha AX + Madixtreme?

ff een update

M'n Steinbergs zijn inmiddels verkocht

Draai nu met RME HDSPe Raydat en Ferrofish A16 MKII
m'n SSL Madi AX is onderweg en deze ga ik er naast gebruiken

Ben er inmiddels achter dat MADI ook tot 64 kanalen in een ring structuur ondersteund. beide interfaces kunnen dus op 1 MADI kabel worden doorgeschakeld

Met de Raydat kan ik nu dus zo 32 kanalen aansturen. Wanneer deze vervangen is (of aangevuld) met de RME HDSPe MADI, kan ik op deze manier dus alle 48 ins en outs aanspreken.

Weet iemand of de Madi NAAST de Raydat kan en door de driver gezien wordt als 1 DEVICE? (net zoals de MR816'x'en stacken?) anders gaat de Raydat maar weer de verkoop in dan :D

Draai nu met RME HDSPe Raydat en Ferrofish A16 MKII
m'n SSL Madi AX is onderweg en deze ga ik er naast gebruiken

Ben er inmiddels achter dat MADI ook tot 64 kanalen in een ring structuur ondersteund. beide interfaces kunnen dus op 1 MADI kabel worden doorgeschakeld

Hey gearslut..

Weet jij of je de SSL MADI AX ook kan doorlussen?
Zodat je dus op 1 MADI bus 2 SSL's kan aansluiten.

Binnekort oop hier een ssl alpha link Ax + madi xtreme 64 kaart. Spl Mixdream xp is al onderweg....ben erg benieuwd..onbeluisterd besteld..maar gezien de lovende reviews kan het gewoon niet missen. i'll keep you guys posted

ik heb net de RME MADI HDSPe bij Thoman besteld
volgende week de NEVE 8816 ophalen en dan ben ik ook weer klaar
24 kanalen MADI AX
16 kanalen Ferrofish A16MK II
beiden via MADI
NEVE 8816 als front-end mixer

toch wel redelijk snel een, voor mij althans, droomsetje bij elkaar gesprokkeld

ik heb net de RME MADI HDSPe bij Thoman besteld
volgende week de NEVE 8816 ophalen en dan ben ik ook weer klaar
24 kanalen MADI AX
16 kanalen Ferrofish A16MK II
beiden via MADI
NEVE 8816 als front-end mixer

toch wel redelijk snel een, voor mij althans, droomsetje bij elkaar gesprokkeld

Font end mixer? Ga je niet summen met de Neve of begrijp ik je verkeerd. Vanwaar de Neve. Wil je juist die gekleurde sound?

Cheers,

ik wilde balanced inserts (dus losse sends en returns, tevens zijn de DACs van de SSL & Ferrofish van een hogern niveau dan de Steinberg en zit je niet op kanaal 3-8 verplicht met pre-amps

de chain is dus schoner geworden, met betere conversie
daarnaast is PCIe qua latency lager dan FW en heeft RME gewoon erg goede drivers / software (totalmix digicheck)

enige nadelen zijn heb nu geen 2 spdif ins meer (gebruikte ik voor m'n SSL alpha returns, nu weer analoog) en kon m'n MOTIF FW16E firewire kaart niet meer gebruiken, Windows zag deze samen met m'n 2 MR's als 1 grote ASIO interface.

Maar gelukkig kan je de RME HDSPe kaarten ook stacken, m'm RAYdat en MADI zullen dus ook als 1 grote kaart worden gezien.

Font end mixer? Ga je niet summen met de Neve of begrijp ik je verkeerd. Vanwaar de Neve. Wil je juist die gekleurde sound?

