Leuk spul op MP

Hat ging om een synthex aangeboden door iemand met de naam "zwitserleven" met een prijskaatje van maar liefst 5600 euro.

Daarop volgde deze advertentie ook van een synthex
http://muziek.marktplaats.nl/synthesizers/418354798-elka-synthex-mint-condition-perfect.html
die staat er nog steeds op. met een beduidend aantrekkelijkere prijs van 3750,-

Die van zwitserleven is kort daarna in prijs verlaagd na 4000 euro en vervolgens enige momenten later naar 3600 euro en kort daarna is de hele advertentie verwijdert.

nb. Best vermakelijk al die gasten die zich de koppen in zijn aan het slaan in dit forum.

O, ja helemaal vergeten van alle bakken die ik gehad heb is dit wel de mooiste. Niet van uiterlijk maar wel de magistrale klank. enige instrument dat ik gaver vind is de ems synthi aks, maar die twee zijn met geen mogelijkheid te vergelijken.
Voor melodieën de Synthex
voor geluidseffecten en onmogelijke klankwerelden de EMS
De synthex maakt gehakt van een obxa, sequential prophet T8 laat staan wat het met eende jupiter 6 doet.

Oke:) waar waren we gebleven? Synthex is een vette synth, maar maakt hij echt gehakt van een T8? Van de jp6 begrijp ik, maar is de jp8 ook minder dan de Elka?

Van de T8 zeker ik spreek uit eigen ervaring.
Het toetsenbord van de T8 is fenomenaal met z'n houten gewogen toetsen en zijn POLYPHONE AFTERTOUCH en dan de realtime mogelijkheden die je daar mee hebt.
T.o.v. de Jupiter 8 weet ik het niet zelf maar als ik de berichten moet geloven van ervaringsdeskundigen wel.

Die van 3750 staat in Hulsberg op de Burgemeester Kengenstraat bij L. van der Sangen (ik snap dat mensen dit soort gegevens laten zien op MP). Staat overigens niet vermeld in de telefoongids.

Denk toch wel dat de Elka Synthex samen met de MemoryMoog de beste van de analoge poly's zijn.
Daarna komen pas de Roland Jupiter 8 en Oberheim OBX(a) / Matrix 12 en Sequential Circuits Prophet 5.
Wie geld genoeg heeft koopt ze allen, kun je zelf een vergelijk houden ;)

Ik heb mijn Synthex geruild tegen een Xpander en nog wat. Vind de Xpander veel spannender en warmer dan de Synthex. Of had ik dat al 10 keer gezegd? De sequencer was wel erg leuk.

Bericht door een moderator:
opgeschoond , Ik hoop dat het uitgepraat is .
Zo niet ...verwijs ik naar de mogelijkheden van de p.b

dan ben jij het zeker, die die nepadvertenties plaatst ?! :eureka:

begrijp die hype ook niet helemaal, al jaren in het bezit van deze bak
filtersectie met low/band/high pass sectie is wel ok
en natuurlijk de ring/cross modulatie, ook mooi,
maar om deze in dezelfde categorie te plaatsen met een memorymoog?
die laatste klinkt een stuk vetter volgens mij
de chorus is wel heel mooi, ik ken geen andere chorus die het beter kan,
voor warme pads een echte aanrader

Back