OP-1 synth

Lekker bezig Jean....:okdan:

In eerste instantie leek het me niet zo'n interessant apparaatje, maar kom daar toch een beetje van terug. Zeker als je on the road bent (of in ieder geval niet in je studio) en je toch lekker creatief bezig wilt zijn. Je kunt wat je gemaakt hebt later natuurlijk nog weer bewerken of gebruiken in een groter geheel - al was het maar als samples.

in de woonkamer terwijl vrouw lief kook ..met kopf gehurer tuurlijk ...k doe best vaak effe een mc202 tb/ program ... by vriendin en rm1x sessie op de kopftelefoon ..is inspirernd soms effe anders werken

houdje scherp je weet ....uh niet ;-[
:engel: half ........

poeha, nope, vaak erg elitair volkje dat wat zit te pochen met iets wat ze toevallig hebben bereikt.
En als je hen vraagt naar de betekenis dan kunnen ze er uiteraard alleen maar op reageren met "goh ja, dat is eigenlijk volledig naar eigen interpretatie hoor. De één ziet er dat in, de ander iets anders."
Vage shit, lekker in de mist gehouden om niet van de sokkel te vallen.

Kortom, binnen hetzelfde kraampje als dit geneuzel met ambient sound-FX, heel toevallig bereikt door het draaien aan wat semi-willekeurige knoppen.
Kan best interessant zijn als preset binnen een softsynth, maar kunst zou ik het niet noemen, laat staan een "releasebare" track.

Categorie "ik kan vage sounds maken en daardoor lijk ik zelf gesofisticeerd, maar vraag me niet om het ooit nog eens na te maken".

(nuancering: ik ken Jena totaal niet. Ik wil hem/haar dus zeker niet persoonlijk aanvallen. Kan alleen maar reageren op hetgeen ik ervan te beluisteren krijg en dat vind ik -voorlopig- verre van bijzonder, das al)

zout ..zou-t dan toch iets belgiesh zijn ...iig gaak binnekort leuk belgiesh feestjuh bezoekuh ..bericht jullie dan nog wel ofzo is;-]]]
op-1 lijkt me een creatief tooljuh ofje der geld voor over hebt ? ..das een eigen keuze ..een ipad kan dat ook allemaal ..
en een tb3 606 kan ook creatief opje "schoot / tafel / camping "werken maaruh ...daar ging t nie om ..tis leuk eens ander maniet muziek te maken ..houdje scherp ..zei k dat net ookal ???hmmmmm

:engel:

gebruikersinstellingen (bovenaan) > Negeerlijst wijzigen (links) > "Keybern" invullen en op OK klikken.
mooi :doei:
Ik vind iemands muziek "de grond in boren" helemaal niet te ver gaan.
Wat een maatschappij als je al geen kritiek mag geven.
er zit wel een verschil tussen iemand kritiek geven en ongefundeerd zonder enkele nuances een muziekstroming afkraken. ik ga ook niet op een r&b-forum lopen spammen dat iedereen daar naar kattengejank luistert.
Kweek eens wat vel.
*boehoehoe*
kweek eens iets waar je vrolijk van wordt.

sorrie voor deze forumvervuiling, nu weer gewoon on-topic!

ik hoor bijna alleen maar elektro en ambient-achtige muziekjes; iemand al iets industriëels gemaakt op de OP-1?

Net weer even een review gekeken van de OP-1 en ik begin toch echt wel wat enthousiast te raken geloof ik :) Dat ding heeft toch genoeg mogelijkheden aan boord om interessante dingen mee te doen als ik het zo zie.... Nou weet ik niet precies hoe hij in het echt klinkt (die filmpjes zij qua geluid over het algemeen niet echt best), maar dat valt geloof ik erg mee als ik sommige gebruikers hoor. Op de een of andere manier lijkt het me ook een machine waarvan de beperkingen (die er natuurlijk wel zijn) juist creatief kunnen uitpakken.

