Bouncen external instrument in cubase

Pimpampeter

Muziekfabriek
Ehm, door tijdgebrek heb ik niet echt kunnen zoeken, maar is er iemand die me het volgende snel uit kan leggen:

Hoe kan ik in C5 een kanaal "opnemen" in het project met een externe compressor erop?

Dus ik heb een vocal, zet daar als external effect een compressor op, en wil dat geheel in Cubase terugbouncen.

Help! haha

ja, dat snap ik, maar dat gaat niet met een external effect. Ik moet dus op een kanaal een hardware compressor bouncen, dus het kanaal, met de externe compressor opnemen op een nieuw spoor, waardoor ik de compressor weer op een ander kanaal kan gebruiken, en het opgenomen kanaal MET de compressie gewoon in mijn project kan gebruiken.

Ah, niet goed gelezen dus... :stupid
Als je multiple outs hebt: stereosignaal door out 3/4, door de compressor, weer terug naar Cubase via de inputs, audiokanaal aanmaken, monitor aan en opnemen maar :W

djrazor schreef:
Gewenste spoor exporteren en weer (automatisch) importeren
Pimpampeter schreef:
ja, dat snap ik, maar dat gaat niet met een external effect.

Met Real-Time export toch wel?

huh? wat doen jullie allemaal moeilijk
i.d.d. gewoon realtime export en de compressor als external FX configureren.

huh? wat doen jullie allemaal moeilijk
i.d.d. gewoon realtime export en de compressor als external FX configureren.

Dus een realtime export should do the trick? Das voor t eerst. Met mijn reverb werkt dat namelijk niet, en die is ook hardware, en als external fx geconfigd.

Mijn masters neem ik altijd op op een andere pc (mijn mastering systeem), dus vandaar dat t dan allemaal wel mee loopt...

Doe het al jaren zo, werkt perfect. zal dus een config error op jouw systeem zijn

Dus een realtime export should do the trick? Das voor t eerst. Met mijn reverb werkt dat namelijk niet, en die is ook hardware, en als external fx geconfigd.

Mijn masters neem ik altijd op op een andere pc (mijn mastering systeem), dus vandaar dat t dan allemaal wel mee loopt...

Idd gewoon realtime exporteren. Dat werkt niet voor het eerst zo, maar al sinds SX3. Bovendien; als je een track exporteerd met een ext fx als insert en je hebt realtime export niet aanstaan, dan doet Cubase dat automatisch voor je en krijg je daar ook een melding over.

Dat het met je reverb niet werkte, misschien kwam dat omdat die reverb als send werd ingezet? Zou een heel logische verklaring zijn iig. :D

Da's ook apart op zich.. Ik hoop niet voor je dat hier dan een D A D conversie aan vast hangt...

Da's ook apart op zich.. Ik hoop niet voor je dat hier dan een D A D conversie aan vast hangt...

Je doet het voorkomen alsof dat iets slechts is.
Hoe wil je anders een externe compressor gebruiken (om ff ontopic te redeneren).

En wie weet wil ie juist wel dad doen, heb ik in het verleden ook gedaan om de klank van de mackie 24.8 een beetje mee te geven.

Als je goeie converters hebt en op 24 bit werkt is er geen reet aan de hand, het verschil je hoor je waarschijnlijk niet eens. Behalve als je die compressor ed ertussen hangt ja.

Je doet het voorkomen alsof dat iets slechts is.
Hoe wil je anders een externe compressor gebruiken (om ff ontopic te redeneren).

En wie weet wil ie juist wel dad doen, heb ik in het verleden ook gedaan om de klank van de mackie 24.8 een beetje mee te geven.

Als je goeie converters hebt en op 24 bit werkt is er geen reet aan de hand, het verschil je hoor je waarschijnlijk niet eens. Behalve als je die compressor ed ertussen hangt ja.

Een onnodige dad is ook per definitie "slecht" , ook al hoor je m niet. Dat het nadeel van een dad niet opweegt tegen het voordeel van een mooi stukje hardware snap ik ook wel. Maar daar ging mijn comment ook niet over.

even los van de DAD discussie, ik snap het 2e PC verhaal echt niet, realtime export werkt perfect.
en external instruments zijn altijd inserts in cubase (natuurlijk is de FX channel een aux vanuit mixerperspectief, maar de audio op dit kanaal werkt qua bouncing identiek aan de external
FX insert)

Ik zie t al. 2 dingen door mekaar gehaald. Omdat ik mijn hardware verb altijd als send gebruik, rendert die niet mee met een external export. Vandaar dat ik alsmaar moeilijk zat te denken hoe dat toch voor mekaar moest komen. Als insert werkt t inderdaad perfect.

Ow, enne, onnodige dad conversie: Heb net een Thermionic Culture Phoenix gekocht, en das de onnodige conversie MEEEEEEER dan waard. Wat een topper is dat zeg, niet normaal. Zelfs een boer als ik kan er perfect mee werken!

Ik zie t al. 2 dingen door mekaar gehaald. Omdat ik mijn hardware verb altijd als send gebruik, rendert die niet mee met een external export. Vandaar dat ik alsmaar moeilijk zat te denken hoe dat toch voor mekaar moest komen. Als insert werkt t inderdaad perfect.

Ow, enne, onnodige dad conversie: Heb net een Thermionic Culture Phoenix gekocht, en das de onnodige conversie MEEEEEEER dan waard. Wat een topper is dat zeg, niet normaal. Zelfs een boer als ik kan er perfect mee werken!

Phoenix, kwijl... :D

Als je een track wil bouncen en die moet de send fx meenemen (ext. send fx of niet, maakt hier niets uit) dan zet je je brontrack waar de send op staat op solo en maak je een mixdown van je masterbus
(of een groupchannel, ..). Ben je ook klaar. Dus als het je puur daar om gaat hoef je die verb niet als insert op je te bouncen track in te zetten.

Back