OP-1 synth

Met mijn oude sony oordopjes hoor ik redelijk wat digitale ruis. Met mijn DT990 is dat al een heel stuk minder...
Via de de line out naar de mixer hoor ik een heeeel klein beetje ruis tot ik op play druk..... Dan knallen de beats er fenomenaal uit :)

haha, beter! Ik zou hem voor geen goud willen missen... het is ook mijn grote maatje tijdens de nachtdiensten :-)

Of.... je overdubt zoveel gedetunede sounds als je maar wil op tape, en dumpt de tape in de sampler :eureka:

Ik ben echt verslaafd aan dat ding.. wat mij betreft mogen ze meer 'toy' achtige synths en drumcomputertjes uitbrengen, heerlijk om mee te jammen en live mee op te treden! Hij voelt overigens totaal niet cheap aan ofzo.. uitstekende kwaliteit en output!

Gister uitgepakt en geen moment meer losgelaten.

Ongelooflijk hoe snel je iets kan opbouwen.......de beperktheid dwingt je om creatieve keuzes te maken, waardoor ik al heel snel muziek maak, die ik normaal nooit zou maken.
Lekker musiq concrete met de radiosampler, noise stukken met de DNA.
Ook het ontbreken van quantizing geeft het geheel zo'n lekker flying lotus groove(mn timing zuigt)

nu nog een manier vinden om er een trigger signaal uit te krijgen, zodat ik mn Bugbrand er vrijdag mee aan kan sturen.
Iemand een tip voor trigger out?

Gister uitgepakt en geen moment meer losgelaten.

Ongelooflijk hoe snel je iets kan opbouwen.......de beperktheid dwingt je om creatieve keuzes te maken, waardoor ik al heel snel muziek maak, die ik normaal nooit zou maken.
Lekker musiq concrete met de radiosampler, noise stukken met de DNA.
Ook het ontbreken van quantizing geeft het geheel zo'n lekker flying lotus groove(mn timing zuigt)

nu nog een manier vinden om er een trigger signaal uit te krijgen, zodat ik mn Bugbrand er vrijdag mee aan kan sturen.
Iemand een tip voor trigger out?

Stereo output gebruiken als 2x mono. Links audio, rechts trigger puls ?
Ik mag aannemen dat je van ieder spoor de pan kan instellen als je naar je opname gaat (dat vinyl ding toch ?)
Om de boel op te fleuren, pleur je wat chorus/reverb/echo op het audio kanaal, maar dan wel pas boven de 500hz zodat alles eronder wel strak laag blijft.

Een bekende van mij gaat er waarschijnlijk eentje kopen en hij heeft al toegezegd dat ik hem dan even mag lenen, dus ben benieuwd.

Back