mijn nieuwe held!

Dan ook ff mijn twee centen ;)

Ik vind dat in de Thicke discussie de meeste credit naar Walter Murphy en de Big Apple Band mag gaan, omdat die plaat voor 99,9 procent baseert op "A Fifth Of Beethoven".

Niettemin is respect voor 't origineel van belang (op meta-niveau moeten we dus ook Ludwig van Beethoven even chapeau'en).

En het origineel van Murphy wordt wel in z'n waarde gelaten vinnik, al had die Thicke wel wat meer mogen laten weten waar ie het vandaan had (door bijvoorbeeld "... featuring Walter Murphy" / "Walter Murphy featuring ..." in de titel). Magoed.

Er zijn slechtere voorbeelden te vinden waar flink is rondgetast in de schatkist van muzikale verleden, en een brakker eindproduct ontstond.

Zelf sample ik geregeld uit klassieke werken (loopjes, trillertjes, thema's, arpeggio's etc.) maar de "originele adem" van het stuk moet wel ook in mijn brouwsel overeind blijven. Uit respect, zeg maar...

Trouwens, ook over een plots populair iets... waar komt het ineens vandaan dat het gitaartje uit "Shape Of My Heart" ineens overal opduikt? Opmerkelijk!

Now back to our regular scheduling...

Lars

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Johnny is helemaal weg van Heidi.

Het nadeel is, dat ik het meen.. :(

hehehehe .. je bent niet de enige hoor

:D

Back