Leuk spul op MP

volgens bronnen is de synthex voor een goed bedrag naar zwitserland vertrokken (opgehaald)

Zozo iedereen doet ineens zijn Synthex weg. Staan er nu weer 2 op marktplaats
Hoewel die Zwitserleven uiteraard een grappenmaker van hier moet zijn.

On f#(x!ng geloofelijk.
Iedereen verkoop tegenwoordig zen analoog.
Kan alleen maar den prijs ten goede komen :okdan:
Straks kunnen we weer vintage analoog kopen aan dumping prijzen
Whhhhhhhhoehaaaaaaaa

Ik ben te laat geboren
Wel had je hem toen ook ontdekt dan? Degene die ik bij Feedback kocht voor 1200 gulden heeft er een jaar gestaan geloof ik. Men dacht aan Elka aan een B merk. Men vond ook de lay-out niet mooi en hij was log. Die sequencer was natuurlijk bij aanvang al achterhaald, want die techniek ging zo snel. Alleen wat echt super aan die sequencer was dat je over 1 oktaaf jouw basline/sequence kon transponeren.

Goei vraag meeste mensen wouden het niet meer.
Ktwijfel of mensen geen verschil hoorde tussen de twee (digi en analoog)
Go with the flow zeker....
Moest ik erbij geweest zijn ik zou het wel weten.

Alleen wat echt super aan die sequencer was dat je over 1 oktaaf jouw basline/sequence kon transponeren.
key-add
Goei vraag meeste mensen wouden het niet meer.
Ktwijfel of mensen geen verschil hoorde tussen de twee (digi en analoog)
Go with the flow zeker....
Moest ik erbij geweest zijn ik zou het wel weten.
ik denk het niet... digitaal werd gezien als perfect... drums moesten super strak qua timing maar ook qua geluid steeds exact hetzelfde klinken, synths die niet meer out of tune waren werden gezien als het summun etc... toen werd er ook nog gewoon muziek gemaakt die niet zijn wortels had in "oh luister die ene osc eens wat vet he?" maar meer in de conventionele muziek soorten van die tijd... dus zeker geen electro etc. want dat bestond nog niet...

Beetje typisch die Synthex hype. Voor 5600 euro koop je daar niet bijna een CS-80 voor? Of een MemoryMoog LAMM? Of een Roland en een Arp modular? Lopen er echt mensen rond die zeggen nee doe mij toch maar die DCO poly met software envelopes voor dát geld? :frons:

Hij klinkt best goed. Maar geen 5600 euro goed.

key-add

ik denk het niet... digitaal werd gezien als perfect... drums moesten super strak qua timing maar ook qua geluid steeds exact hetzelfde klinken, synths die niet meer out of tune waren werden gezien als het summun etc... toen werd er ook nog gewoon muziek gemaakt die niet zijn wortels had in "oh luister die ene osc eens wat vet he?" maar meer in de conventionele muziek soorten van die tijd... dus zeker geen electro etc. want dat bestond nog niet...

aha, dus dat heet Key-add
thanx

Kijk voor artiesten was het natuurlijk een log apparaat. bijna 50kg meezeulen.

Denk dat ik het tegenwoordig voor mezelf dan kan vergelijken met wagens.
Tuurlijk wil iedereen en ik ook een electronische zuinig wagen.
En pas op er zijn er die hard gaan.
Ma ik zal altijd de geur en het geluid missen van een dikke V8

Alleen wat echt super aan die sequencer was dat je over 1 oktaaf jouw basline/sequence kon transponeren.

En voor degenen die geen fortuin hebben: de step sequencer van de JX-3P kan dat ook. Zeer leuke functie, de backbone van heel veel van mijn muziek.

Back