Korg MS50 op MP bieden vanaf 500

vreemd zo snel,maaar....
proficiat !

dus even samenvattend:
iemand (?) zet een ms50 te koop " bieden vanaf 500 euro " en verkoopt hem binnen enkele uren voor 750 euro. ( biedingen buiten marktplaats en advertentie alweer verwijderd ?? )
zoiets toch ?
komt toch over als zeer bijzonder cq bijna ongeloofwaardig / iemand die aandacht tekort komt op een normale manier.
maaar.... waarschijnlijk vergis ik me en is er nu een heel blij synthforum lid.
dus.... wie oh wie mag ik hierbij hartelijk feliciteren ?

( kennelijk heb ik ook tijd over om hier m'n kostbare tijd in te stoppen, nou ja voor deze keer maar weer, een ms50 is per slot van rekening ook niet allerdaags , wordt vervolgd... )

Dat denk ik er ook van Sunny. Soms heb je koopjes, maar deze zit wat vreemd ineen...

(als ik nu jong en trendy was, had ik gewoon "x2" kunnen typen. Maar helaas.)

Of het fake is of niet kan ik niet zeggen, maar het kwam geloofwaardig over.

De (oudere) man gaf gelijk aan dat hij 'm al had verkocht, maar dat hij wellicht te snel was geweest.
Hij zei een beetje overgehaald te zijn en vroeg zich af of hij zijn huiswerk had moeten doen.

Ik vertelde hem dat het een zeer nette prijs was voor de koper en dat ze voor het dubbele verkocht kunnen worden.
Daar schrok hij van maar "verkocht is verkocht".

Hoax? Wie weet. Ik had iig geen tijd om erom te gaan in A*dam. Wellicht is er iemand nu heel erg blij. Of een anoniem forumlid leest mee en lacht om zijn grap...

Ouwere menschen weten wel vaker de "Echte" prijs niet, ik vind het dan ook erg naar dat er een soort misbruik van gemaakt wordt. En ja ik vind het echt misbruik, de een noemt het een masseltje, ik noem het misbruik, want menig synthgebruiker weet heel goed de echte waarde van een ms50...

De beste man heeft van mij de normale prijs gehoord en er zelf voor gekozen om de verkoop alsnog door te laten gaan.
Voor hem was de mondelinge verkoop bindend. Eigenlijk is die eerlijkheid nog het meest lullige.

Alhoewel dat niet altijd het geval hoeft te zijn, want ik heb wel vaker een mazzeltje gehad waarbij de verkoper het niet boeiend vond dat hij meer voor het bewuste apparaat kon krijgen. Soms vindt men het belangrijker dat het apparaat naar liefhebber gaat ;)

een mooie geste inderdaad, fijn voor degene die hem " goedkoop " heeft kunnen kopen. eigenlijk wel raar om iets per opbod neer te zetten en dan zo snel de veiling al te laten afblazen. een ms50 is nou niet echt zoiets wat je er eventjes bij kocht zonder nadenken , dus vreemd om het zo onnadenkend van de hand te doen.
maar wel fijn als iemand er blij mee is gemaakt

Ja dat is idd wel erg vreemd. Het doet me denken aan een advertentie van een jaar of 2-3 terug.
Die man had een hele vintage studio te koop, met een MS20 en 50 een Arp odyssey en nog veel meer.
Toen ik 'm aan de telefoon kreeg, had hij net alles verkocht. Voor 2600 euro en hij was er nog blij mee ook. Ik kreeg bijna een hartaanval :D

Hoax of niet, soms kom je ze nog wel eens tegen, die "stond nog op zolder en mag weg voor weinig" koopjes...

attachment.php

Ouwere menschen weten wel vaker de "Echte" prijs niet, ik vind het dan ook erg naar dat er een soort misbruik van gemaakt wordt. En ja ik vind het echt misbruik, de een noemt het een masseltje, ik noem het misbruik, want menig synthgebruiker weet heel goed de echte waarde van een ms50...

En dat doet mij dus vraagtekens stellen bij dit verhaal. Je weet de prijs niet maar vraagt wel 500€, wat op zich een bom geld is. Hoe kom je dan aan dat bedrag? In die situatie vind ik 50€ logischer dan 500. Maar het kan natuurlijk, dat hij gewoon een gooi deed naar de prijs.

