Thijs840
Ingeburgerd
hey mensen
ik zat zojuist weer ff met mijn synths te spelen en deed opzich een leuke ontdekking.
ik heb geen idee of dit klopt ja of nee, dus gelieve niet van die negatieve reacties:$(ik ben ook maar noob
)
ik zat op een gegeven moment namelijk op 1 van mijn 2 junos te spelen(106)
en ging een kijken hoe de Pulse ocsilator klonk als die op de standaard Square vorm zou staan.
ik weet niet of dit dan een perfecte square is ofzo, maar ik vond hem nogal "dik" klinken.
ik dacht toen ook bij mij zelf........juno 106+dik=onmogelijk?
dus ik ging eens kijken bij de sub oscilator....dat een ECHTE square is.
en die klonk heel anders!
dus ik ging eens proberen om ze op de zelfde noot te vergelijken, en ze klonken bijde Heel anders!:O
weet iemand of de Pulse Oscilator van de Juno 106 wel ECHT tot Square gaat?
en weet iemand waarom roland uberhaupt 2 soorten squares in een juno doet,los van het feit dat er 1 pulse with adjustment heeft?
mischien van wege de prijs toender tijd?
ik ben zelf 20 en heb de 80s niet mee gemaakt(helaas)
dus ik ben erg benieuwt!
P.S ik ga ff met Goldwave de 2 sounds opnemen zodat ik het eventueel kan laten zien
Thx!
Thijs
ik zat zojuist weer ff met mijn synths te spelen en deed opzich een leuke ontdekking.
ik heb geen idee of dit klopt ja of nee, dus gelieve niet van die negatieve reacties:$(ik ben ook maar noob
)ik zat op een gegeven moment namelijk op 1 van mijn 2 junos te spelen(106)
en ging een kijken hoe de Pulse ocsilator klonk als die op de standaard Square vorm zou staan.
ik weet niet of dit dan een perfecte square is ofzo, maar ik vond hem nogal "dik" klinken.
ik dacht toen ook bij mij zelf........juno 106+dik=onmogelijk?
dus ik ging eens kijken bij de sub oscilator....dat een ECHTE square is.
en die klonk heel anders!
dus ik ging eens proberen om ze op de zelfde noot te vergelijken, en ze klonken bijde Heel anders!:O
weet iemand of de Pulse Oscilator van de Juno 106 wel ECHT tot Square gaat?
en weet iemand waarom roland uberhaupt 2 soorten squares in een juno doet,los van het feit dat er 1 pulse with adjustment heeft?
mischien van wege de prijs toender tijd?
ik ben zelf 20 en heb de 80s niet mee gemaakt(helaas)
dus ik ben erg benieuwt!

P.S ik ga ff met Goldwave de 2 sounds opnemen zodat ik het eventueel kan laten zien

Thx!
Thijs