OP-1 synth

het is wel behoorlijk sneu dit... kost zo'n accesoirrepakketje?

Ik zou me behoorlijk gefopt voelen door zon bedrijf. honderden euros leerleggen en dan dit soort kindse upgrades verzinnen is gewoonn een teken dat je je klanten niet serieus neemt, of dat je moet stoppen met dagelijks lsd gebruik...

Hoe bedoel je Rubbah..?

Je legt honderden euros neer voor het apparaat dat je wilt hebben, de accessoires hoef je nie te kopen.
Firmware updates brengen ze gewoon uit, ook met de release van de accessoires hebben ze dingen in het OS voor niets toegevoegd.

denk dat ze met deze aanvulling zich richten op apple liefhebbers, die betalen maar wat graag veel te veel voor iets waar een mooi designtje aan zit :duivels:

maar ik blijf het een uber vat apparaat vinden an sich, qua concept, workflow, formaat etc. Staat hoog op mijn lijstje, alleen erg prijzig, beetje sparen nog

Ik snap het vergelijk niet zo goed met de mono

Stuk of 7 verschillende vormen van synthese, een tape simulatie ipv de sequencer , ipv van die gare drums een sampler. Je hebt gelijk dit ding blaast die mono gewoon weg. :koffie:

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is: kan je hem nu met een MIDI-controllertje bedienen? Hij schijnt geen MIDI-poort maar wel USB te hebben, zijn er verloopjes/tooltjes om toch MIDI-input te kunnen krijgen?

Het lijkt me een waanzinnig grappig ding maar het gebrek aan aanslaggevoeligheid en plastieken keyboardje is wel een nadeel.

Ja die zijn er, ik heb ze wel voorbij zien komen.
Je moet alleen zelf ff zoeken want ik ben lui.

voor mij weinig verschil tussen de OP1 en een Nintendo.

Bij beide is het speelgoed gehalte heel hoog.

700 euro en geen midi,

Lego uitbreiding????

Volgens mij is dit apparaat van 8 tot 12 jaar bruikbaar:dubbel::dubbel::dubbel::dubbel:

ik heb op internet nog niet echt goede filmpjes kunen vinden,

daar heb ik mijn mening op gebaseerd.

kun je niet wat audio uploaden???

Jij kunt beter vertellen dan iemand die zo een ding niet heeft. wij moeten ons op onze indruk baseren.

Lego is best cool :)

Duurd wel weer effe dat ik in NL ben aangezien ik naar Praag ga verhuizen aan het einde van de maand..

ik heb op internet nog niet echt goede filmpjes kunen vinden,

daar heb ik mijn mening op gebaseerd.

kun je niet wat audio uploaden???

Jij kunt beter vertellen dan iemand die zo een ding niet heeft. wij moeten ons op onze indruk baseren.

Lego is best cool :)

Duurd wel weer effe dat ik in NL ben aangezien ik naar Praag ga verhuizen aan het einde van de maand..

Als je in NL bent dan moet je zeker ff langskomen.., heb inmiddels een schattige modular staan gericht op samplen :)

doetie eigenlijk ook audio via usb?

Nee, wel transferen van de 4 tracks van 6 min per stuk

Ik wil wel eens komen kijken naar dat ding, mag dat ook? :engel:

Je bent welkom..

Ik heb hem een tijdje gehad, en weer snel verkocht. De output was inderdaad een van de nadelen, niet vanwege de noise. Dat was me niet zo zeer opgevallen. Waar ik over viel was de slechte kwaliteit van de output. Je kon duidelijk verschil horen tussen de ingebouwde speaker. Waar het mid en hoog redelijk klonk uit de speaker was het uit de output gewoon dof. Oké voor een gsm of iets dergelijks maar niet iets wat voor een synthesizer moet doorgaan. Voor een fatsoenlijke opname moest ik de output samplen en via USB overzetten naar de pc.

Ik denk dat je iets niet 100% goed hebt gedaan..
Opnemen op tape en daarna via usb de audio importeren resulteert in een identieke opname, wat wel belangrijk is is dat je je master effecten uit hebt staan tijdens het maken van een beat, deze worden namelijk niet meegenomen bij het opnemen naar tape.Had je toch de master effecten willen hebben dan kan je eenvoudig resamplen.
Ik vermoed in jouw geval een user error..
Wat betreft geluidskwaliteit van het speakertje en de headphone output. Wat verwacht je? Het is een super klein speakertje dat prima dienst doet om te jammen maar je snapt toch wel dat je niet kunt vertrouwen op dat speakertje tijdens het maken van een beat. Laag hoor je niet en het is niet waarheidsgetrouwe weergave.

De output kan noisy zijn maar kan je verhelpen door het laden via usb uit te zetten en eventueel (als het heeel erg stoort) een di box oid gebruiken om de output via een hogere impedantie binnen te krijgen.
Ik gebruik de op-1 nu dik een jaar en stoor me nergens aan..

Nee ik heb het over de directe output die benedenmaats is, heeft niks te maken met master effects. Via usb was slechts om de output te vermijden. Dat jij de OP-1 zo geweldig vind goed voor jou maar ik heb een andere mening.

Back