Analoge gain distortion (909 kick)

Agreed qua experimenteren!! Je creativiteit mag absoluut niet afhangen van "wat het publiek er zal van vinden".

Waar ik met de gaindistortion op probeer aan te sturen is dat dat weer hetzelfde truukje is en dat als eurynm3 dus net als iedereen ook een mackie mixertje met eq koopt dat hij dus een exacte kloon is van de rest die dat doet.

Nogmaals.. koop gewoon een oud rot dj mixertje (of meerdere) samen met een EQ's (of meerdere) voor het geld wat je ook aan een mackie kunt uitgeven. Tuurlijk klinkt het heel leuk zo'n mackie, dat weet ik inderdaad ook wel.. maar is het niet veel leuker om ECHT te experimenteren ipv platgelopen paden te bewandelen? ga eens een keer tussen de bosjes doorlopen, ga linksaf ipv rechtsaf en kijk ook eens aan de andere kant van het meertje wat je dan tegenkomt. Het zal even zwemmen worden en natuurlijk is dat niet altijd even makkelijk maar het is het wel waard en maakt muziek maken en je leven zoveel leuker....

en nu mogen jullie weer verder stoeien en weer DIKKE muziek gaan maken zonder gaindistortion. :biertje:

Dan heb ik een paar vragen hierop:
1. hoeveel mensen gebruiken tegenwoordig nog een mackie mixer om te oversturen ?
2. wie zegt dat hij hetzelfde gaat doen met die mackie als de rest op het moment dat hij hem helemaal doorheeft (of per ongeluk iets vets doet) ?
3. kan je dit verhaal niet net zo goed opzetten voor gebruik van bepaalde pluggins ?
Vooral dat laatste maakt alles worst.

Kan mij herinneren dat een tijdje geleden vanuit de TTM hoek juist het analoge werd gepredikt, in plaats van de pluggin revolutie (distortion wise gezien dan). Volgens mij in een interview met promo incl. foto's van de studio toen ie vlak voor/net begonnen was met top notch.

Wanneer gaat er iemand zeggen dat je het beste de positieve kanten van beide werelden kan combineren. Dat is hoe ik ertegenaan kijk.

Maargoed, aan het einde van het verhaal gaat het er eigenlijk om dat er geen vernieuwende muziek wordt gemaakt.

Het gaat dan niet om de tools, maar om de pipo 8o) die erachter zit.

Voor hetzelfde geld doet ie iets met die mackie wat nog niet gedaan is. En wie weet wat eruit komt als ie hem 16x doorlust, moet je eens kijken wat voor variabelen je dan creëert 8D

ha even mengen in de discussie!

(eigenlijk moeten we hier niet over digitaal analoog zeuren... heel eventjes dan) wat ik mis met digitaal is het experimenteren met kabels prikken en door de beperktheid van sommige gear juist hele bijzondere dingen tegen komt... ja je kunt ook met software experimenteren maar voor mn gevoel blijft dat anders. (punt)

Oversturing! ik heb hier een D&R en een phillips zelfbouw mixer voor. die phillips gaat niet diep, het laag verdwijnt maar oh wat klinkt ie vuil!!!!! hij is modulair dus je kunt zelf de routing bepalen en uitbreiden als je genoeg modules hebt... je komt ze heel af en toe tegen en dan zijn ze ook nog eens heel goedkoop! een keer 1 gevonden voor een tientje en een keer 1 voor verzendkosten! ik zou zeggen hou je ogen open, doe jezelf een plezier en geef een keer een tientje uit aan een oude gare ragbak.

(oh dit was niet zo'n nuttige inbreng in de discussie :P sorry)

hwat ik mis met digitaal is het experimenteren met kabels prikken

22-02-parallel-processing.jpg

:mega:

Kijk het verschil tussen digitale distortion en analoge distortion is dit:
digitaal klinkt als : kggt
analoog klinkt als : bzzt

Probeer maar eens de decapitator van soundtoys, die klinkt echt als een trein. En nog meer uit de box denken is ook niet slecht. Doe zelf ook geluidjes door klein buizenradiootje halen en die oversturen door de buizen in die radio zelf, opnemen met mic's. Layeren en uitproberen. Leuk werk :P. tijdje terug ook met gare mixertjes gewerkt en dan idd de output van het rechter kanaal in de input van het linker kanaal doen, krijg je ook een bak herrie en vaak ook leuke feedbacks :)

waar zit eigenlijk in een analoge tafel de oversturing... voor of na het eq gedeelte?

In het EQ gedeelte zit tevens ook de versterking.
Of : in het versterking gedeelte zit ook EQ is beter gezecht.
Is gewoon 1 opampje.

Dual opampje pakken, 1 om te overladen, en 1 om het volume weer zachter te maken op het einde.
Kost een paar euro intotaal.

bij mn modulaire mixer zit dat los van elkaar... een preamp-module en een tone regeling-module kan dus zelf bepalen welke volgorde ze zitten, maar vroeg me af hoe dat bij een D&R bijvoorbeeld zit. Ja ik snap dat een eq een gain per toonhoogte is, maar dat zijn dus eigenlijk meerdere preamps?

1 opamp kan alles regelen, low,mid, en hi + overload, ook mix input voor de sampler ( reversed bassdrum ).
Alleen zachter zetten word moeilijk, daarvoor gebruik je de andere helft van de dual opamp weer.

.

Het gaat dan niet om de tools, maar om de pipo 8o) die erachter zit.

Inderdaad, dat is het allerbelangrijkste! Ik ken zat mensen met een studio waar je U tegen zegt en die helemaal niks presteren en ik ken ook mensen die in de woonkamer op de computer van hun ouders met onboard soundcard en oordopjes koptelefoon de dikste dingen maken.

Hoeveel kost een naald van een ortofon concorde trouwens tegenwoordig? Mijn zoontje Kick (geen 909) heeft er net eentje om zeep geholpen tijdens dat ik dit zit te typen. :frons:

Trouwens.. pipo? en mamaloe dan? :?

off-topic 1: heb jij je zoon echt kick genoemd?
off-topic 2: ...mamaloe.. ik zat laatst te denken.. is het nou echt zo dat het synthforum alleen maar mannelijke leden heeft!? ik heb toch best vaak dat juist de dames erg geinteresseerd zijn in de spulletjes op t podium... maar das vast fake :(

off-topic 1: heb jij je zoon echt kick genoemd?
off-topic 2: ...mamaloe.. ik zat laatst te denken.. is het nou echt zo dat het synthforum alleen maar mannelijke leden heeft!? ik heb toch best vaak dat juist de dames erg geinteresseerd zijn in de spulletjes op t podium... maar das vast fake :(

1 antwoord: ja :)
2: antwoord: er zijn wel wat vrouwen, estroe heb ik sowieso een paar keer voorbij zien komen hier maar de spoeling is dun dus weinig mamaloe, wel een hoop pipo's. 8o)

Back