Samenvoegen output signaal van twee mixers.

G

Guest

Guest
Hoi,

Ik ben op zoek naar een kastje (liefst 19 inch), waarmee ik de stereo outputs van twee mixers kan samenvoegen.
Wat wil ik minstens:
Twee stereo inputs
Een stereo output

Wat zal leuk zijn erbij:
Input volume regelbaar
VU meters per input
VU meter output

Wil hem gebruiken om als ik live op treed met iemand anders onze twee mixers samen te voegen. Gebruik daar nu een Dateq XTC voor, maar die laat ik liever thuis en ik wil euro's spenderen aan een leuk/kwalitatief goed alternatief:)

Zoek dus geen summing mixer met tig inputs, maar een bescheiden bak met een redelijke/goede kwaliteit.

grtzzzz Brucert

Is voor dat doel en voor live zo'n kleine 4 kanaals mackie ofzow niet goed. EQ heb je niet nodig neem ik aan, dat zou een reden zijn om het niet te doen. Die dingen kosten niets en doen wat ze moeten doen en zijn erg klein...

musical-instrument-d_11610.jpg

Heej Joost,

Zoek geen mixer mixert, zitten teveel onderdelen op die ik niet gebruik. Betaal liever extra voor de onderdelen die ik wel gebruik.
Bedankt voor het meedenken..

Zoek geen mixer mixert

Wat jij zoekt IS een mixer. 2 Signalen bij elkaar voegen is mixen en zoek je dus een mixer, maar zo simpel mogelijk. Kijk dus naar de allersimpelste Behringer of Phonic 4 kanaals mixertjes. Goedkoper dan dat zul je het niet kunnen krijgen.

Maar waarom verbind je niet gewoon de outputs van mixer 1 met de inputs van mixer 2. Zo kost het je niks en heb je toch beide signalen bij elkaar!

Mijn hoofdmixer komen 3 andere mixers op uit via de stereo line ingangen.
Op de andere kanalen zitten andere toestellen.

Voor jou is het beste gewoon mixer 2 op een vrije ingang van mixer 1.

Ik heb ook een rack mixer (alesis 12R) waar ik wel tevreden over ben en kan aanraden.

Bedankt voor de reacties....ik bekijk gelijk even de genoemde opties..

Op beide mixers zitten alle kanalen vol, anders was het niet nodig geweest om er een datec XTC achter te hangen:)
Om het lekker compact te houden stap ik dus af van het meeslepen van een derde mixer, vandaar de vraag naar een 19 inch kastje of klein compact doosje en geen mixer mixert:) Ik heb nog plek in mijn rack...

Iemand nog een optie open?

grtzels Brucert

Jij mixt toch met een Mixwizzard, die heeft toch een Stereo in zonder verdere opties (eq enzo), gebruik je die ook?

Iemand nog een optie open?

grtzels Brucert

Yep, ik heb'm al eens eerder genoemd:

http://www.mackie.com/pdf/archive/mixermixer_qs.pdf

Drie stereo inputs, een stereo output, een mono output; geen VU of regelaars etc. (maar dat kun je toch gewoon op de twee andere mixers doen?) Je kunt er ook nog een main insert voor alle mixers op zetten. En ook nog een hoop auxen op de max. drie mixers verdelen. Maar de functionaliteit die je nu zoekt is ook het enige waarvoor ik'm gebruik.

Ik wil de mijne nooit meer kwijt. Ze liggen niet echt voor het oprapen maar staan soms op Ebay. Zeer praktisch ding, absoluut geen ruisbak.

Yep, ik heb'm al eens eerder genoemd:

http://www.mackie.com/pdf/archive/mixermixer_qs.pdf

Drie stereo inputs, een stereo output, een mono output; geen VU of regelaars etc. (maar dat kun je toch gewoon op de twee andere mixers doen?) Je kunt er ook nog een main insert voor alle mixers op zetten. En ook nog een hoop auxen op de max. drie mixers verdelen. Maar de functionaliteit die je nu zoekt is ook het enige waarvoor ik'm gebruik.

Ik wil de mijne nooit meer kwijt. Ze liggen niet echt voor het oprapen maar staan soms op Ebay. Zeer praktisch ding, absoluut geen ruisbak.

Die had ik gisteren in een ander topic zien staan, lijkt me een interresante bak.... Ik ga op zoek.
@Joost, een stereo input zonder fratsen op de MW, ik kijk er zodirekt even naar.... Weet niet of dat klopt.

sends returns en inserts zijn ook kanalen he?
lijkt me stug dat op mixer A ALLE sends ook al vol zitten en op mixer B alle returns of inserts?

Tape in gebruik ik ook op m'n mixer, dat is ook prima voor simpel samenvoegen.

sends returns en inserts zijn ook kanalen he?
lijkt me stug dat op mixer A ALLE sends ook al vol zitten en op mixer B alle returns of inserts?

Ik weet niet hoor, maar ik ben geen complete mongool......
Dus voor de duidelijkheid:
Alle 16 kanalen zitten vol.
Alle auxen zijn in gebruik.

Dat dat jou stug lijkt verteld meer over jouw eigen stugheid dat je niet kan bevatten dat als ik zeg dat ze vol zijn ze ook daadwerkelijk vol zijn......
Ik stel hier een duidelijke vraag wat ik wil doen en al dit soort balast replies heb ik gewoon niets aan.

Dus voor de extra duidelijkheid:

Ik ben op zoek naar een kastje (liefst 19 inch), waarmee ik de stereo outputs van twee mixers kan samenvoegen.
Wat wil ik minstens:
Twee stereo inputs
Een stereo output

Wat zal leuk zijn erbij:
Input volume regelbaar
VU meters per input
VU meter output

Degene die wel constructief meedenken met wat ik zoek, superbedankt voor de waardevolle tips.
Ik ga ermee aan de slag....

grtzels

Back