Analoge gain distortion (909 kick)

Test nr 1:

Kick = 909 -> EQ -> SPL Charisma -> Culture Vulture -> EQ
Lead = Virus -> Culture Vulture

Attachments

• 31-12-2011_Eurynom3.mp3
    269,3 KB · Bekeken: 137
Nice! Klinkt erg warm allemaal! Wat voor eq gebruik je?

Ok, ik vroeg 't omdat ik eerder dacht aan hardware eq, omdat de warmte nog zo bewaard is gebleven; ik gebruik vaak de standaard eq van qubase en heb toch vaak het idee dat het er alllemaal wat killer van wordt... Fabfilter heeft goed spul!

Het is behoorlijk veel eq'en. Ik cut meer dan ik boost. En door bepaalde frequenties te cutten gaat het laag niet verloren.

Beide weer volledig gemaakt met SPL Charisma en Culture Vulture. Bij lead sample hoor je hem eerst droog - dus op bypass - en daarna ingeschakeld (let op, volume neemt toe!)

Attachments

• 01-01-2012_Eurynom3.mp3
    269,3 KB · Bekeken: 115
  • Lead_eurynom3.mp3
    269,3 KB · Bekeken: 120
Heeft iemand enig idee hoe ik dat hoge sis geluid weg krijg? Of beter nog, hoe ik het voorkom? Op de een of andere manier krijg ik die er altijd gratis bij.

Attachments

• Kick.mp3
    411 KB · Bekeken: 114
Hoge sis? Die in de staart van de kick zit?
Zo ja: kick inkorten/verlengen of je FX keten minder bruut afstellen of nog beter EQ'en. Misschien een DeEsser een idee?

Zojuist even met google gezocht naar een voorbeeld waarbij een 909 door een sherman v2 wordt gehaald. Helaas zonder succes. Ik vind voornamelijk filmpjes/previews waarbij audio heel erg slecht is.

Heeft iemand van hier een goed voorbeeld?

virgin territory van catscan en promo, maar dat kan net zo goed een v1 zijn geweest.
Toen ik ermee zat te pielen kwam die kick er zo uitrollen. Zo'n lfo filtertje erop.

Dione heeft er ook dingen mee gedaan die had een quad versie.

nu begin ik zelf te twijfelen, het gaat meer om de intro kick van deze :D
En vanaf 4:24, heel duidelijk. beetje aan die knop draaien jwt.

Virgin territory klinkt meer als een bitcrusher achtig iets nu ik nog eens luister.
Moet catscan zelf maar even komen inlichten , ik was er niet bij.

wow Niel, super cool filmje, had wel wat meer van de tube screamer verwacht, klinkt zo zacht als een poesje:D

Welke goedkope/simpele oplossingen zijn er om kicks te oversturen? Ik verkoop mijn mackie mixer vanwege ruimtegebrek. Is er een goede/volle distortion te vinden voor rond de 100 euro (of goedkoper)? Het enige wat het moet kunnen is oversturen - en misschien een mix knop. EQ, etc. doe ik in Cubase.

Back