EMS VCS 3 putney

staat hier ook op synthforum, is van leo

tja, ik zie m ook nog niet 1-2-3- vertrekken, is een hoop geld, maar ik heb zelf ook de portemonnee flink moeten opentrekken.
geloof dat dit soort dingen niet zo hard gaan in nederland. we zien wel.
en anders moet ik een plekje zien te maken. ook geen straf.
heb ook al gedacht m in californië te koop te zetten, in ruil voor een vakantie in een dikke villa in de hollywood hills, weekje of 3, van de een of andere rocker die de zomerfestivals doet en van huis is. maar dat zal wel nog lastiger zijn te regelen.

wat er rechtvaardigd is, of zou moeten zijn aan een prijs van een synthesizer, zou ik echt niet weten. maar ik weet wel dat ik nog nooit iets ben tegengekomen dat de ems putney zelfs maar benadert.

Citaat Leo : weet wel dat ik nog nooit iets ben tegengekomen dat de ems putney zelfs maar benadert.
Wil je niet beledigen met mijn uitspraak en je hebt gelijk met je citaat.
Maar hem ruilen tegen een 3 week durende vakantie lijkt me geen goed plan.
Hou hem gewoon voor me vast, zodra ik de lotto win koop ik hem wel van je.

zolang het over apparaten gaat, en de prijzen ervan, raak ik niet beledigd.

ik zal er eens over denken, maar ik vermoed dat je niet eens meespeelt in de lotto.

ik dacht even dat audiocollage belangstelling had, maar waarschijnlijk is ie gewoon van de inquisitie of zo ;)

anyway - hij staat weer op marktplaats, nog steeds veel knikkers.

ik had er een plek voor ingeruimd, paste allemaal net, toen er vorige week iemand kwam informeren of ik m nog verkocht, dan ga ik er toch weer over nadenken en malen. en ik merk wel: hoe minder hoe beter en 1 vcs3 is ook al erg mooi, maar ze zijn wel heel verschillend, maar.... nouja, hij staat dus weer op marktplaats. gaat sowieso niet hard in het zomerreces, we zien het wel.

Het blijft een van de gaafste synth's die er zijn en er is nog niets wat aan hem kan tippen qua funfactor. de bediening nodigd uit om te experimenteren, de snelheid van het patchen is geweldig en hij verbaasd me elke keer weer met nieuwe klanken. ik heb een ems synthi aks en nog een aantal andere analoge synths. Maar de Synthi zal waarschijnlijk de synth zijn die ik het langst probeer te behouden.

Als je de verhalen hoort over EMS over het algemeen blijken meerdere mensen van mening te zijn dat het hun beste synth ever is. Als je het zo beredeneert, is het niet zoveel geld. Je kunt je hele studio vol synths hebben staan en toch niet tevreden zijn. Heb ik meerdere keren ondervonden. Als ik maar een beetje in de buurt kom qua knikkers van een EMS ga ik hem kopen. Gewoon omdat al die lui die nu zo'n ding hebben zo enthousiast erover zijn. Al is het alleen maar om er ook een mening over te kunnen vormen:)

Het voorgaande is bij mij het geval. Ik heb al veel synths gehad maar op de een of ander manier zijn er heel veel synth's die klanktechnisch of qua mogelijkheden of wat betreft bedieningsgemak een onbevredigend gevoel geven.
Voor mijn Synthi AKS heb ik een berg geld betaald met daar bovenop nog eens een vrij kostbare reparatie. Hiervan heb ik nog geen moment spijt gehad.
De AKS is geweldig vanwege zijn formaat gewoon dekseltje erop en je heb een samsonite koffer. Ergens een stekker opzoeken, inpluggen, interne luidsprekers aanzetten en genieten (b.v. de camping, een hotel kan ik me niet meer veroorloven;))

(b.v. de camping, een hotel kan ik me niet meer veroorloven;))

:D ik ben het helemaal met je eens, maar op het moment dat ik gedwongen wordt op een camping te gaan staan i.p.v. lekker in een hotel, gaat de EMS er hier uit. als er verder niks meer te verkopen valt.

:D ik ben het helemaal met je eens, maar op het moment dat ik gedwongen wordt op een camping te gaan staan i.p.v. lekker in een hotel, gaat de EMS er hier uit. als er verder niks meer te verkopen valt.

Serieus? Je prefereert tijdelijk vermaak in de vorm van een hotelkamer boven eeuwig vermaak in de vorm van één van de meest geweldige synths ooit? Dat is vloeken in de kerk hier ;)

Zit liever op een goede camping dan in een hotel. Moet het niet te veel regenen.

@Leo verloop je ze nu alle twee ? Hij was toch verkocht.

Waardeloos dat mensen hun afspraken niet nakomen.

Ding raak je heus wel kwijt.

nee, was niet verkocht, maar ik twijfel zelf en als ik dan even speel, denk ik toch - hou m maar hier.
zit nu ook al weer sterk te twijfelen, ook omdat ze zo verschillend klinken.

maar dan moet er weer iets anders uit, want het staat nog steeds te krap naar mijn zin.
en dat zou dan minimoog moog source of micromoog zijn, alle 3 in topstaat en toch wel favorieten.
nouja, we zien wel.
misschien toch een aanbouw aan eht huis. maar eerst de badkamer.

neemt niet weg, blijft vervelend als afspraken niet worden nagekomen. maar ook dát nog liever dan op de camping staan....

Aha, zag nieuwe foto,s met een doos onder de tafel. Dacht van die is verkocht en terug gezonden. Zou flink balen zijn een synthi een reisje laten met de post heen en weer voor piet snot.

Camping is iets waar je zelf iets van moet maken. Ik heb minder goede Hotels mee gemaakt. Geef mij maar een Camping , Bier bbq , en een meer om in te zwemmen. Auto om beetje rond te rijden :)

Heb toen ik nog jong was echt een supertijd gehad op de camping, waar mijn ouders een stacaravan hadden. Maar ja, leuke vriendengroep, mooie bosrijke omgeving met oude vervallen huizen, later veel stappen in Weert.....is ook niet zo moeilijk natuurlijk :)

Maarre on topic: supermooie machine Leo. Ben niet gauw afgunstig, ook nu niet, maar dit gevoel komt misschien het meest in de buurt :D Heb van de week een tweede staatslot gewonnen, dus wie weet!

Back