Jomox mbase 11 vs drumstation

MSK

Psychopatisch lid
Hallo synthforum mensen.
Ik ben op het moment gedreven bezig met hardcore techno en stuiter op het probleem, kicks.
Opzich geen problemen mee, maar ik ben toch benieuwt wat mensen hier een betere keuze vinden, of mij kunnen aanraden.
Ik twijfel over de drumstation en de mbase.
Ik vind de mbase erg tof kwa sound maar heb soms wel troubles met de workflow vanwege glitches in het ding.
De drumstation, heeft ook nog 808 sounds, 909 claps hats etc.
Drumazon spreekt me ook erg aan, maar dan is het meer werk door me meng paneel te knallen en ik heb geen piles of cpu.
Misschien een overbodig topic, mijn excuses dan.
Het is in mijn hoofd een zeer aanwezige kwesties.

waarom geen sampler?
neem bijvoorbeeld een Akai,zet je op een diskette of usb-stick(ligt aan de sampler) enkele 909 kicks en stuur je hem vanuit je pc aan via midi, kan je ook via je mengpaneel nod bijwerken.

Mbase is echt een hele andere league als een drumstation. Wil je buiten de computer blijven werken zou ik zeggen, Mbase. en anders gewoon voor de vst's of samples gaan. Ik heb zelf de airbase en zou die nooit omruilen voor een drumstation.

Ok bedankt voor de info, ik heb al 2 samplers staan en heb inderdaad zo gewerkt maar het blijven samplers die ik niet kan tweaken.

Tuurlijk kan je de samplers wel tweaken, het is alleen niet zo makkelijk als bij de Jomox of Drumstation, dit vanwege het gebrek aan knoppen.

Kicks zijn wel lastig om onder de knie te krijgen omdat je 3 dingen moet balanceren:
1 De basis pitch van de sample/oscillator
2 De decay van de pitch envelope
3 De modulatie diepte van de pitch envelope.

In de bijlage heb ik een G2 demo patch gemaakt waarmee je kan experimenteren. Dit zal je helpen om betere kicks te maken op welk voor apparaat dan ook.
G2 Demo hier downloaden.

Attachments

• Basic Kick patch.pch2
    1,1 KB · Bekeken: 91
Het ligt niet zozeer aan de sampler, het is meer dat het sampletje zelf praktisch al getweaked is kwa decay.
En ik met mijn gold baby samples geen kicks hebben die lang genoeg zijn.
Alsnog de moeite voor mij in sample looping e/d me wat meer te verdiepen.
Ik zalde gs2 patches checken als ik terug ben van mijn vakantie.
Bedankt voor jullie moeite!

Drumstation is best veel value for money hoor, gewoon voor erbij en tweakable ook. (150 euro)
denk dat je met een goede sampler ook een eind komt alleen controls zijn wat minder die zijn bij de drumstation erg hands on. Veel oude house platen zijn gemaakt met 808/909 sample kits in de s1000 bijv. oude bak maar veel karakter.

Ik vind de s950 die ik heb erg fijn, heeft ook digital in en lekkere filter.
Ik ga maar eens kijken of ik in absynth een droge kick kan maken en dan met die sampler aan de gang voor ik verder denk over de novation. Mijn mbase is een beetje buggy.
Is timestretchen misschien een goeie om de kicks te verlengen of moet ik dan toch echt aan de envelope pielen?

Door time stretchen verlies je snel punch. Ik zou beter gaan na denken over het layeren van kicks. Kweet niet hoelang je je kicks hebben wilt. Voor techno kick samples ben ik erg te spreken over fixed noise Kreate, Gaan diep en hard met lekker veel punch. Als je dan ook nog eens aan het layeren slaat kom al een heel end. Zeker met die s950!

Een Drumstation voegt niet zo gek veel toe aan wat je met een sampler en een 909 kitje kunt (het voegt wel veel ruis toe trouwens). Je kunt tweaken, maar het blijft gewoon een bak met lelijke samples. Ik begrijp dat je met hardware wilt werken, maar de D16 Drumazon en Nepheton klinken veel 'analoger' dan de drumstation. Ook al is het software, dit is wel het beste alternatief voor een 909 en 808.

Die Mbase moet je maar eens op zoeken op dit forum, de meningen zijn verdeeld. Maar ik zou daar toch eerder mijn geld aan uitgeven dan aan een drumstation.

Ja ik zit nu sterk te denken aan drumazon in combinatie met de s950.
Ik heb al wel een mbase maar als ik er midi aanhang geeft ie een raar ruis tikje door. Vandaar dat ik alternatief overweeg.
Als dank voor de info binnekort een sample pack met zelf ingespeelde funk breaks van mijn drumkit. ( dit was ik al van plan maar nu heb ik extra motivatie)

Nou het is de drumazon in combinatie met mijn akai geworden dus inderdaad.
met wat instellingen met crossfading is het prima te doen een 909 enig sinds na te bootsen.
8 outputs is ruimgenoeg voor een 909 kit, alleen nog een probleem met open/close hihat..
Maar daar verzin ik wel iets voor.

Nou het is de drumazon in combinatie met mijn akai geworden dus inderdaad.
met wat instellingen met crossfading is het prima te doen een 909 enig sinds na te bootsen.
8 outputs is ruimgenoeg voor een 909 kit, alleen nog een probleem met open/close hihat..
Maar daar verzin ik wel iets voor.

De TR-606 is een hat-beest, misschien kan je daar naar gaan kijken :koffie:

Misschien wordt er bedoelt dat de open hat nog na rammelt als je de closed hat op een 16e erna heb zitten.. uitgaande van een lange releasetijd??? Bij de meeste drummerts mute de closed de open hat tenminste..

Back