In het kader van een gooi doen naar de prijs: een bontempitje voor 400 op 2dehands. :halleluja*D

En ja ik vind het echt misbruik, de een noemt het een masseltje, ik noem het misbruik, want menig synthgebruiker weet heel goed de echte waarde van een ms50...
mja misbruik is wel een zwaar woord in deesche... zoals die 'oudere man' zelf al aangaf; hij had zijn huiswerk niet gedaan...
een simpele google zoekactie had hem dus kunnen inlichten maar heeft ie niet benut, tsja...

als iemand bij 750 gewoon denkt "zo hey, 250 euro meer dan waar ik aanvankelijk mee startte" en heeft daar vrede mee dan is het toch goed verder?
hij had nutuulk ook kunnen denken "zo hey, het ding is zomaar ineens 250 euro meer waard dan ik dacht, laat ik nog maar eens ff wachten op andere reacties"...

zoals die 'oudere man' zelf al aangaf; hij had zijn huiswerk niet gedaan...
een simpele google zoekactie had hem dus kunnen inlichten maar heeft ie niet benut, tsja...

Ik geloof daar nooit zo in, ze kunnen hem wel op MP plaatsen, foto's uploaden en specs neerzetten maar ze weten zogenaamd de marktwaarde niet. Duuh... :doei:
häxn

als iemand bij 750 gewoon denkt "zo hey, 250 euro meer dan waar ik aanvankelijk mee startte" en heeft daar vrede mee dan is het toch goed verder?
dat dacht ik ook :)

Zo heb ik een goedwerkende simmons sds8 via MP voor euro35 gekocht. Eigenlijk was ie gratis. Ik zag als 57e bezoeker de advertentie. Een beetje leuke mail gestuurd en binnen een kwartier een reactie terug dat iemand euro20 had geboden. Snel gereageerd en verteld dat ik er meer voor over had en de sds eigenlijk ongetest zou kopen. De verkoper had de sds lang geleden gekregen, sindsdien ongebruikt in zn schuur laten liggen en had geen zin in ellenlange mails...

Hierdoor zei hij de magische woorden: "voor euro35 incl. verzending is ie voor jou!"
Hij blij ---> ik errug blij :okdan:

Door de komst van de sds8 heb ik kort daarop mn sds400 verkocht en de sds staat nog steeds in mn hok te schitteren *D

dat dacht ik ook :)...

Jep, ik ook.

En netjes van 'm dat ie zich aan z'n woord houdt (verkocht is verkocht).

'k Zou 't lullig vinden als ie 'm daardoor ineens aan iemand anders zou verkopen (doen er veel wel..)

Ben zelf ook wel zo: had ik maar beter rond moeten kijken of geduld moeten hebben.

Ik geloof daar nooit zo in, ze kunnen hem wel op MP plaatsen, foto's uploaden en specs neerzetten maar ze weten zogenaamd de marktwaarde niet. Duuh... :doei:
häxn

Nope, geen foto, geen specs, alleen 1 zin over een synth waar geen keyboard bij zat.

En zoals Zoid al zegt; er zijn nog 'eerlijke' mensen die zich aan hun woord houden ook al kunnen ze meer geld vangen.
Zo heb ik ooit mijn alpha juno met pg300 gekocht terwijl ik in australie zat. Die man vond het zo'n leuk en grappig verhaal. Hij kon er 600 voor krijgen, maar verkocht 't aan mij voor 250.

häxn
ja pcies, maar daarom stond 'oude meneer' ook tussen dinkies nutuulk ;)

het gaat er ook niet om of ik het verhaal wel of niet geloof maar stel DAT het toch echt zou zijn dan is het woord 'misbruik' nog steeds een zwaar woord...

Afspraken moet je nakomen lijkt me... Ik heb het nooit anders meegemaakt (qua dit soort dingen dan). Sommige mensen hebben trouwens ook genoeg geld en doen er graag iemand een plezier mee, voor een klein prijsje. Zo heb ik een jaartje geleden een rack overgenomen van tamelijk rijke maar uiterst aardige net gepensioneerde mensen. Hij ging zelf over op software en ik zei hem nog dat 175 euro wel weinig was. Het maakte hem niet uit; ikke blij met mijn nieuwe rijdbare rack incl.;
(Digidesign Midi Timepiece, Alesis Quadraverb 4, Roland RSP 550, Roland JV-880, Roland JD-990, Akai CD 3000 XL, Alesis 3630 (2x), BBE 462, Alesis RA 100)

En als je minder te besteden hebt kun je door goed rond te snuffelen en snel te reageren nog weleens een koopje doen, geen misbruik lijkt me zo... behalve als je rondsnuffelen verkeerd interpreteert natuurlijk.
Als iemand zijn 'oude' maar ozo gewilde luidsprekers of versterkers bij de stort dumpt zijn ze ook van mij...zou dan ook misbruik zijn of zo. achjaaaa...

Back