Cheers,

Ja, ik ga summen met de NEVE
dus in cubase 6 stereo outs & 4 mono outs defineren
iedere out naar 1 v/d 16 inputs op de NEVE
X-Patch patchen op de NEVE main insert (met M/S schakeling)
en dan dus i.d.d. summen op de NEVE
NEVE main mix weer retour in Cubase (via external FX)

zodat ik dan nog steeds gewoon realtime mixdown kan doen.

ik ga dan nog maar 1x OTB en daar gebeurt dus alles, van summing tot mastering.
ben er nog niet uit of ik ook door de NEVE ga monitoren of dat ik daarvoor m'n Benchmark blijf gebruiken. via de controlroom kan ik namelijk ook gewoon de summed return naar m'n Benchmark patchen.

Moet ik nog ff over nadenken.

Duidelijk, mooie chain! Flinke investering... , dat wel.

Hoe beviel verder de Steinberg? Ik draai nu een tijdje op een Tascam 1884, mooi al in one oplossing, maar ik erger me aan wat dingetjes.
Tijd voor een upgrade binnekort en ben wat aant orienteren.

Voorbeeldje, ik heb een Overstayer VCA compressor aangeschaft, moet nog binnenkomen, als ik deze op de 2buss in cubase wil zetten dan moet ik dus eruit via de tascam en er weer in via de tascam maar dan gaat het signaal door de preamps heen. Ofwel, de gain zal nooit exact gelijk staan voor het linker en rechter kanaal.
Ik heb hier geen ervaring mee maar er is geen manier om deze te omzeilen? Of zie ik simpelweg iets over het hoofd.

Verder klikjes en popjes in windows (niet heel veel, maar toch..), ook lijkt de tascam niet altijd gelijk connectie te maken via FW..

Voordeel is wel een all in one, 4 midi ins en outs routen hoe je wilt, ook zitten de functies van de CC-121 erin verwerkt.

Excuse de hijack!

no probs!

De MR816x'en hebben zich ALTIJD goede gedragen hier, nooit driver issues o.i.d
geluidskwaliteit is in die klasse gewoon uitmuntend, dus geen kwaad woord over de MR's :D
zit geen midi op, of controller meuk. gewoon een rechtoe rechtaan interface.

M'n CC121 ga ik waarschijnlijk ook in de verkoop doen, heb een shortcut lijstje onder m'n scherm gehangen en verplicht mijzelf nu to keyboard shortcuts, alleen voor de fader houdt ik hem niet aan.
moet weer een beetje opruimen te veel zooi.

voor de mensen die nog op zoek zijn naar mooie interlinks? komt zometeen een heel zooitje high end VOVOX vrij aangezien ik compleet over ben op Tascam DB25 / Digidesign connectors

Mooie setup man.

Mijn idee is soortgelijk:

SSl alpha link 16 out naar de SPL mixdream. Stereo out van de mixdream naar een TK audio BC-1 voor Glue/Parallel compression.

Tk audio Bc-1 stereo out terug naar de SSL alpha link. In Ableton deze stereo input binnen laten komen om te monitoren.

Ben er alleen nog niet over uit of ik de mixdown in Ableton wil opnemen of in een andere audio editor /DAW..
Weet ook niet of de alpha link core audio drivers multi client zijn....ff testen..

Hoe is de headphone out op de alpha link eigenlijk geconfigureerd? Aangezien je hem met de madi xtreme card niet kan routen....

geen idee, moet ik ook nog uitvinden, mooie setup XS ! heeft die BC1 een wett/dry knob dan?

Wat zal de (geluids)kwaliteit van producties hier omhoogschieten met al die alphalinks :D

ander had je hem ook gewoon op een send kunnen zetten, maar dit scheelt weer een conversie, dus i.d.d. wel handig.

ook vet zeg die overstayer...vet voor in de chain...ook leuk met dei low/high boost..
Ben benieuwd naar de qualy?

Kut nu wilik die ook...:) Wat heeft die jou gekost?

Laatst gewijzigd:
615 euro met sidechain modificatie.., komt nog wel 2% overheen en dan nog 19% btw..
Ook zal er wel een paar tientjes inklaringskosten gerekend worden...
Al met al heb ik op een euro of 800 gerekend..

Als ik hem heb wil ik wel audio er doorheen halen :)
Shoot me a pm..

Back