TR-707 MIDI help

oli303

Ouwe rot
gisteren heb ik mij een TR-707 weten halen...
Leuk toestel... kheb er al wat old-skool acid crap tesamen met m'n 303 zitten maken, maar ik zou nu ook eens m'n drumstation willen aansturen met de 707. Volgens de manual kan dat, maar het lukt me niet.
Het ding zou noten kunnen uitsturen als ik hem in een bepaalde mode zet. Ik doe het volgens de manual (denk ik), maar de drumstation ontvangt noegabollen!

Ik heb ook een 505 en 626, maar daar werkt het wel mee. Bij de 505 en 626 zit het wel precies een beetje anders dan bij de 707...

Wie kan mij helpen? Hoe stuur ik noten uit vanuit de 707????

help me!

Origineel geplaatst door Sander02
ehh, manual?

Zoals ik eerder zei, heb ik al gedaan wat er in de manual staat... en dat doet noegabollen (noegabollen=niets in 't Aantwaarps)

Zo slim ben ik nu nog wel, dat ik eerst in de manual ga lezen... 'k Ben geen "noob", hee mannen...

Origineel geplaatst door 6 trak
je bedoeld je wil de 707 als stepseq gebruiken omdat je denkt dat ie waarschijnlijk ook midi UIT kan sturen?

Volgens de manual kan hij dat... Niet dat ik dit perse wil doen, maar het zou wel tof zijn...

voor zover ik kan zien kan je alleen het recieve kanaal instellen... zou kunnen dat ie hetzelfde nummer gebruikt voor OUT
toch wel raar dat bij de TR-626 WEL het transmit kanaal kan worden ingesteld, bij de 707 lijkt het te ontbreken...!?
maar logischer wijs zou het nutuulk moeten kunnen aangezien er niets voor niets een OUT op zit... toch raar....

voor zover ik kan zien kan je alleen het recieve kanaal instellen... zou kunnen dat ie hetzelfde nummer gebruikt voor OUT
toch wel raar dat bij de TR-626 WEL het transmit kanaal kan worden ingesteld, bij de 707 lijkt het te ontbreken...!?
maar logischer wijs zou het nutuulk moeten kunnen aangezien er niets voor niets een OUT op zit... toch raar....

Je kan de nootwaarden instellen die het toestel zou moeten zenden, dus zou hij ook de mogelijkheid moeten hebben om ze te kunnen sturen...
Maar is er hier nu niemand die dit toestel ook heeft?

Dit is hem:

Druk op shift en houd hem ingedrukt
Druk op MIDI CH en houd deze ook ingedrukt

Drukt nui op Intrument/guide en laat alles weer los, en dan word alles naar buiten gestuurd

Ow ja en het werkt alleen in track play mode... dus niet in de pattern play

das wel een hele omslachtige handeling, k'vind het niet heel erg logisch bedacht van Roland...

Nog niet zo omslachtig als de handeling om de Omni-Mode van de JX-3P af te zetten... das pas grappig : "Verbindt midi-in met midi-out en druk op zes klaviertoetsen tegelijkertijd"

Oh die Roland toch.... ;)

Back