Als ik veel on the road zou zijn (hotels e.d.) zou ik er bijna zeker een aanschaffen..... 10 x beter dan TV kijken in ieder geval :D En het apparaatje neemt superweinig ruimte in!

Ben net terug van vakantie............en heb redelijk vaak met de OP-1 zitten pielen.....blijft een geweldig ding.

Zal proberen dit weekend een review te schrijven (wordt moeilijk......want ik ga morgen de Fenix XL en sequencer ophalen)

Hier een album helemaal gemaakt op de OP-1(door iemand met veel meer talent dan ik)
http://ohpeewon.com/discussion/162/entire-album-made-on-the-op-1

De prijs in combinatie met het missen van een midi clock is voor mij een reden om even over te slaan.

Moet wel zeggen dat het er allemaal erg mooi uit ziet heur :okdan:

Ben net terug van vakantie............en heb redelijk vaak met de OP-1 zitten pielen.....blijft een geweldig ding.

Zal proberen dit weekend een review te schrijven (wordt moeilijk......want ik ga morgen de Fenix XL en sequencer ophalen)

Hier een album helemaal gemaakt op de OP-1(door iemand met veel meer talent dan ik)
http://ohpeewon.com/discussion/162/entire-album-made-on-the-op-1

Massive! Zou zo een figuur achter daftpunk kunnen zijn...

ik bedacht me dat met de ingebouwde radio en een 'geheime zender' je een leuke 'radio feedback loop' zou moeten kunnen maken :dj:

Even een kleine vraag en ik denk dat ik het goed gelezen had: Maar alle audio die je er af trekt wordt dus een mono mix? Of kan je wel stereo audio bouncen?
Ik vind de sound die het die het ding heeft geweldig, de drums komen er over het algemeen wel lekker uit als ik het zo hoor, en het feit dat er geen quantize op zit, geeft hele warme/levendige muziek die heel erg in contrast staat met wat ik tegenwoordig hoor. (daartoe reken ik zeker ook mijn eigen muziek, want ik blijf maar quantizen, vaak meer omdat het kan dan omdat het moet.

Ok wel stereo dus: Finally, the album mode offers two "sides" of six minutes each to which your final stereo mix can be recorded with an additional layer of synthesis, drums, or live input (or all three if you're fast at switching),

Godverdikkeme, ik wil hem ook. Maar ben bang dat ik er zelf niet zo'n virtuoos op ben als de mensen die ik zie op youtube.

OK, aangezien ik nogal veel sample, hoe edit je je samples en is het mogelijk om 16 chops van een sample te maken? Want als dat kan zie ik mezelf al helemaal gaan met mijn iphone/spotify en die OP-1

ik bedacht me dat met de ingebouwde radio en een 'geheime zender' je een leuke 'radio feedback loop' zou moeten kunnen maken :dj:

ik heb dat wel eens ergens gezien geloof ik. ik denk The Orbital maar ik het kan ook een andere act in diezelfde hoek zijn, het was iig een concert dat live op BBCradio uitgezonden werd en tijdens het optreden gingen ze met een radio aan de slag.

Voor iedereen die denkt dat ik hem nu zat ben omdat ik me even afzijdig heb gehouden........ik ben er nog steeds heel blij mee.
Het is en blijft een geweldig apparaatje, met een eigen sound en interface.
Er zijn wel wat dingetjes die verbeterd mogen (en waarschijnlijk ook GAAN) worden.........maar echt een top ding.
Momenteel heb ik het alleen ff te druk voor het dingetje........komt snel weer.

Sonicstate OP-1 review
enjoy:
Wow, amai dat lijkt toch wel COOOOOL hoor die OP-1 !!
Veel beter dan dat speelgoed van korg toch ???

Alleen .. hmm ... € 799 !!??

Dan liever eerst een Access Virus Snow voor mij !! :) :)

Back