kan een Nord modular G2 engine als expansion werken?

Jayce

Niet-Betalend Lid
Een vriend van mij vertelde dat hij een g2 engine ging kopen voor naast zijn normale g2 (keyboard).
Hij zei dat je ze op elkaar kon aansluiten en zo vanuit de editor als 1 geheel kon gebruiken. Ik twijfel hier zelf aan (gezien de connecties, en manual), en heb niets kunnen vinden dat zijn verhaal bevestigd.

Kan iemand toelichten of iets in deze richting mogelijk is met deze combinatie?

De Engine is geen expansionboard, want dat zou alleen het aantal Voices vergroten.
Zie het als twee gekoppelde synthesizers via Midi. Je kan wel iets leuks doen via de MidiOut modules, maar dan speel je met één toets wel twee verschillende ´toetsen´, wat geen echte Voices uitbreiding is.

Je kunt wel tot aan VIER G2's of Engines of iedere combinatie sturen met de Editor, dat wel, maar de PatchLoad restrictie blijft gehandhaafd in de hardware. Gewoon vier losse synths.

Het G2 Expansion board is bij Encore Electronics nog steeeds te koop, hoor :)

Wout

bedankt Wout, dat is precies wat ik dacht - soort van - en de bevestiging die ik zocht! :okdan:

Zal mijn maat ervoor waarschuwen (hij ging uit van gedeelde dsp kracht, audio routing etc) maar hoop dat hij alsnog over gaat op de aanschat want het blijven mooie apparaten!

Natuurlijk krijgt hij wel vier Slots = synththesizers er bij!
Audio routing kan ook via kabeltjes en de outs!
Controls via Midi en Audio Out.

Maar nooit en echt nooit grotere Patches!
100% is altijd 100%, zelfs met een Expansion.

Wout

Back