Jomox mbase 11 vs drumstation

Als dat zo is zet je gewoon een open hat met velocity 0 op de plek neer waar je wilt dat hij dicht is.....werkt ook lekker op cymbals enzow.

Als dat zo is zet je gewoon een open hat met velocity 0 op de plek neer waar je wilt dat hij dicht is.....werkt ook lekker op cymbals enzow.

Da's ook een goeie :eureka:

Het is niet perse een probleem, maar in de kit die ik nu heb gebouwt zitten 2 close hats en een open hihat,
als ik een patroontje op 180 bpm programmeer met 16de noten voor de hihats, en ik trigger een dichte hat, dan een open hat, en dan weer een dichte hat, dan klinkt de open hat nog terwijl ik een dichte hat laat klinken.
Ik heb het nu gefixt, door wat veranderingen in de midi instelling kan ik via note-off in renoise de open hat handmating laten stoppen!

Het is niet perse een probleem, maar in de kit die ik nu heb gebouwt zitten 2 close hats en een open hihat,
als ik een patroontje op 180 bpm programmeer met 16de noten voor de hihats, en ik trigger een dichte hat, dan een open hat, en dan weer een dichte hat, dan klinkt de open hat nog terwijl ik een dichte hat laat klinken.
Ik heb het nu gefixt, door wat veranderingen in de midi instelling kan ik via note-off in renoise de open hat handmating laten stoppen!

Dat dacht ik al.
Je moet dan de hihats op dezelfde uitgang zetten, die is monofoon. Dus er kan maar 1 geluid tegelijk worden afgespeeld. De closed hihat zal dan de open hihat afkappen en visa versa.

ik heb een 808, 606, een airbase gehad en nu heb ik nog een xbase999 (thuis) en xbase09(live).

de jomox kick vind ik echt schitterend, hang er nog een distortie pedaal achter en je hebt een vette kick. Dus ik zou voor de MBase gaan maar ben dan ook volledig wild van Jomox..

Ik heb een DrumStation. Op zich leuk, maar ik zou hem in ieder geval niet nog eens kopen. Teveel instellingen, net iets te kleine knoppen en als puntje bij paaltje komt heb je net zoveel aan wat samples want je kiest toch wel een voorgeprogrammeerde set. Het ding is gemaakt om zoveel mogelijk te kunnen tweaken, maar je kunt (en moet) er teveel aan tweaken om er lekker muziek mee te maken.

Enige echte voordeel zijn de afzondelijke uitgangen, maar dat zijn er dan te weinig om alles apart uit te sturen, bovendien moet je dat ook allemaal weer instellen en dat leidt alleen maar af.

...misschien moet ik hem onderhand ook maar eens leegsamplen en verkopen... ;-)

Back