jomox xbase09 bromm

Vic

Soldeerprofeet
Hoi,

Ik zit met een lichte brom op de BD uitgang

Hebben jullie dit ook ? of is ie helmemaal stil stil ?

De mix uitgang bromt ook lichtjes.

Op de HH en SD uitgang is het helemaal stil maar er lijkt een noise gate op die uitgangen te zitten, op de BD uitgang niet (of hij doet het niet).

Heeft er iemand een idee waar die brom zou kunnen vandaan komen en hoe op te lossen ?

Is een iemand die een service manual of scematics heeft ?

Thx,

Vic

Kan het niet te maken hebben met het dat de BD analoog is en de HH samples, de SD weet ik het niet van. Ik heb ook een Xbase gehad ooit, maar kan het me niet voor de geest halen dat de BD bromde. Als het je al opvalt zal het wel meer zijn dan gebruikelijk...

Wel goede bekabeling gebruikt enzo?

Zou het mogelijk een elco kunnen zijn in je voeding of een mogelijke FET bij een van die uitgangen?

Mijn Xbase09 is zo clean als het maar kan zijn op alle uitgangen, dus er is waarschijnlijk inderdaad iets mis met de jouwe.

Kan het niet te maken hebben met het dat de BD analoog is en de HH samples, de SD weet ik het niet van. Ik heb ook een Xbase gehad ooit, maar kan het me niet voor de geest halen dat de BD bromde. Als het je al opvalt zal het wel meer zijn dan gebruikelijk...

Heeft er idd mee te maken, BD (analoog), SD (analoog), HH (samples) zijn 3 aparte delen, 1tje bromt bij mij, het is nu reeds duidelijk dat dit niet hoort.

Even een andere voeding proberen, kan het misschien wel aan liggen

Het deel van de voeding die dat zou kunnen veroorzaken zit in de jomox zelf, de muurwrat is slechts een ac/ac adaptor. heb het toch geprobeerd met een andere, maakt niets uit :biertje:

Zou het mogelijk een elco kunnen zijn in je voeding of een mogelijke FET bij een van die uitgangen?

Ik heb alle elcos in het apparaat vervangen, de 2 hoofd elcos van de voeding heb ik ook nog verhoogt van 2200uf naar 3300uf. de oude heb ik allemaal nagemeten op cap. en esr en waren allen nog in een goede staat, er zitten nu betere in 8).
het ac component is nu een haartje lager maar m'n probleem is niet weg;{.
Het is een simpele voeding (transfo-diodebrug-spannings regelaar ic's) geen switcher dus geen FET's ;)

Mijn Xbase09 is zo clean als het maar kan zijn op alle uitgangen, dus er is waarschijnlijk inderdaad iets mis met de jouwe.

Thx Eddy, nu weet ik in ieder geval dat ik moet verder zoeken.:okdan:

Intussen jomox gemailed voor scematics.... dat zal wel bot vangen zijn,,, we zien wel.

ik kan je in elk geval niet aan werkende onderdelen helpen ;)

Kan mischien ook je VCA zijn die niet helemaal meer dicht gaat, is het 50Hz of ongeveer?

Het is een mengeling van ruis, 50hz brom, en nog een high pitch brom.
Het is de 50hz brom die luid is en storend is.

Heb intussen tijdens het meten een opamp 33079 opgeblazen, tijdens het meten per ongelijk de out met de niet geinverteerde ingang verbonden,,,ineens meer brom en wat rook 8D ,,,, hij hoort hier niet van stuk te gaan, mogelijk was ie al kantje boord.

Dat smd gedoe heb ik niet in huis, eerst nieuwe opamp erin zodra het onderdeeltje hier is. dan verder op zoek naar de vca van de BD, valt niet mee zonde schema's:L

ik kan je in elk geval niet aan werkende onderdelen helpen ;)

Tja, jammer van die xbase09 van jou, het was het beste terug te sturen, die dingen herstellen valt niet mee, vooral de support van Jomox is ronduit zwak en teleurstellend.

Tja, jammer van die xbase09 van jou, het was het beste terug te sturen, die dingen herstellen valt niet mee, vooral de support van Jomox is ronduit zwak en teleurstellend.[/QUOTE]

gaat deze week ook gebeuren!
succ6 man!

Back